علی لهراسبی عنوان کرد:

شنونده از تکرار خسته است!

+بعد از دو سال دوری از تلویزیون تیتراژی را برای یک سریال آماده می کنم

تریبون هنر- پویا عباسپور: علی لهراسبی یکی از خوانندگان موفقی است که به عقیده خیلی ها آلبوم تصمیم، که در سال ۹۰ از او منتشر شد همچنان به عنوان یکی از شنیدنی ترین آلبوم های اخیر موسیقی پاپ است. در ادامه از حال و روز این خواننده با خبر می شوید

 

 

این روزها مشغول انجام چه کاری هستید؟ در این چندوقت اخیر، در زمره خوانندگام پرکار قرار گرفته اید و کارهای زیادی از شما منتشر شده است. این به این معنی است که قرار است در ماه های آتی آلبومی از شما منتشر شود؟

 

در حال حاضر به دلیل آنکه به ایام محرم و صفر نزدیک می شویم روزهای پرکاری را قبل از تعطیلی دو ماهه پشت سر می گذاریم که قرار است چندین اجرا را در شهر های مختلف ایران روی صحنه ببریم و در کنار آن تعدادی سینگل ترک را برای انتشار آماده کرده ایم. فصل پرکاری را پشت سر گذاشتیم و همچنان در پیش داریم چون قرار است چندین موزیک ویدئو را منتشر کنیم و در خصوص آلبوم نیز فکر های جدید و تازه ای داریم که در فصل پاییز مطمعنا زمان بیشتری را برای پرداخت آن ها در آلبوم پیدا می کنیم. در رابطه با موسیقی فیلم نیز کاری را برای فیلم سینمایی غیر مجاز آماده کرده ایم که در حال میکس و مستر پایانی است و علاوه بر آن بعد از دو سال دوری از تلویزیون تیتراژی را برای یک سریال قرار است بسازیم که هنوز پروسه ساخت آن کامل نشده است.

 

 

در آلبوم جدید با چه اشخاصی همکاری کرده اید؟

 

در آلبوم جدید با فواد غفاری، مونا برزویی، زهرا عاملی، مهرزاد امیرخانی، پازل باند،محمد ناهیدی، نوید میرزایی و … همکاری کرده ام. همچنین بهروز صفاریان در مقام تنظیم کننده قراراست نظارت کلی نیز بر آلبوم داشته باشد.

 

 

در جایی اشاره کرده بودید که به دنبال مخاطب خاص نیستید. این به این معنی است که شما کل جامعه را مخاطب خود می دانید. تا چه حد با توجه به عقیده تان در جذب مخاطب و راضی نگه داشتن آن ها موفق بوده اید؟

 

به عقیده من یک خواننده (Popular) نمی تواند به دنبال مخاطب خاص باشد چون در آن صورت باید موزیکی خاص بسازد و همچنین رسانه ای خاص از او حمایت کند که من فکر نمی کنم در ایران چنین رسانه ای موجود باشد. به همین دلیل است که ما نمی توانیم به یک استایل خاص بپردازیم و خاص گرا کار کنیم. خیلی از طرفداران من عقیده شان بر این است که علی لهراسبی باید در حیطه خاص و آن زمانی که با تعدادی از موزیسن ها کار انجام داده و موسیقی اش گرفت بماند که این مساله نه خود من را راضی می کند و نه صدای موسیقی ام را خوش می کند. چون یک خواننده تراز اول باید خود را با موسیقی روز دنیا وقف دهد و طبق روز خود را به روز کند.

 

 

این روزها خیلی به فضای تکرار در موسیقی پاپ انتقاد می شود. شما چه عقیده ای دارید؟ واینکه برای به تکرار نرسیدن در آلبوم جدیدتان چه اقداماتی را انجام داده اید؟

 

بله من هم با این عقیده موافقم چون به نظر من و خیلی های دیگر تکرار در موسیقی ما موج می زند. چون تکرار به قدری زیاد شده که خود خواننده ها و موزیسین ها گاها در بین آن ها می مانند که چه باید کرد و گواه این قضیه از آن جایی است که وقتی تفاوت در موسیقی چه در لحن و چه در نوع شعر یا موسیقی به هر شکل درست یا نادرست به گوش مخاطب می رسد مورد استقبال قرار می گیرد. این به این معنی است که شنونده از تکرار خسته است و برایش مهم نیست که تفاوت ها در چه زمینه ای بروز پیدا کنند، صحیح باشند و یا نا صحیح. مسئله فقط تفاوت است و با گسترش فضای مجازی خوب است که این مسائل گوشزد شود تا تمامی موزیسن ها متوجه این مساله شوند. در خصوص آلبوم خودم نیز با توجه به شناخت از مسئله تکرار تمامی تلاشم را می کنم تا اثیر این موضوع نشوم.

 

 

 

منبع: اختصاصی تریبون هنر

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

  • عصبانی نیستم
    عصبانی نیستم؛ بُمبی که خنثی شد
    یادداشتی از سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: این همه کش و قوس؟این همه شاخ و شانه کشیدن؟این همه دلخوری و قُلدری؟ارزشش را داشت؟ این همه ترس؟ این همه لج بازی؟این همه امضای بی اعتبار؟ارزشش را داشت؟ فیلم “عصبانی نیستم” از رضا درمیشیان بعد از چهار سال سر و صدا ، بالاخره بهار امسال به اکران […]

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

مغزهای کوچک زنگ زده

آخرین بار کی سحر را دیدی

چراغ های ناتمام

شعله ور