Ad

پرونده عباس کیارستمی هنوز حکم قطعی ندارد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: پرونده کیارستمی در مرحله تجدید نظر است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی درادامه گفت: برای مستندات ارسالی از فرانسه، درهفته گذشته یک گروه 32 نفره از اساتید دانشگاه موضوع را به صورت ویژه بررسی کردند.

علیرضا زالی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: پرونده مرحوم کیارستمی پس از اینکه با تشخیص دادستان انتظامی که منجر به صدور کیفرخواست نیز شد، به هیات بدوی رفت و این امکان تجدیدنظرخواهی داشت که با اعتراض دو طرف در مرحله تجدیدنظر است.
وی با بیان اینکه نظرهیات تجدیدنظر با هیات بدوی متفاوت است، ادامه داد، اکنون پرونده در رابطه با بیمارستانی که بستری بوده و یکی از متخصصان که شکایت جدیدی علیه وی شده به دادسرا ارسال شده است.
وی اظهارداشت: این پرونده هنوزحکم قطعی نداشته است و اگر در مرحله هیات تجدیدنظر نظر شاکی تامین نشود، به هیات عالی سازمان نظام پزشکی ارسال خواهد شد.
زالی با توضیح اینکه دو ایستگاه تجدیدنظرخواهی در این پرونده وجود دارد گفت: این پرونده دردادگاه هیات تجدیدنظر تهران و هیات عالی نظام پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد.

** پرونده پزشکی فرانسه ابهاماتی دارد
وی همچنین درباره پرونده کیارستمی در فرانسه نیز گفت: آخرین مستندات واصله از کشور فرانسه همه اوراق بالینی وی را شامل نمی شود و تنها یک خلاصه پرونده پزشکی از وی بوده است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی درادامه گفت: برای این مستندات ارسالی، درهفته گذشته یک گروه ۳۲ نفره از اساتید دانشگاه موضوع را به صورت ویژه بررسی کردند.
وی اضافه کرد: پرونده پزشکی کیارستمی در فرانسه ابهاماتی داشت که این موضوع در حال بررسی است.
زالی ادامه داد: قرار است سازمان نظام پزشکی نامه ای به کشور فرانسه و بیمارستانی که وی بستری بوده است، ارسال کند تا پس از آن اظهارنظر قطعی انجام شود.
وی اضافه کرد: این پرونده پزشکی مملو از اصطلاحات پزشکی متعدد به زبان فرانسوی است که همین موضوع نیاز ما را به داشتن یک تیم تخصصی مسلط به زبان فرانسوی را افزایش داد.
زالی گفت: به همین منظور پرونده را یک گروه پزشکی متخصص و مسلط به زبان انگلیسی درحال بررسی هستند تا ابهاماتی که در پرونده موجود است را بررسی کنند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به طورقطع با مکاتبه رسمی با بیمارستان فرانسه درخواست خود را برای رفع ابهامات اعلام خواهیم کرد و یا به صورت رسمی از بیمارستان فرانسه سوالات خود را خواهیم پرسید.
عباس کیارستمی فیلمساز صاحب نام ایرانی در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۹۴ به علت بیماری سختی در بیمارستان جم تهران بستری شد و پس از چهار مرحله عمل جراحی و پس از ترخیص از این بیمارستان، مجددا در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۵ در بیمارستان مذکور بستری شد و به دنبال بهبودپیدا نکردن جهت ادامه سیر درمانی به کشور فرانسه منتقل شد که در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۹۵ در پاریس از دنیا رفت.

تاریخ انتشار :۱۷ آبان ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad