Ad

با حضور الناز حبیبی، کاوه صباغ زاده و ...

گزارش و گالری تصاویر نشست فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در جشنواره فجر

در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: نشست پرسش و پاسخ فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده با اجرای حمیدرضا مدقق برگزار شد.

کاوه صباغ‌زاده (کارگردان)، مهدی صباغ‌زاده (تهیه‌کننده)، الناز حبیبی (بازیگر)، شهرام نجاریان (مدیر فیلمبرداری)، محسن دارسنج (طراح چهره‌پردازی)، پگاه احمدی (تدوین‌گر )، آرام موسوی (طراح لباس) و محمدرضا میرزا محمدی (طراح صحنه) در این نشست حاضر بودند.
در ابتدای نشست کاوه صباغ‌زاده با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره فیلم دوم خود، گفت: این فیلم نسبت به فیلم قبلی‌ام «ایتالیا ایتالیا» به این دلیل که درباره همه زندگی عماد و طوبا در کل عمرشان را روایت می‌کرد، کار سخت‌تری بود و این موضوع کار را پیچیده می‌کرد.

او ادامه داد: برای پس‌تولید کار هم درگیر ویروس «کرونا» شدیم و همه این موارد دست به دست هم داد که «رمانتیسم عماد و طوبا» فیلم پیچیده‌ای باشد.
«مهدی صباغ‌زاده» تهیه‌کننده در پاسخ به سئوال روزنامه هنرمند که آیا فکر می‌کنید این فیلم گیشه‌پسند خواهد بود و پرفروش می‌شود، گفت: من فکر می‌کنم تا به این‌جا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کرده و حال همه با آن خوب بود و همه با حال خوب از سینما خارج شدند و این موضوع مهم‌ترین اصل است.
او تأکید کرد: این اثر درباره تحکیم بنیاد خانواده است و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.
در ادامه نجاریان مدیر فیلمبرداری درباره حال و هوای فیلم توضیح داد: در ابتدا می‌خواهم برای علی انصاریان آرزوی سلامتی داشته باشم. فضای فانتزی و رنگارنگ در همه قصه دیده می‌شود. فکر می‌کنم همه عوامل در همه بخش‌ها خوب عمل کردند و حال و هوای خوب فیلم، نمود همکاری پشت صحنه بود.
دارسنج طراح چهره‌پردازی این فیلم توضیح داد: من برای الناز حبیبی، حسام محمودی و علی انصاریان گریمی انجام دادم که روند زمانی بر صورتشان مشهود است.
میرزامحمدی نیز درباره طراح صحنه «رمانتیسم عماد و طوبا» گفت: امیدوارم از تماشای این کار سخت لذت برده باشید، سخت از این سو که ما سه دوره زمانی و مکانی را روایت می‌کردیم و با توجه به فضای فانتزی فیلم توجه به این مورد بسیار ضروری بود.
«پگاه احمدی» در خصوص تدوین این فیلم توضیح داد: این فیلم ژانر تازه‌ای در سینمای ما است و به دلیل حجم بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه تدوین سختی داشت. من سعی کردم در راستای فیلمنامه و افکار کارگردان پیش بروم.
در ادامه صباغ‌زاده در پاسح به خبرنگار اعتماد آنلاین درباره حذف بخش نگاه نو جشنواره گفت: اولین فیلم من در سالی بود که بخش نگاه‌نو نبود و همه در یک سطح داوری می‌شدند. به نظر من حذف بخش نگاه‌نو اتفاق خوبی است و با این روند فیلم‌ها به خوبی قضاوت می‌شود.
صباغ‌زاده در پاسخ به سینما سینما درباره سکانس‌هایی که جلوه‌های بصری خاصی دارد، توضیح داد: کار صحنه سختی داشتیم که بسیار زمان‌بر بود.
میرزا محمدی طراح صحنه فیلم نیز در این باره گفت: پلان به پلان کار سخت بود و هدف ما ارائه و ساخت کاری باور پذیر و دلنشین بود. همین دلیل با چالش‌هایی روبه رو بودیم و باید به هارمونی لباس و لوکیشن فکر می‌کردیم.
