Ad

گزارش اکران«هیهات» برای خانواده‌های شهدا

درویش: عوامل سازنده فیلم«هیهات»در امتداد مسیر شهدا قدم برداشته‌اند./ سراج: در فرهنگ ما شهادت هرگز کهنه نمی‌شود

حامد بهداد، فریبا کوثری و فخرالدین صدیق شریف از حاضران در این مراسم بودند

تریبون هنر: آیین اکران فیلم سینمایی«هیهات» برای خانواده شهدا با حضور هنرمندان، خانواده‌های سرداران شهید و شهدای مدافع حرم شب گذشته ۲۸ مهر ماه در ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم احمد رضا درویش، کارگردان فیلم «رستاخیز» که از مهمانان مراسم بود، اظهار داشت: وظیفه دارم عرض ادب کنم به به بزرگان و کسانی که میراث گرانقدر جامعه دینی کشور عزیزمان و کشورهای همسایه در حوزه مقاومت هستند. عزیزانی که بطور عملی وقف خود را برای پایداری در برابر اتفاقاتی که در منطقه افتاده وقف کردند.

درویش اظهار داشت: صاحب اصلی این مجلس مدعوین هستند و سازندگان فیلم مهمان هستند. من به تهیه کننده فیلم گفتم که این فیلم در قواعد حرفه‌ای سینمای ایران نمی گنجد و ساختن آن غیرمنطقی است.

کارگردان «رستاخیز» به تک تک عوامل «هیهات» تبریک گفت که زیرساخت جدیدی را در سینما پایه گذاری کردند. جدای کنشی سینمایی، ساخت «هیهات» مجاهدت هم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تولید این فیلم توسط چهار استعداد جوان و کنش گر مستعد ثابت کرد که در سینمای ما همدلی وجود دارد، این وحدت رویه قطعا مرتبط به مضمون «هیهات» است و معنویت جاری در فیلم حتما در ارتباط آن‌ها تاثیرگزار است.

در ادامه درویش با قرائت متنی برگرفته از تصنیف «بانگ جرس» با صدای محمد علیزاده، آلبوم موسیقی نینوا با صدای حسین علیزاده و سخنان سردار سلیمانی در مراسم «پرچمداران دوکوهه» صبحت‌های خود را به پایان رساند.

در ادامه این مراسم حسام الدین سراج خواننده تیتراژ فیلم بر روی صحنه آمد و گفت: هر سال محرم می‌شود و برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم اما این عزاداری هر سال برای ما تازه است و سرمشق راه ما به حساب می‌آید و دیدیم که این ایثار چه قدر ارزشمند است. در واقع شهادت در فرهنگ ما مفهومی است که هیچ گاه کهنه نمی شود و همیشه تازگی دارد.

این خواننده در پایان صحبت‌هایش پاره‌ای از شعر نی نامه سروده قیصر امین پور را قرائت کرد.

هم چنین دانش اقباشاوی کارگردان و بازیگر فیلم، صخنانش را با نقل جمله‌ای امام خمینی (ره) آغاز و گفت: ما سه هفته پیش در نجف بودیم و صبح نمایش فیلم «رستاخیز» یک عراقی به من هدیه‌ای داد، اما من می‌خواهم هدیه به صاحب اصلی آن برسد. اقباشاوی پس از آن نهال قاضی خانی را که از مقام معظم رهبری کلاه صورتی گرفته بود به روی صحنه دعوت کرد و پرچم حشد الشعبی عراق را به او هدیه داد.
در ادامه این مراسم خانواده‌های شهدا از‌هادی مقدم دوست به خاطر کارگردانی اثری با مضمون مدافعان حرم تقدیر بعمل آوردند. در این قسمت که با حضور فرزندان سرداران شهید ابراهیم همت، عباس کریمی، حسن طهرانی مقدم، شهید باغبانی، شهید قربانخانی، شهید موسوی(از شهدای لشکر فاطمیون) لوح تقدیری از طرف خانواده‌های شهدا به این نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون اهدا شد.

مقدم دوست گفت: چه تقدیر و جایزه‌ای بهتر از این که بتوانم فیلمی درباره عاشورا بسازم و چه سعادتی بالاتر از آن که فیلم را با خیال راحت بتوانم به خانواده شهدا نشان دهم.

گفتنی است فیلم سینمایی «هیهات» نخستین فیلم ۴ اپیزودی سینمای ایران به تهیه کنندگی احسان محمدحسنی و کارگردانی‌هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، سید روح الله حجازی و‌هادی مقدم دوست از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در سینماهای کشور در حال اکران است.

 

تاریخ انتشار :۳۰ مهر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad