قسمت اول گفتگو با آتقی سریال آینه عبرت

جواد گلپایگانی در گفتگو با بابک صحرایی: وزارت ارشاد گفت تو خط سینمای ایران را عوض کردی

رفتم بالای سر جمشید هاشم پور. دیدم دراز کشیده روی زمین و روی کاغذ پشت سر هم دارد می نویسد: من هم هستم. من هم هستم

تریبون هنر: جواد گلپایگانی بازیگر و تهیه کننده نام آشنای سینما و تلویزیون است. او با ایفای نقش در سریال آینه عبرت در دهه ۶۰ به شهرت بسیاری دارد و کارکتری که بازی می کرد به نام «آتقی» هنوز هم یکی از خاطره انگیزترین شخصیت های تلویزیونی است.

جواد گلپایگانی حضورش در عرصه هنر را از دهه ۵۰ و با تهیه کنندگی در سینما آغاز کرد. در دهه شصت در کتار موفقیت در بازیگری، همچنان حضور فعالی در زمینه تهیه کنندگی داشت و فیلم هایی همچون نقطه ضعف به کارگردانی محمدرضا اعلامی و شیلات به کارگردانی رضا میرلوحی از جمله شاخص ترین فیلم هایی هستند که با تهیه کنندگی او ساخته شدند

گفتگو با جواد گلپایگانی و مرور زندگی پر فراز و نشیبش را می توانید در سه قسمت در تریبون هنر ببینید که هم اکنون قسمت اول از این گفتگوی مفصل را می توانید از تریبون هنر دانلود کنید

قسمت هایی از گفته های جواد گلپایگانی در قسمت اول گفتگویش با تریبون هنر به قرار زیر است:

_ سال ۱۳۲۹ در گلپایگان به دنیا آمدم. در هنرستانی در تهران فوق دیپلم رشته اتومکانیک را گرفتم. بعد از آن در سال ۱۳۵۴ وارد عرصه خوانندگی شدم

_ از سال ۱۳۵۰ با تهیه کنندگی فیلمی به اسم شمر به کارگردانی اکبر صادقی وارد سینما شدم

_ نورمن ویزدوم به دعوت من به ایران آمد

_ باغ بلور را نیز تهیه کردم که آخرین فیلم تمام شده ی پرویز فنی زاده است و خودم هم در این فیلم بازی کردم. آماده شدن فیلم همزمان شد با انقلاب و به همین خاطر پروانه نمایش نگرفت

_ انقلاب که شد هیچکس جرات نمی کرد فیلم بسازد. اولین فیلم را من ساختم که اسمش عصیانگران بود

_ برای خداحافظی رفتیم پیش مهدی فخیم زاده که گفت دو روز است که دنبالت هستم و می خواهم فیلم عصیانگران را از تو بخرم

_ سال ۱۳۶۰ به خواسته مرحوم محمد منتظری برای ساخت فیلمی به کارگردانی فتح الله منوچهری درباره جنگ اسرائیل و مصر به مصر رفتیم. سردمداران مصری کانال سوئز را یک روز به خاطر ما بستند. فتح الله منوچهری آدم بی شرفی از کار در آمد و ما آواره شدیم

_ وزارت ارشاد گفت تو با فیلم «نقطه ضعف« خط سینمای ایران را عوض کردی

_ لیست عوامل فیلم نقطه ضعف را که دیدم به اعلامی گفتم تو می خواهی فیلم خوب برای من بسازی یا از این فیلم های درپیتی؟ گفتم نه می خواهم فیلم خوب بسازم. گفتم پس عواملی که من می گویم را بنویس

_ رفتم بالای سر جمشید هاشم پور. دیدم دراز کشیده روی زمین و روی کاغذ پشت سر هم دارد می نویسد: من هستم. من هم هستم

 

گفتگو از بابک صحرایی

منبع: تریبون هنر

 

 

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

  • عصبانی نیستم
    عصبانی نیستم؛ بُمبی که خنثی شد
    یادداشتی از سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: این همه کش و قوس؟این همه شاخ و شانه کشیدن؟این همه دلخوری و قُلدری؟ارزشش را داشت؟ این همه ترس؟ این همه لج بازی؟این همه امضای بی اعتبار؟ارزشش را داشت؟ فیلم “عصبانی نیستم” از رضا درمیشیان بعد از چهار سال سر و صدا ، بالاخره بهار امسال به اکران […]

رضا صادقی مدیون

مغزهای کوچک زنگ زده

آخرین بار کی سحر را دیدی

چراغ های ناتمام

شعله ور