او ادامه داد: این اولین کار فانتزی و غیر رئال من بود و برای چنین فیلمی به ابزار خلاقیت نیاز است و تلاش بیشتری لازم داشتیم.
کاوه صباغ‌زاده با تاکید براینکه فیلم من بیشتر در فضای شاد است تا رمانتیک، افزود: برای فیلم بعد‌ی‌ام، نمی‌خواهم خودم را تکرار کنم و درامی رئال و عاشقانه خواهم ساخت.
مهدی صباغ‌زاده گفت: این فیلم مخارج سنگینی داشت و فیلمنامه پیچیدگی‌های زیادی داشت و فیلمبرداری آن سه ماه زمان برد. اما در نهایت می‌توانم بگویم که از نتیجه کار راضی هستم و این اعتقاد ربطی به رابطه پدر و پسری ما ندارد.
صباغ‌زاده ابراز امیدواری کرد مردم در سلامت به تماشای فیلم‌ها بنشینند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
الناز حبیبی در این نشست از کاوه صباغ‌زاده برای اعتماد و سپردن این نقش تشکر کرد و افزود: قطعا برای این نقش کاندیدهای مختلفی بود اما با نشست‌های طولانی با کاوه صباغ‌زاده به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. باید بگویم که جای خالی علی انصاریان خیلی احساس می‌شود.
کاوه صباغ‌زاده گفت: فیلمی که روی پرده دیدید، بهترین کاری بود که از دست ما برمی‌آمد و فکر نمی‌کنم بهتر از این می‌توانستیم کاری انجام دهیم. نمی‌توان فیلمی فانتزی ساخت که هیچ بخش رئالی در آن نباشد و از دل همین تضاد میان رئال و فانتزی است که زندگی و فیلم شکل می‌گیرد.
در ادامه نجاریان با بیان اینکه کار فیلمبرداری یک پروسه خلاقه است تصریح کرد: از یک جایی به بعد با تکنیک‌های فیلمبرداری آشنا خواهی شد و چیزی که به بهتر شدن تو کمک می‌کند چالش‌های تازه است و این اثر برای من پر از چالش‌های تازه بود. احساس می‌کنم در نسل جدید جسارت بیشتری دیده می‌شود.
او ادامه داد: هر کسی که به تماشای این فیلم می‌نشیند حداقل در یک سکانس احساس همذات‌پنداری با قهرمانان فیلم خواهد کرد.
مهدی صباغ‌زاده خاطرنشان کرد: من با تدوین «ایتالیا ایتالیا» مشکلاتی داشتم و با کاوه صباغ‌زاده بحث می‌کردم. اما در «رمانتیسم عماد و طوبی» بسیار از تدوین کار راضی هستم و پگاه احمدی به بهترین شکل ممکن این مهم را انجام داد. امروز نوبت نسل جوان است؛ چه در خبرنگاری و چه در عرصه سینما جوانان موفقی را می‌بینیم که امیدواریم با کمک آن‌ها شرایط ایران را بهتر کنیم.
کاوه صباغ‌زاده گفت: البته من بر خلاف پدرم تدوین «ایتالیا ایتالیا» را بسیار دوست دارم. فیلم‌هایی که امروز در سینمای ایران ساخته می‌شود، اغلب شبیه به هم هستند و جا پای هم گذاشته‌اند. عوامل و بازیگران در بیشتر آثار سینمایی تکرار می‌شوند و ریسکی وجود ندارد.

او مشکل اصلی بازیگران را بازی در نقش‌های تکراری عنوان کرد و افزود: حتی شاید بشود گفت که خودشان را بازی می‌کنند. آن‌ها در مواجهه با نقش‌های مختلف ریسک نمی‌کنند و می‌ترسند. اما حسام محمودی، الناز حبیبی و علی انصاریان این ریسک را پذیرفته و در «رمانتیسم عماد و طوبا» بازی کردند.

صباغ‌زاده گفت: در ابتدا تصور من این بود که بعد از تجربه موفق «ایتالیا ایتالیا» در ژانر فانتزی، روند پیدا کردن عوامل و بازیگران اثر جدیدم ساده‌تر شود؛ اما این اتفاق نیفتاد و من در مجاب کردن عوامل دچار مشکل شدم. در پایان لازم می‌دانم از همه کسانی که به من اعتماد کردند و در این کار حضور داشتند، تشکر کنم.
حبیبی نیز در پایان گفت: در این دنیای مدرن «رمانتیسم عماد و طوبا» رویا و رویاپردازی را به مخاطب هدیه می‌دهد.

 

تاریخ انتشار :۱۲ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad