Ad

سه روز اکران، بیش از یک میلیارد تومان فروش

فروشنده اصغر فرهادی رکوردهای فروش در تاریخ سینمای ایران را جا به جا کرد

قرار بود قیمت بلیت فروشنده بیشتر از دیگر فیلم ها نباشد اما همچنان در برخی سینماها این تصمیم رعایت نمی شود

فروشنده اصغر فرهادی با فروشی قابل توجه در سه روز اول اکران توانست رکوردهای فروش در تاریخ سینمای ایران را جا به جا کند. فروشنده در سه روز اول نمایش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در گیشه بلیت فروشی داشته است.

بر اساس اعلام موسسه فیلمیران پخش‌کننده «فروشنده»، فروش روز پنجشنبه در تهران ۳۵۲ میلیون تومان بود و در روز جمعه رقم جالب ۴۱۲ میلیون تومان برای این فیلم ثبت شد. به این ترتیب فروش فیلم جدید اصغر فرهادی در تهران بعد از سه روز از مرز یک میلیارد تومان فراتر رفت.

این در حالی‌ست که «فروشنده» در تهران در ۱۹ سالن و در سینماهای آزاد اکران شده است. اما هجوم تماشاگران و پر شدن سالن‌ها در کنار افزایش قیمت بلیت و تعداد زیاد سانس‌ها باعث شد با وجود تعداد اندک سالن‌ها، رکورد یک میلیارد تومان در سه روز برای این فیلم به دست بیاید.

این فیلم به جز تهران در هفت شهر دیگر هم به نمایش درآمده و بنا به اعلام پخش‌کننده در سه روز اول اکران در شهرستان‌ها ۲۲۰ میلیون تومان فروخته است. مشهد، اراک، اصفهان، کرج، شیراز، قم و یزد شهرهایی هستند که «فروشنده» را به نمایش گذاشته‌اند.

به این ترتیب مجموع فروش این فیلم بعد از سه روز در تهران و شهرستان‌ها به یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان رسید.

از سوی بحث قیمت بلیت های این فیلم همچنان در ابهام قرار دارد. قبل از اکران فروشنده تصمیم بر این بود که بلیت هایش با قیمتی بالاتر  قیمت بلیت ها در حال حاضر به فروش برسد. دلیل این تصمیم بالا بودن زمان این فیلم به نست زمان استاندارد فیلم های ایرانی بود اما به دلیل انتقاد و اعتراض هایی که صورت گرفت  این تصمیم بعد از چندین روز منتفی شد

در حالی که مدیرکل سینمای حرفه‌ای و رئیس انجمن سینماداران در آخرین اظهار نظرهایشان از قیمت بلیت «فروشنده» بر اساس قیمت معمول و مصوب شورای صنفی نمایش و برخورد با متخلفان خبر داده‌اند، همچنان سه پردیس «زندگی»، «آزادی» و «ملت» بلیت‌های فیلم آخر فرهادی را ۱۲ هزارتومان می‌فروشند. نکته جالب تفاوت قیمت کلی بلیت این فیلم در سینماهای مختلف است که از ۴ تا ۱۲ هزارتومان در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

روز پنج‌نشبه روابط عمومی سازمان سینمایی نقل قولی از محمدرضا فرجی رئیس مدیر کل سینمای حرفه‌ای منتشر کرد که در آن تاکید شده بود قیمت بلیت «فروشنده» بر اساس قیمت معمول و مصوب شورای صنفی نمایش در حواله سینماها قید و به سینماهای نمایش‌دهنده ابلاغ شده است. فرجی همچنین با اشاره به این‌که بازرسان اداره کل سینمای حرفه‌ای، فرآیند فروش بلیت در سینماهای نمایش دهنده فیلم را تحت نظر دارند، از برخورد قانونی با متخلفان خبر داده بود.

از سوی دیگر هفته گذشته رئیس انجمن سینماداران نیز در گفت‌وگو با آی سینما از برخورد با سینماهایی خبر داد که قیمتی بیش از ۱۰ هزار تومان (مصوب شورای صنفی نمایش) برای فیلم «فروشنده» تعیین کنند.

با این‌حال سه پردیس «زندگی»، «ملت» و «آزادی» همچنان قیمت بلیت این فیلم را در روز شنبه ۱۲ هزار تومان تعیین کرده‌اند و دو پردیس «زندگی» و «ملت» پیش‌فروش‌های روز یکشنبه را نیز با همین قیمت به فروش می‌رسانند، البته «آزادی» قیمت سانس‌های روز یکشنبه را ۱۰ هزار تومان اعلام کرده است.

نگاهی به قیمت بلیت «فروشنده» در سینماهای دیگر نشان می‌دهد پردیس‌هایی مثل «کوروش» (شنبه و یکشنبه)، «چارسو» (شنبه، یکشنبه و دوشنبه)، «اریکه ایرانیان» (شنبه) قیمت بلیت‌ها را مطابق با مصوبه شورای صنفی نمایش ۱۰ هزار تومان تعیین کرده‌اند و دو سینمای «فرهنگ» و «ماندانا» نیز که در سانس‌های افتتاحیه قیمت بلیت را تا ۱۵ هزار تومان بالا برده بودند با ابلاغیه اداره کل سینمای حرفه‌ای آن را تا ۱۰ هزار تومان تعدیل کرده‌اند.

در دیگر سینماها چون سینما «ایران»، «سروش»، «شکوفه»، «فلسطین» و «موزه سینما» قیمت بلیت «فروشنده» ۸ هزار تومان تعیین شده و پردیس «تماشا»، «رازی»، پردیس «راگا»و «حافظ» قیمت را تا ۶ هزار تومان نیز ارائه می‌دهند.

اما مورد جالب در این میان قیمت بلیت پردیس «کیان» است که قیمت بلیت «فروشنده» را تا روز سه‌شنبه ۴ هزار تومان تعیین کرده، آن هم در حالی که این پردیس از تجهیزات کامل برخوردار است و نوساز است.

به نظر می‌رسد با ورود فیلم «فروشنده» و مطرح شدن جدی‌تر قیمت شناور بلیت از سوی شورای صنفی نمایش، از این به بعد قیمت بلیت سینما نرخ یکسان نداشته باشد.

 

فیلم سینمایی فروشنده

تاریخ انتشار :۱۳ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad