پیش بینی های منتقدان غربی از شانس های اسکار 2017

پیش بینی «ایندی‌وایر»: «فروشنده» یکی از ۷ شانس اصلی اسکار است

منتقد نشریه سینمایی «ایندی وایر» در پیش‌بینی اسکار 2017 نام فیلم «فروشنده» را به عنوان یکی از 7 شانس اصلی شاخه بهترین فیلم خارجی معرفی کرد.

تریبون هنر: منتقد نشریه سینمایی «ایندی وایر» در پیش‌بینی اسکار ۲۰۱۷ نام فیلم «فروشنده» را به عنوان یکی از ۷ شانس اصلی شاخه بهترین فیلم خارجی معرفی کرد.

فرصتی که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار برای کشورهای مختلف جهت معرفی فیلم‌های مورد نظرشان برای حضور در شاخه “بهترین فیلم غیرانگلیسی” تعیین کرده بود، امروز (سوم اکتبر، ۱۲ مهرماه) به پایان می‌رسد.

از میان ۸۳ کشوری که تاکنون فیلم‌های برگزیده خود را معرفی کرده‌اند، آنچه مسلم به نظر می‌رسد این است که اغلب کشورهای صاحب سینمای جهان ساخته‌های سینماگران مولف و باسابقه خود را برای حضور در اسکار ۲۰۱۷ انتخاب کرده‌اند و حضور چهره‌هایی چون «پل ورهوفن»، «پدروالمادوار» و فیلم‌های منتخب از جشنواره‌های کن، برلین و ونیز رقابت امسال اسکار خارجی را دشوارتر و نزدیک‌تر از همیشه جلوه می‌دهد.

سال گذشته جایزه اسکار خارجی به «پسر سائول» ساخته «لازلو نمس» رسید، اولین تجربه کارگردانی این کارگردانی مجارستانی که بسیار مورد تحسین قرار گرفت اما تماشای آن اندکی دشوار است اما به نظر نمی‌رسد در میدان سخت رقابت امسال یک تازه وارد بتواند اسکار خارجی را به خانه ببرد.

«آن تامپسون» منتقد نشریه سینمایی «ایندی وایر» در پیش‌بینی خود درباره شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار نام ۷ فیلم شامل «او» (فرانسه)، «از دور دست» (ونزوئلا)، «شوالیه» (یونان)، «جولیتا» (اسپانیا)، «نرودا» (شیلی)، «فروشنده» (ایران) و «تونی اردمن» (آلمان) را به عنوان شانس‌های اصلی کسب جایزه در این شاخه از جوایز اسکار معرفی کرده است.

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]