Ad


پشیمانی صدف طاهریان از مهاجرت به خارج از ایران

صدف طاهریان: هرجا برای کار مراجعه می‌کنم به من پیشنهادهای غیراخلاقی می‌شود.

از شنیدن پیشنهادهای غیراخلاقی خسته شده‌ام. اینجا کسی را نمی‌شناسم. اعتماد به نفسم را از دست داده‌ام

 

صدف طاهریان بازیگر سینما و تلویزیون یکی از کسانی بود که با رویای بازیگری در ترکیه و معروف شدن و وعده‌های وسوسه‌انگیز برای بازی در سریال‌های ماهواره‌ای به ترکیه مهاجرت کرد. اما با گذشت یک سال حالا در گفت و گو با روزنامه ترکیه می‌گوید که همه خیالاتش در مورد زندگی در خارج از ایران اشتباه بوده و بدون شناخت از زبان و فرهنگ این کشور تصمیم به مهاجرت گرفته است و از این تصمیم پشیمان است.

صدف طاهریان در گفت وگو با روزنامه هابر تورک از پشت پرده سینمای ترکیه و شرایط سخت زندگی‌اش صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

خودتان را معرفی کنید؟

۲۸ سالم است. در دانشگاه تهران در رشته معماری تحصیل کرده‌ام. از ۱۹ سالگی در کلاس‌های بازیگری شرکت کردم و در ایران در سینما و تلویزیون بازی کرده‌ام. بعد از این که در ایران ممنوع‌الکار شدم به استانبول آمدم.

چرا ممنوع‌الکار شدید؟

به خاطر انتشار عکس‌های بدون حجاب در اینستاگرام همه قراردادهای کاری‌ام لغو شد و در شرایط سختی قرارگرفتم.

چرا استانبول را انتخاب کردید؟

یکسال است که در ترکیه زندگی می‌کنم. به اینجا آمدم چون فکرمی‌کردم در اینجا می‌توانم آزادتر باشم اما اشتباه می‌کردم. شرایط آن طور که فکر می‌کردم نبود.

چرا این طور فکر می‌کنید؟

در برخی موارد اینجا آزادتر است اما نه در همه موارد. من با خیال آزادی کشورم را ترک کردم. می‌خواستم اینجا به کارم ادامه بدهم. فکر می‌کردم اینجا شرایط فرق می‌کند اما اینجا هم باید برای بازی کردن رابطه داشته باشی. هرجا برای کار مراجعه می‌کنم به من پیشنهادهای غیراخلاقی می‌شود.

از زندگی در ترکیه راضی هستید؟

نه . فکر می‌کردم اینجا فرق دارد ولی اشتباه می‌کردم. اینجا نمی‌توانم به شغل بازیگری ادامه بدهم. از شنیدن پیشنهادهای غیراخلاقی خسته شده‌ام. اینجا کسی را نمی‌شناسم. اعتماد به نفسم را از دست داده‌ام. سه بار در کلاس‌های زبان ترکی شرکت کردم ولی موفق نشدم زبان‌شان را یاد بگیرم. دیگر اعتماد به نفس ندارم.

دوست دارید در فیلم‌های سینمای مستقل بازی کنید؟

اگر پیشنهادی باشد نقش اول و یا نقش‌های فرعی بازی می‌کنم. اما هیچ پیشنهادی ندارم.

چقدر سینمای ترکیه را می‌شناسی؟

کارگردان‌های ترکیه‌ای را نمی‌شناسم. فقط سریال‌های ترکیه‌ای را دوست داشتم نگاه کنم.

در ترکیه چطوری پول در می‌آوری؟

خانواده‌ام خرجم را می‌دهند. پولی که از اسپانسرها می‌گیرم مبلغ ناچیزی است. اگر پیشنهاد بازیگری نداشته باشم مجبورم به کارهای دیگری برای پول در آوردن فکر کنم.

صدف طاهریان

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad