Ad


باران کوثری، نوید محمد زاده، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، ستاره پسیانی، بهرنگ علوی و مریم پالیزبان از بازیگران نقش اصلی «لانتوری» هستند

«لانتوری» اکران می شود

قرارداد فیلم برای اکران در گروه آفریقا ثبت شده است

تریبون هنر: فیلم سینمایی «لانتوری» به نویسندگی و کارگردانی «رضا درمیشیان» بالاخره به مرحله اکران رسید. قرارداد فیلم برای اکران در گروه آفریقا ثبت شده است و این فیلم بعد از «عادت نمی کنیم» از مردادماه دراین گروه به نمایش درمی آید. لانتوری داستانی اجتماعی با نگاهی به اتفاقات و مسائل جامعه است.

باران کوثری، نوید محمد زاده، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، ستاره پسیانی، بهرنگ علوی و مریم پالیزبان از بازیگران نقش اصلی «لانتوری» هستند. رضا درمیشیان با ساخت فیلم «عصبانی نیستم» و توقیف همیشگی آن در بین مخاطبان شناخته شد. فیلمی که تا به امروز از وضعیت نامعلوم آن سخنی به میان نیامده است. درمیشیان برای سومین تجربه کارگردانی سراغ لانتوری رفت. فیلمی که به واسطه موضوع حساس آن و سابقه ی رضا درمیشیان به دلیل توقیف «عصبانی نیستم»، در جشنواره فیلم فجر سال گذشته مورد استقبال قرار گرفت. شاید در نگاه اول بشود گفت لانتوری دارای قصه ی عاشقانه با لایه هایی اجتماعی است. اما با دیدن آن می توان اطمینان داد که درمیشیان فقط در پی به تصویر کشیدن داستانی عاشقانه نبوده، بلکه او به تمام اتفاقات اجتماعی و حتی سیاسی جامعه گریزی زده است. از ماجرای اسید پاشی که به طور زنجیره ی در چند شهر رخ داد، تا قصه ی آقا زاده هایی که هر کاری مایل هستند را انجام می دهند.

اگر مخاطبی «عصبانی نیستم» را دیده باشد می توان گفت لانتوری ادامه ی قصه ی نوید و ستاره «عصبانی نیستم» است. جوان هایی که بخاطر برخی مسائل از دانشگاه اخراج و به دلیل مشکلات مالی از زندگی نیز طرد می شوند، بنابراین به دلیل فشارهای اجتماعی و اقتصادی متعدد در قالب لانتوری در جامعه ظاهر می شوند. رضا درمیشیان را می شود کارگردان نسل چهار سینمای ایران معرفی کرد. کارگردانی که با نگاهی موشکافانه به دنبال حوادث و اتفاقات است و با ساخت هر اثری مخاطب را به فکر وادارمی کند. امید است «لانتوری» اکران و دیده شود و به سرنوشت تلخ عصبانی نیستم دچار نشود.

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad