Ad

با حضور رضا عطاران، پژمان جمشیدی، امیرمهدی ژوله و ...

گزارش و گالری عکس نشست «شیشلیک» در جشنواره فجر

به همراه محمحسین مهدویان و ژاله صامتی

نریبون هنر: نشست پرسش و پاسخ فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با حضور محمدرضا منصوری (تهیه‌کننده)، امیرمهدی ژوله (فیلمنامه‌نویس)، رضا عطاران، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری و پژمان جمشیدی، عباس جمشیدی‌فر، وحید رهبانی (بازیگر) و حسین کرمی (طراح صحنه و لباس) با اجرای محمدرضا مقدسیان در سالن همایش‌های برج میلاد امروز دوشنبه سیزدهم بهمن ماه برگزار شد. مهدویان کارگردان کار نیز از طریق اسکایپ در جلسه حضور داشت.

مهدویان با ابراز خوشحالی از اینکه این امکان فراهم شد تا از طریق اسکایپ با این نشست همراه شود از عدم حضورش به دلیل تداخل جشنواره با فیلمبرداری کار تازه‌اش عذرخواهی کرد.
در ادامه منصوری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نشست به بهترین شکل اشاره کرد و به تمامی عوامل جشنواره خسته نباشید گفت.
مهدویان درباره ساخت فیلم «شیشلیک» توضیح داد: مدت‌ها بود که دوست داشتم در ژانر کمدی کار کنم. روزی تصادفی با امیرمهدی ژوله در رستوران نشسته بودیم و او متن یک خطی این فیلم را برایم تعریف کرد و من از آن استقبال کردم.
او با بیان اینکه هر فیلم تجربه جهانی متفاوت است، افزود: هر فیلمساز رنگ و بوی مخصوص خودش را دارد و ردپای خودش را تکرار می‌کند. من فکر می‌کنم «شیشلیک» هم از این قاعده مستثنی نیست. کسانی که فیلم را دیدند تصدیق خواهند کرد که این فیلم متفاوت‌ترین تجربه من است.
رضا عطاران با ابراز خوشحالی از دیده شدن فیلم گفت: من از ابتدا دوست داشتم با محمدحسین مهدویان کار کنم. وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، دیدم این کاراکتر جای کار دارد، متن خیلی خوب است و به همین دلیل دوست داشتم بخشی از این کار باشم.
امیر مهدی ژوله نیز در خصوص شکل‌گیری فیلمنامه «شیشلیک» توضیح داد: من افتخار می‌کنم به این که مدت کوتاهی جزئی از اهالی رسانه بودم. من نوعی از کمدی را دوست داشتم که با یک چشمت بخندی و با چشم دیگرت گریه کنی. چون به نظر من هر دوی این موقعیت‌ها یکی هستند و زندگی را شکل می‌دهند. من آیتمی را در «شوخی کردم» نوشته بودم که در این فیلم گسترش پیدا کرد. ایده «شیشلیک» از آن‌ آیتم به ذهنم رسید. همچنین در این فیلمنامه دخترم به من بسیار الهام داد. وقتی رابطه میان پدر و دختر را تجربه می‌کنی که چطور تلاش می‌کنی حسرت‌های عزیزت را برآورده کنی.
او ادامه داد: تعامل بسیار خوبی با محمدحسین مهدویان داشتم و فکر می‌کنم این اتفاق یکی از بهترین تجربه‌های دوران کاری من بوده است.
در ادامه ژاله صامتی گفت: من امروز برای بار اول فیلم را کنار شما دیدم و از تماشای آن بسیار سرخوش هستم. اگر خودم در این فیلم ایفای نقش نمی‌کردم، بازهم این فیلم را دوست داشتم.
او درباره تجربه حضورش در این فیلم توضیح داد: ما به عنوان زن، در کلیت شبیه به هم هستیم. یعنی همه ما زن، مادر و ایرانی هستیم. اما تازه وقتی شخصیت‌ زنان را زیر ذره‌بین می‌گیری متوجه تفاوت‌ها می‌شوی و ترسیم این تفاوت‌ها وظیفه یک بازیگر است.
پژمان جمشیدی در این نشست از تجربه حضور در این فیلم و نقش پدری که ایفا کرده است ابراز خوشحالی کرد.
در ادامه نشست مه‌لقا باقری گفت: بسیار خوشحالم که این‌جا هستم و توانستم اعتماد آقای مهدویان را جلب کنم. به نظر من کمدی امری بسیار جدی است که از شدت جدی بودن آن کمدی نمود پیدا می‌کند. من سعی کردم این نقش را خیلی جدی بازی کنم و هر کاری که وظیفه بازیگر برای رسیدن به نقش است را انجام دادم تا این نقش کوتاه به درستی ایفا شود.
مهدویان درباره اصلاحیه‌هایی که به این فیلم وارد شده، توضیح داد: هر فیلمی روح و جهان مخصوص خودش را دارد که تا حد امکان باید آن روح را حفظ کرد. ما با مسئولان ارشاد صحبت کردیم که تا حد امکان جهان فیلم حفظ شود. هیچ‌کس ممیزی و سانسور را به آغوش نمی‌کشد و آن را دوست ندارد اما درنهایت فکر نمی‌کنم این ممیزی‌ها آسیب جدی به فیلم زده باشد.
ژوله ابراز کرد: فیلمی که روی پرده دیدم را دوست دارم، اما به هر حال اگر ممیزی‌ها اعمال نمی‌شد شاید امروز نمی‌توانستیم فیلم را ببینیم. امیدوارم با همین حد ممیزی، فیلم بتواند به نمایش عمومی دربیاید.
مهدویان در ادامه توضیحاتش در خصوص انتخاب این ژانر گفت: فیلمساز ژانرهای مختلف را تجربه می‌کند و باتوجه به دغدغه و حال و احوالش تصمیم می‌گیرد که فیلمی را بسازد.
او در توضیح عدم همکاری با سید محمود رضوی در این فیلم گفت: آقای رضوی دوستی بسیار خوب و تهیه‌کننده‌ای کار بلد است و اگر قصه‌ای با سلیقه جفت‌مان هماهنگ باشد، حتما باهم کار خواهیم کرد.
ژاله صامتی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تکراری بودن نقش‌هایش گفت: هیچ نقشی از من شبیه به نقش قبلی‌ام نیست و این که بگوییم من خودم را تکرار می‌کنم، بی‌انصافی است.
ژوله نیز در پاسخ به خبرنگاری که شوخی‌های «شیشلیک» را سخیف دانست، گفت: من این فیلمنامه را خیلی دوست دارم و آن را قابل دفاع می‌پندارم. اگر به نظر شما این یک فیلم با جوک‌های سخیف و دم دستی است، من از شما عذرخواهی می‌کنم.
مهدویان در ادامه این نشست گفت: ، فیلم «شیشلیک»، یک فیلم نمادین نیست. کار سمبلیک و نمادین در سلیقه هیچ یک از ما نبود. تاکید ما این بود که بگوییم اینجا بخشی از حاشیه شهر تهران است و فکت‌هایی از واقعیت را در فیلم آورده‌ایم. در فیلم تاکید هم کرده‌ایم که زندگی دیگران را نمایش دهیم تا فیلم به سمت نمادگرایی نرود.
مهدویان همچنین در پاسخ به برخی حواشی مطرح شده توضیح داد: همیشه پشت سر افراد حرف هست. من فکر می‌کنم فیلم‌های مهمی ساخته‌ام که در اکران و حتی جشنواره موفق بوده‌اند. من انرژی‌ام را از فیلم‌هایم می‌گیرم. اظهار نظرهای منفی تلاش مذبوحانه‌ای است که برای کار من مانع ایجاد کند، اما من ناراحت نمی‌شوم و کارم را انجام می‌دهم.
عباس‌جمشیدی‌فر نیز با ابراز خوشحالی از همکاری با محمدحسین مهدویان گفت: خوشحالم که در یک کمدی تلخ و تاثیرگذار حضور داشتم.

در ادامه ژوله به اینکه از ابتدا دوست داشته رضا عطاران در این فیلم بازی کند اشاره کرد.
در پایان این نشست منصوری گفت: «شیشلیک» در دوران سخت کرونا و در سی جلسه کار دوازده ساعته تولید شد و امیدوارم در ادامه، فضای گفت‌وگو برای این فیلم حاصل شود.

 

تاریخ انتشار :۱۳ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad