Ad

من از نسل اول موسیقی پاپ ایران هستم

رضا یزدانی: ناصر عبداللهی از من خواست قسمتی از ناصریا را بخوانم که قبول نکردم / شادمهر از ایران رفت ولی من دوست داشتم اینجا بخوانم

من با فیلم «سربازان جمعه» مسعود کیمیایی به سینما پا گذاشتم که قرار بود نقش یکی از سربازها را بازی کنم

تریبون هنر: رضا یزدانی معتقد است که جز نسل اول موسیقی پاپ ایران است که از دهه هفتاد کار خود را در موسیقی آغاز کرده است.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی برنامه موسیقی چارگوش، دومین برنامه چارگوش به گفتگو با رضا یزدانی خواننده موسیقی کشورمان اختصاص داشت به طوری که این خواننده در حضور علی اوجی مجری چارگوش به گفتگو درباره زندگی هنری خود پرداخت.

در ابتدای این برنامه رضا یزدانی با اشاره به شروع فعالیتش در عرصه موسیقی گفت:من دوم دبستان بودم که پدرم یک روز با یک استریو و با دو باند و یک جبعه که دو ردیف کاست ایرانی و خارجی درون آن بود به خانه آمد و برای من  موسیقی با آن ردیف کاستهای موزیک خارجی شروع شد.

وی ادامه داد: من در مدرسه می خواندم و به نوعی معرکه می گرفتم و در مقطع دبیرستان با دسته صندلی گیتار درست می کردم و می زدم و می خواندم . ما یک گروه زیرزمینی در سال ۱۳۷۰ داشتیم که من در آن می خواندم و کارهای برتر موسیقی راک آن زمان را کاور می کردیم . در واقع رضا یزدانی سال ۷۶ با تئاتر «دادگاه جنجال برانگیز یک هیولا» در سالن اصلی تئاتر شهر در فضای رسمی هنری ورود کرد که  یادم هست که در آن اجرا تمام تنم می لرزید و اولین کنسرتم هم سال ۸۷ بود.

این خواننده با بیان اینکه عاشق مولانا هستم،  بیان داشت: من با اشعار مولانا کار موسیقی را شروع کردم چون اشعارش سراسر ریتم است و آن جنس شعر را که به ترانه نزدیکتر است بیشتر دوست داشته و دارم.

یزدانی در ادامه این برنامه درباره عدم همکاری اش با ناصر عبداللهی گفت:زمانی که ناصر در مرحله انتشار آلبومش بود  من در حین ضبط آلبوم «شهر دل» بودم.به  استودیو آمد  و با هم درباره قطعه «ناصریا» صحبت کردیم او از من خواست که بخشی از این قطعه را بخوانم اما من جواب منفی دادم چون آن زمان من آلبوم نداشتم و نمی خواستم بگویند که من با ناصر عبداللهی  به موسیقی وارد شدم .

خواننده قطعه لاله زار با بیان اینکه من از نسل اول موسیقی پاپ ایران هستم افزود: من از دهه ۷۰ کارم رو شروع کردم .دوسال آلبوم «پرنده بی پرنده»ام مجوز نگرفت و گفتند چرا این خواننده اینجوری می خواند. در همان سالها شادمهر عقیلی از ایران رفت ولی من همیشه دوست داشتم اینجا بخوانم و نفس به نفس مردم باشم بر این اساس سختی هایش را هم قبول کرده بودم و خداروشکر این شرایط امروزه دیگر حل شده است .

یزدانی در بخش دیگری از گفتگوی خود عنوان کرده که از ابتدا مجوز اجرای صحنه ای نداشتم و حتی با انتشار سه آلبوم همچنان این اجازه را پیدا نکردم تا اینکه در سال ۸۷ اولین کنسرتم را برگزار کردم. من با فیلم «سربازان جمعه» به سینما پا گذاشتم که قرار بود نقش یکی از سربازها را بازی کنم آن زمان آقای کیمیایی آلبوم « پرنده بی پرنده» و قطعه «لاله زار» را بواسطه اندیشه فولادوند شنیده بود به همین دلیل مرا دعوت به همکاری کرد که به دلایلی آن همکاری اتفاق نیفتاد و سرانجام از فیلم «حکم» با ایشان همکاری کردم. از آن به بعد ۴ فیلم «حکم»،«رئیس»،«محاکمه در خیابان» و «متروپل» را با ایشان کار کردم.

این خواننده بیان داشت: تیتراژ سریال«مرگ تدریجی یک رویا» ورودم به تلویزیون بود و می توانم بگویم که  برای من آلبوم «سلول شخصی» مهمتر از بقیه آثارم است .شاید از لحاظ اقبال عمومی کمتر دیده شده باشد اما معتقدم که این آلبوم چند سال بعد شنیده می شود.

وی با بیان اینکه ما که در کشورمان ستاره نداریم ، گفت:  من همیشه دنبال مهر و امضای شخصی خودم بودم و این برایم مهم است نه ستاره بودن. من در روند کاریم سعی کردم خودم را تکرار نکنم .

 

برنامه موسیقی چارگوش هر هفته از آپارت پخش می شود.

 

 

تاریخ انتشار :۲۶ آذر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad