ناگفته های جواد گلپایگانی در گفتگو با بابک صحرایی / قسمت دوم

جواد گلپایگانی: جمشید مشایخی گفت باید اسم من اول باشد اما فرامرز قریبیان قبول نکرد / بابک بیات ماشینش را فروخت تا پول چک من را بدهد

ایرج قادری در ابتدا قبول نکرد که جمشید هاشم پور در فیلمش بازی کند به همین خاطر از تهیه کنندگی تاراج انصراف دادم

تریبون هنر: قسمت دوم از گفتگوی بابک صحرایی با جواد گلپایگانی را می توانید در تریبون هنر تماشا کنید. در این بخش از گفتگو جواد گلپایگانی ناگفته هایی از هنرمندان برجسته و آثاری که در آنها حضور داشته را برای اولین بار بازگو می کند

جواد گلپایگانی که با بازی در سریال آینه عبرت در نقش آتقی به عنوان بازیگر به شهرت رسید، به عنوان تهیه کننده در سینمای دهه ۵۰ و ۶۰ حضور موثری داشته است. در گفتگوی اختصاصی با تریبون هنر برای اولین بار این هنرمند درباره آثاری که در ساخت و تهیه آنها نقش داشته مطالب قابل اعتنایی را بیان کرده است

بخشی از صحبت های جواد گلپایگانی در قسمت دوم به قرار زیر است:

_ قرار بود جمشید مشایخی و فرامرز قریبیان به همراه داوود رشیدی در شیلات بازی کنند. جمشید مشایخی گفت اسم من باید اول باشد و دیگر بس است که هر کسی که از راه رسیده اسمش را قبل از ما می نویسد. من هم حق را به ایشان دادم. فرامرز قریبیان این مساله را قبول کرد

_ با محمود دینی خیلی دوست بودم. یک روز آمدند دفتر و من را بردند سر فیلمبرداری آینه عبرت. همانجا با خاک من را گریم کردند و یک سکانس را بازی کردم. وقتی سرم را بلند کردم دیدم مردم جمع شدند و دارند گریه می کنند

_ در فیلم نقطه ضعف جمشید هاشم پور از همه ما بهتر بازی کرد

_ ایرج قادری در ابتدا قبول نکرد که جمشید هاشم پور در فیلمش بازی کند به همین خاطر از تهیه کنندگی تاراج انصراف دادم

_ بابک بیات ماشینش را فروخت تا پول چک من را بدهد

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

  • عصبانی نیستم
    عصبانی نیستم؛ بُمبی که خنثی شد
    یادداشتی از سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: این همه کش و قوس؟این همه شاخ و شانه کشیدن؟این همه دلخوری و قُلدری؟ارزشش را داشت؟ این همه ترس؟ این همه لج بازی؟این همه امضای بی اعتبار؟ارزشش را داشت؟ فیلم “عصبانی نیستم” از رضا درمیشیان بعد از چهار سال سر و صدا ، بالاخره بهار امسال به اکران […]

رضا صادقی مدیون

مغزهای کوچک زنگ زده

آخرین بار کی سحر را دیدی

چراغ های ناتمام

شعله ور