Ad


پیام هوشمند در یک گفت و گوی کوتاه؛

هیچ چیز به اندازه ترانه و ملودی به یک قطعه موسیقایی کمک نمی کند

+ اگر کپی رایت در کشور ما بود و از آثار قدیمی درامد داشتیم می توانستیم مقابل بعضی رفتارها مقاومت کنیم

تریبون هنر: پیام هوشمند در تازه ترین گفت وگوی خود که با سایت «تریبون هنر» انجام شده، به فعالیت هایش و بعضی مسائل موسیقی کشور اشاره کرده است.

 

 

 

 

پیام هوشمند در ابتدای صحبت های خود گفت:« در حال حاضر مشغول همکاری با چهار خواننده هستم که قرار شده فول آلبوم را من تولید کنم. با عماد طالب زاده و میلاد کیانی هم همکاری می کنم.»

 

 

 

وی در خصوص هنر تنظیم کنندگی و وضعیت آن در موسیقی کشور گفت:« فضای تنظیم خوب شده و به استانداردی که باید باشد نزدیک شده ایم. چندان از موسیقی روز دنیا در این مورد دور نیستیم. اگر المان هایی که باید رعایت شود را تنظیم کنندگان رعایت کنند، می توانیم بهتر هم بشویم. چهره های جدیدی که این سال ها وارد موسیقی شده اند کارهایشان خوب بوده.»

 

 

 

هوشمند در ادامه این گفت و گو گفت:« درست است که تنظیم می تواند یک کار معولی را به یک کار خوب تبدیل کند اما هیچ چیز به اندازه ترانه و ملودی به یک قطعه موسیقایی کمک نمی کند. تنظیم به نوعی آخرین مرحله است و کاستی های مراحل قبل را چندان نمی تواند جبران کند. آثاری که خواننده ها قبل از انقلاب خوانده اند این روزها دوباره تنظیم و منتشر می شوند و می بینید که خواننده ها از چنین چیزی جواب هم می گیرند. ماندگاری اثر به ترانه و ملودی مربوط می شود.»

 

 

این آهنگساز و تنظیم کننده درباره برخی خواننده ها گفت:« پول دست خواننده است و به یک تنظیم کننده سفارش کاری را می دهد که دوست دارد و تنظیم کننده هم انجام می دهد. خواننده ها به دنبال کارهایی می روند که به قول معروف گرفته است و کار خودشان را نمی کنند. خواننده ها دوست دارند زود به شهرت برسند.»

 

 

 

وی چنین مسائلی را دلیل افت موسیقی در سال های اخیر عنوان کرد و ادامه داد:« بعد از دوازده سال هنوز می گویند اثری مثل «چی شده» می خواهیم. این شرایط باید تغییر کند و خواننده ها به ترانه سرا و آهنگسازشان اعتماد کنند. ترانه سرا و آهنگساز باید از خودش شروع کند تا این فضا عوض شود. باید مقابل سلیقه بعضی خواننده ها مقاومت کرد ولی نباید این مسئله را نادیده گرفت که درامد ترانه سرا و آهنگساز از همین راه است. آثاری که این چند وقت به موفقیت رسیده اند اکثرا کارهایی بوده که خواننده با برندها کار نکرده و مشخص است کار دلی بوده. این را هم دوست دارم بگویم اگر کپی رایت در کشور ما بود و از آثار قدیمی درامد داشتیم می توانستیم مقابل بعضی رفتارها مقاومت کنیم.»

 

 

 

منبع: اختصاصی تریبون هنر

تاریخ انتشار :۱۸ شهریور ۱۳۹۵

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad