Ad


در برنامه تلویزیونی کتاب باز عنوان شد

داریوش ارجمند: جامعه ای که کتاب خوان باشد فرهنگ و شعور و جهان بینی بسیار مثبتی خواهد داشت

ناشرین ما نیازمند حمایت بیشتری هستند و اگر می خواهیم کتاب خوانی آنگونه که باید در کشور جا بیفتد باید از کسانی که افکار نویسندگان را منتشر می کنند حمایت کنیم

تریبون هنر: داریوش ارجمند بازیگر و نویسنده با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» در خصوص حوزه مطالعاتی خود گفت: در اجرای برنامه طلوع ماه با فرهیختگان زیادی دیدار کردم که دیدار با برخی از آنان برای من آرزو بود. در مسیر این برنامه اکثرا با افرادی گفت‌وگو می‌کردم که شناخت نسبی از آنها داشتم اما گاهی هم پیش می آمد که با کسی قرار گفتگو داشتم که چیزی از او نمی دانستم و ناچار بودم برای شناختنش زندگی و آثار شخص را مطالعه کنم.

وی ادامه داد: از معماری از نقاشی از تاریخ هنر و سینما و تئاتر چیزهایی می دانستم اما مواقعی بود که بخاطر برنامه باید مطالب عمیق تری را می دانستم و لذا در زمینه های مختلف مطالعات بسیاری داشتم.

این بازیگر با اشاره به منابع غنی ادبیات فارسی عنوان کرد: زمانی که من در مشهد مشغول به کار بودم ما تلاش می کردیم نمایشنامه نویس تربیت کنیم و موفق هم بودیم. ما چیزهای خوب بسیاری در فرهنگ مان داریم. شاهنامه ای داریم که می تواند بزرگ ترین منبع نمایشی جهان باشد. من علاقه بسیار زیادی به فردوسی دارم و او را بزرگترین حکیم ادبی این سرزمین می دانم و علاقه بسیاری به نوشتن نمایشنامه بر اساس شاهنامه دارم و در دوران بحران فلسطین نمایشنامه «صفر اشغال» نوشتم.

وی افزود: سعدی آنقدر ساده و زیبا حرف می زند که انگار همینک در کنار تو نشسته است و باز به دلیل اینکه سعدی را بسیار دوست دارم نمایشنامه ای بر اساس یکی از حکایت های سعدی نوشتم با عنوان «سلطان فیل گردن».

داریوش ارجمند در پایان خاطرنشان کرد: ناشرین ما نیازمند حمایت بیشتری هستند و اگر می خواهیم کتاب خوانی آنگونه که باید در کشور جا بیفتد باید از کسانی که افکار نویسندگان را منتشر می کنند حمایت کنیم تا ناشرین هم بتوانند با قیمت کمتر کتاب های بهتری ارائه دهند. شکی نیست که جامعه ای که کتاب خوان باشد فرهنگ و شعور و جهان بینی بسیار مثبتی خواهد داشت.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» که امیرحسین صدیق آن را اجرا می‌کند و محمدرضا رضائیان تهیه کننده آن است روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

تاریخ انتشار :۱۲ مهر ۱۳۹۵

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad