Ad

در پی انتشار نسخه ویدیویی «داستان ما قصه تو»

نوید محمدزاده و هومن سیدی از «داستان ما قصه تو» شکایت کردند

تریبون هنر:‌ هومن سیدی و نوید محمدزاده روز سه‌شنبه در پی انتشار نسخه ویدیویی «داستان ما قصه تو» که روی جلد آن از تصویر نوید محمدزاده و هومن سیدی با گریم فیلم‌های دیگرشان استفاده شده بود، این دو بازیگر نامه‌ای خطاب به حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی نوشتند و شکایت خود را از تهیه‌کننده و پخش‌کننده این تله‌فیلم اعلام کردند.

 

به گزارش تریبون هنر، امروز مدیر بازرگانی ریزموج به انتقادات علیه این شرکت که حق‌پخش «داستان ما قصه تو» را در اختیار دارد، واکنش نشان داده و همراه با متن این پاسخ، تصویری از مجوز این تصویر از سوی دفتر کل نمایش خانگی را ارائه داده است.

 

اگرچه دی‌وی‌دی تله فیلم «داستان ما قصه تو» از سوی موسسه هنرنمای پارسیان پخش شده است اما حق پخش این اثر در اختیار موسسه ویدیورسانه ریز موج است و پوستر نیز از سوی این موسسه طراحی شده است.

 

امید پیراینده مدیر بازرگانی شرکت ریز موج، از عملکرد این موسسه دفاع می‌کند و طراحی این پوستر را مورد تأیید اداره کل نمایش خانگی ارشاد می‌داند. او دلیل جالبی هم برای استفاده از تصاویر فیلم‌های دیگر در تصویر روی جلد این تله‌فیلم می‌آورد: «ما کاملا بر روی طراحی و چاپ پوستر این فیلم نظارت داشتیم. از آنجایی که این فیلم از سازمان صدا و سیما خریداری شده و سازمان هیچ‌گونه عکسی برای پوستر و ولت در اختیار ما قرار نمی‌دهد به همین دلیل ما هم معمولا از عکس‌های آرشیوی استفاده می‌کنیم.»

 

این در حالی است که تصاویر استفاده شده برای روی دیگر این دی‌وی‌دی تصاویری از فیلم «داستان ما قصه تو» هستند و در صورت بی‌کیفیت و کوچک بودن این تصاویر برای چاپ، باز هم می‌توان انتظار داشت طراح تعهد بیشتری به خرج دهد و با فیلترهای مختلف استفاده از این تصاویر را به تصاویر فیلم‌های دیگر ترجیح دهد.

 

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که مدیر بازگانی این شرکت اذعان می‌کند تصاویر را از جستجوی اینترنتی به دست آورده‌اند: «زمانی که برای طراحی پوستر «داستان ما قصه تو» در اینترنت عکس نوید محمدزاده را جستجو می‌کردیم، عکس مورد بحث را یافتیم و اصلا نمی‌دانستیم این تصویر به فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» تعلق دارد. همین اتفاق درباره هومن سیدی هم رخ داد. ما در اینترنت جستجو کردیم و سعی کردیم تصویری پیدا کنیم که به کاراکتر فیلم شباهت داشته باشد و تنها عکس‌هایی که به بازیگران این فیلم شباهت داشت همین دو عکس مورد بحث است.»

 

به نظر می‌رسد پیراینده حقی برای گلایه و انتقاد نوید محمدزاده و هومن سیدی نیز قائل نیست و در پاسخ به گلایه این دو بازیگر می‌گوید: «ما رایت این فیلم را خریداری کرده‌ایم و ایشان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و نمی‌تواند منکر آن بشوند.»

 

او باز هم تاکید می‌کند که تایید نهایی این پوستر تنها از سوی این موسسه انجام نشده و نهادهای بالادستی نیز بر این امر نظارت داشته‌اند: «ضمن اینکه ما به عنوان بخش خصوصی که این فیلم را از سازمان صدا و سیما و یک نهاد دولتی خریداری کرده‌ایم برای طرح پوستر اقدام به اخذ مجوز از ارشاد نموده و پس از کسب مجوز پوستر و ولت را چاپ کرده‌ایم. طرح‌های موردنظر کاملا با مجوز منتشر شده و اسنادش موجود است. حتی دوستان می‌توانند از اداره نمایش خانگی استعلام بگیرند.» البته همراه این اظهارات اسناد موجود که همان مجوز این پوستر با امضای مدیر کل نمایش خانگی حسین (منصور) پارسایی است نیز منتشر شده.

 

آن‌طور که پیراینده می‌گوید با همین مجوز توانسته‌اند اداره کل شبکه نمایش خانگی را نیز قانع کنند: «شب گذشته هم از اداره کل نمایش خانگی بابت این بحث تماس گرفته شد که ما با راهنمایی و اشاره به مجوز صادره موضوع را برای دوستان روشن کردیم.»

 

او در پایان درباره امکان اصلاح این تصویر نیز می‌گوید: «این فیلم در حال حاضر با تیراژ ۸۰ هزار نسخه منتشر و توزیع شده و دیگر نمی شود کاری کرد اما قطعا در توزیع بعدی پوستر این فیلم اصلاح خواهد شد.»

 

شب گذشته با خبرساز شدن این تصویر در فضای مجازی نوید محمدزاده و هومن سیدی در نامه‌ای خطاب به مدیرکل شبکه نمایش خانگی نوشته بودند: «در سال ١٣٩١ ما در تله فیلمی برای تلویزیون (شبکه چهار) به نام «داستان ما…» به تهیه‌کنندگی امیرعباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی ایفای نقش کردیم که بعد از گذشت نزدیک به پنج سال این فیلم مجددا و بدون هیچ‌گونه توضیحی به ما مجدد به موسسه ویدیورسانه ریز موج فروخته و از تصاویر کنونی ما که مربوط به فیلم‌های دیگر است سوء استفاده کرده‌اند. واقعا جای بسی نگرانی برای ماست که در این حرفه هیچ‌گونه امنیت شغلی نداشته و تمامی حق و حقوق ما پایمال گشته است. لذا از شما خواهشمندیم جلوی اینگونه سوءاستفاده ها از جمله این فیلم را بگیرید تا بتوانیم در فرصتی به شکایتمان رسیدگی کنیم. در این نامه اینجانب هومن سیدی و نوید محمدزاده شکایت خود را از تهیه‌کننده و پخش‌کننده اعلام می‌داریم.»

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۷ دی ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad