Ad

اعضای هیات های مختلف تهران به ورزشگاه آزادی می روند

کویتی پور و هلالی روز بازی ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی مداحی می کنند

میدان‌داران هیات های بزرگ تهران در این روز قرار است نقش لیدر را برای تماشاچی های یک دست سیاهپوش حاضر در ورزشگاه ایفا کنند تا شرایط این بازی کاملا متفاوت با بازی های دیگر باشد

غلام کویتی‌پور، عبدالرضا هلالی و علیزاده از جدی‌ترین گزینه‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) در ورزشگاه آزادی و در عصر روز تاسوعا هستند.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز تاسوعا در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی کره جنوبی می‌رود و بر این اساس برای انجام مراسم عزاداری در شامگاه تاسوعای حسینی (ع) برنامه‌ریزی ویژه‌ای به انجام رسیده است.

فدراسیون فوتبال مذاکرات جدی را با مداحان و هیات‌های مذهبی مطرح به انجام رسانده و بر این اساس احتمال حضور غلام کویتی‌پور یا عبدالرضا هلالی به عنوان مداح اصلی این مراسم بسیار زیاد است. همچنین علیزاده دیگر مداح اهل بیت (ع) نیز بخشی از اجرای مراسم عزاداری را به عهده خواهد داشت.

هم‌چنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است دسته‌های مختلف عزاداران در پیش از انجام بازی با ورود به استادیوم و انجام مراسم عزاداری در پیست دوومیدانی مجموعه آزادی، به انجام عزاداری بپردازند.

فدراسیون فوتبال همچنین با فدراسیون کره و سفارت این کشور در تهران نیز هماهنگ کرده که تماشاگران کره‌ای بدون در دست داشتن ابزارهای خاص تشویق فوتبال به استادیوم آزادی بیایند.

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) در روز تاسوعا در ورزشگاه آزادی با اجرای یک مجری تلویزیونی همراه خواهد بود.

در بیرون از ورزشگاه آزادی نیز قرار است بلندگوها و نمادهای روز تاسوعای حسینی با پخش نوحه به استقبال تماشاگران بروند.

بازی روز سه‌شنبه تیم ملی کشورمان در مقابل کره جنوبی در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به دلیل مصادف شدن با روز تاسوعا شرایط ویژه ای دارد. پس از اینکه رایزنی ها با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر روز بازی نتیجه ای نداشت، حالا همه از همگام شدن با این اجبار و تغییر شرایط همسو با روز عزای تاسوعا صحبت می کنند.

سیاه‌پوش شدن ورزشگاه آزادی، آماده کردن مسیرهای ورودی تا ورزشگاه برای تشکیل دسته های عزاداری، تیره پوشیدن تماشاچی های حاضر در استادیوم و در نهایت حضور چند مداح معروف برای انجام مداحی و عزاداری از برنامه هایی هستند که سازمان لیگ اعلام کرده برای این روز ویژه دارد.

عبدالرضا هلالی مداحی که بین جوانترها محبوبیت ویژه ای دارد از جمله مداحانی است که نامش برای مداحی در ورزشگاه ذکر شده است و به نظر می رسد این مساله بی ارتباط به حضور مهدی تاج در شب ششم محرم در هیات الرضا، هیاتی که هلالی در آن مداحی می کند نباشد. شنیده شده در حاشیه حضور تاج در مراسم عزاداری این هیات ،او از هلالی خواسته تا برای انجام مداحی در ورزشگاه آزادی هم حاضر شود و او پذیرفته است.

از طرفی بین اعضای هیات های مختلف تهران، تصمیمی گرفته شده برای اینکه با حضور حداکثری در ورزشگاه آزادی و انجام عزاداری این ورزشگاه را به حسینیه تبدیل کنند. به نظر می رسد میدان‌داران هیات های بزرگ تهران در این روز قرار است نقش لیدر را برای تماشاچی های یک دست سیاهپوش حاضر در ورزشگاه ایفا کنند تا شرایط این بازی کاملا متفاوت با بازی های دیگر باشد و شاید از این حیث هم برای کره ای ها شوکه کننده و عجیب شود.

تاریخ انتشار :۱۸ مهر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad