Ad


نرگس آبیار داور جشنواره فیلم«زنان هرات»شد

تریبون هنر: نرگس آبیار کارگردان ایرانی به عنوان یکی از اعضای هیات داوران ششمین جشنواره فیلم زنان هرات انتخاب شد.

به گزارش تریبون هنر، ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات» در دو بخش «سینمای جهان» موضوع آزاد و «سینمای زنان» متمرکز به مسایل زنان برگزار خواهد شد.

از میان ۳۰۰ فیلم ارسال شده از ۱۲۲ کشور جهان؛ ۷۳ فیلم منتخب از ۲۷ کشور جهان در دو بخش «مسابقه و نمایش» این جشنواره راه یافته است.

این فیلم‌ها متعلق به کشورهای هند، ایران، فرانسه، بریتانیا، یونان، امریکا، مصر، روسیه، کراوسی، صربستان، مونتیناگرو، آلمان، فیلیپین، اسپانیا، بلژیک، مجارستان، تایوان، قطر، ترکیه، پرتگال، فنلد، آفریقای جنوبی، یمن، مالزی، اوزبکستان و آرژانتین است.

نرگس آبیار کارگردان سینمای ایران در جمع هیات داوران این جشنواره حضور دارد که متشکل از دست‌اندرکاران سینما و فعالان حقوق زن از کشورهای افغانستان، هند، امریکا، اسپانیا، روسیه، یونان، تاجیکستان، فرانسه، ترکیه و ایران خواهد بود.

رخشان بنی‌اعتماد دیگر سینماگران ایرانی نیز در دوره پیشین این جشنواره به عنوان داور حضور داشت.

سینمای ایران امسال با فیلم های «متری شیش و نیم» به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی، «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی و «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی در بخش رقابتی بین الملل فیلم های بلند این رویداد سینمایی حاضر است.

«سفر به ماه با کفش های پاشنه بلند» به کارگردانی فاطمه مومنی، «شهر بازی» ساخته کاوه مظاهری، «جذام» از علی محمد اقبال دار، »پیاده» به کارگردانی شکوفه کریمی، «سالروز تولد» ساخته عاطفه خادم الرضا و «ملاقات» به کارگردانی آزاده موسوی و «فیلمرغ» ساخته امیر مسعود سهیلی در بخش رقابتی بین الملل فیلم های کوتاه داستانی این جشنواره به روی پرده خواهند رفت.

در بخش رقابتی بین الملل فیلم های بلند مستند نیز «دلبند» ساخته یاسر طالبی، «خاتمه» به کارگردانی هادی و مهدی زارع و «عروسی پسر زینت» از فرهاد ورهرام به نمایندگی از سینمای ایران نمایش خواهند داشت و «کلاف» ساخته ملیحه غلامزاده و «این سو، آن سو» ساخته لیدا فضلی در بخش انیمیشن و «آناهید» به کارگردانی رضا علی پور هم بخش نمایش های ویژه به روی پرده خواهند رفت.

ششمین جشنواره فیلم زنان هرات از تاریخ ٢٨ تا ٣٠ نوامبر (٨ تا ١٠ آذر) در کشور افغانستان برگزار خواهد شد.

تاریخ انتشار :۲۷ آبان ۱۳۹۹

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • دوئت ؛ امان از قصّه ی بی خاصیّت!
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: همیشه این “ویترین” ها هستند که سطح توقعات را بالا و پایین می برند.فیلم “دوئت” علیرغم اینکه اولین تجربه سازنده اش به حساب می آید ، از زاویه “ویترین” و تیم بازیگران ، ماجرای سطح توقعات را تا حد زیادی با نوسان مواجه می کند؛ […]

  • تریبون هنر: چهل روز از درگذشت محمدرضا شجریان گذشت. محمود دولت آبادی در یادداشتی که در روزنامه «هنرمند» به چاپ رسیده درباره شجریان نوشت: این که مى‌نویسم شجریانِ هنرمند از آن است که نمى توان چنین عنوانى را به هر آن که با هنر سر و کار دارد داد. دریغا […]

  • تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی ، از اوایل پاییز نود و نه به صورت رسمی منتشر شد.فیلمی که دنیای منحصر به فردی دارد.نه خیلی ساده و نه چندان پیچیده. قصّه در عین حال که جسور به نظر می رسد ، سعی می کند […]

  • تریبون هنر: نیما حسنی نسب، مدرس و منتقد سینما به بی توجهی نسبت به پیامدهای تولیدات سینما و تلویزیون در وضعیت بحرانی کرونا، واکنش تندی نشان داد دو روز پیش کریم اکبری مبارکه بر اثر ابتلا به کرونا هنگام فیلمبرداری یک سریال، درگذشت نیما حسنی نسب در واکنش به این […]

  • تریبون هنر: ابراهیم حاتمی کیا در پی درگذشت اکبر عالمی نوشت:”سینمای ایران بزرگ استاد سینمایش را از دست داد.” این کارگردان سینمای ایران درباره اکبر عالمی نوشت: “یا حق اُستاد اکبر عالمی بزرگمرد همیشه اُستاد. سال ۵۹ جوانی بودم ۱۹ ساله ، عاشق فیلمبرداری. برای اولین بار در کلاس های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad