Ad

محمد معتمدی اعلام کرد دیگر به تلویزیون نمی روم

محمد معتمدی در نامه ای به رئیس صدا و سیما: ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی/ این ره که تو می روی به ترکستان است

محمد معتمدی پس از حضور در برنامه "حرف تو برف" با انتشار نامه ای به رییس صدا و سیما از حضور مجدد در جلو دوربین های صدا و سیما انصراف داد

تریبون هنر: محمد معتمدی پس از حضور در برنامه “حرف تو برف” با انتشار نامه ای به رییس صدا و سیما از حضور مجدد در جلو دوربین های صدا و سیما انصراف داد.

در این برنامه طبق هماهنگی های قبلی قرار بود محمد معتمدی به عنوان مهمان ویژه برنامه حضور داشته باشد و همچنین علاوه بر نمایش تصویر نوازندگان، با آنها نیز گفتگو صورت پذیرد که در روند برنامه اتفاقات دیگری افتاد و معتمدی تنها سه دقیقه آنتن را در اختیار داشت.

متن نامه بدین شرح است:

« مدیریت محترم صدا و سیما جناب آقای دکتر علی عسکری

با سلام

این یک نامه سیاسی نیست بلکه نامه‌ای از سر دلسوزی و شاید دلسردی است. من فرزند فرهنگ همین خاک هستم و می‌دانم شما و دیگر خوانندگان این سطور از حرف هایم برداشتی جز از سر خیرخواهی نخواهید داشت .

نمی دانم دلیل یک هفته اصرار سازمان برای حضور من در آن برنامه کذایی چه بود؟ و اینکه چرا تمام شرایط ما برای حضور پذیرفته شد ولی در عمل اتفاقی دیگر افتاد و برنامه ای که می توانست جولانگاه فرهنگ و اصالت باشد به قتلگاه هنر و اندیشه بدل شد .

به هرحال اتفاقی که در شب یلدای ٩۵ برای من افتاد اتفاقی تلخ ولی خجسته بود .

اگر در رسانه شما به کسانی بی حرمتی شود که نماینده نوعی تفکر در جامعه هستند این بی حرمتی نه به یک شخص بلکه بی احترامی به نوعی اندیشه است. اندیشه ای که جای خالی آن امروز در رسانه ملی به شدت احساس می شود و شاید به همین دلیل است که این رسانه با ریزش عظیم مخاطب مخصوصاً در میان قشر فرهیخته جامعه روبرو گردیده است .

جناب دکتر علی عسکری، ما برای اصلاح آن رسانه محترم کاری نمی توانیم انجام دهیم چون عملاً اختیاری در آنجا نداریم ولی اختیار خود و حضور و عدم حضور خود را داریم. حضور نداشتن بنده و امثال بنده در برنامه های تلویزیون کمترین کاری است که برای صیانت از فرهنگ و تفکر اصیل ایرانی می توان انجام داد. گاهی حضور نداشتن خود حضوری تاثیرگذار است .

بنده تحصیلکرده دانشکده صدا و سیما هستم و شاید به همین خاطر در این سال‌ها همیشه تلاش کردم به دلیل تعلق خاطر نسبی ای که به آن رسانه داشتم در مجامع هنری و مطبوعاتی رابطه از دست رفته تلویزیون و قشر فرهیخته جامعه را به سهم خودم بهبود بخشم ولی متاسفانه در یلدای ٩۵ به بیهوده بودن این تلاش پی بردم .

جناب دکتر علی عسگری، شما یک شخصیت انقلابی هستید. صدا و سیما برای خروج از بحران مخاطب و تاثیرگذاری گسترده، نیاز به انقلاب دارد؛ انقلاب اندیشه و انقلاب عملکرد .

می دانم که جنابعالی و متولیان فرهنگ و رسانه اهداف بلندی در سر دارید و باید پرچمدار و قافله سالار تعالی فرهنگ و هنر فاخر باشید ولی با این رویکرد و با این بینش و با یکّه تازی برنامه سازان و مجریان کوته نظر و عامی در آن رسانه محترم قطعاً این هدف والا محقق نخواهد شد .

به قول سعدی : ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی/ این ره که تو می روی به ترکستان است

از آثارم می توانید در جای درست استفاده کنید ولی از حضور در جلوی دوربین های فاقد اندیشه معذورم بدارید .

با نهایت احترام / سید محمد معتمدی»

تاریخ انتشار :۱ دی ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad