مسترکلاس نیما مسیحا برکزار می شود

گزارش ویدئویی نشست خبری مسترکلاس نیما مسیحا را در تریبون هنر ببینید

نشست خبری مستر کلاس نیما مسیحا با حضور این هنرمند و بابک صحرایی، علیرضا قرایی منش، ملیکا تهرانی، سبحان اکرامی، علیرضا شمس اسکندری و بابک شیبانی برگزار شد

تریبون هنر: گزارش ویدئویی نشست خبری مسترکلاس نیما مسیحا را در تریبون هنر ببینید

نشست خبری مسترکلاس و کلینیک آواز نیما مسیحا در تالار رودکی با حضور این هنرمند و بابک صحرایی، علیرضا قرائی‌منش، ملیکا تهرانی، علیرضا شمس‌اسکندری و ملیکا تهرانی و سبحان اکرامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست بابک صحرایی گفت: حضور خواننده ای مثل نیما مسیحا در حیطه های آموزشی برای کلیت موسیقی ما می تواند مثمر ثمر باشد. موسیقی سرزمین ما مثل سایر شاخه های هنر در برخورد با مخاطب برخوردی کاملا احساسی را تجربه کرده. یعنی اینکه بسیاری از اوقات خواننده ها و آثاری که در سرزمین ما به موفقیت رسیده اند لزوما دارای شاخص های مناسب هنری نبوده اند. چون مخاطب برخورد کاملا غریزی و احساسی دارد چون هیچ وقت تحت آموزش موسیقی و ادبیات قرار نگرفته.

این ترانه سرای برجسته در ادامه گفت: صرف داشتن دانش موسیقایی به تنهایی نمی تواند باعث بشود که یک خواننده، لزوما خواننده ارزشمندی بشود. خواننده باید صدایش هم از گستره و تواناهایی مناسبی هم برخوردار باشد تا بتواند تکنیک هایی که یاد می گیرد و دانشی که دارد را به عینیت برساند

در ادامه بابک شیبانی (مدیر مرکز آموزش بنیاد رودکی) نیز گفت: به فارغ‌التحصیلان این دوره مدرکی داده می‌شود که می‌تواند استعلام جهانی داشته باشد و سه نفر نیز تقدیرنامه‌های ویژه‌ دریافت خواهند کرد.

در بخش دیگری از نشست؛ نیما مسیحا (خواننده ارکستر سمفونیک تهران) درباره ضرورت برگزاری این مستر کلاس گفت: موسیقی کشور ما به این مسترکلاس‌ها نیاز دارد. ما روز به روز شاهد بدتر شدن وضعیت موسیقی پاپ هستیم. وضعیت موجود باعث شد دغدغه‌ای در من شکل بگیرد تا این پیشنهاد را قبول کنم.

وی در ادامه گفت: من تنها خواننده‌ای هستم که در پنج سالن مهم دنیا به همراه ارکستر سمفونیک تهران برنامه اجرا کرده‌ام. در این سال‌ها سعی کرده‌ام کم‌کارتر باشم تا ببینم وضعیت موسیقی به چه سمتی می‌رود ولی هرچه جلوتر رفتم؛ دیدم کارها روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. نسل امروز فاکتورهای کوک‌خواندن را مدنظر نمی‌گیرد. با احساس خواندن خوب است اما به شرطی که کوک بخوانیم.

وی در رابطه با نحوه برگزاری این مسترکلاس گفت: ما در مسترکلاس خوانندگی؛ آموزش خوانندگی نمی‌دهیم بلکه کسی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کند باید خواننده باشد تا ما بتوانیم اشکالات جزئی او را براساس تجربه خودمان به او متذکر شویم.

وی درباره حمایت از نفر برگزیده این مسترکلاس گفت: به نفر اول این مسترکلاس یک قطعه با شعر بابک صحرایی، ملودی علیرضا قرائی منش و تنظیم علیرضا شمس‌اسکندری هدیه می‌شود و در موقع ضبط نیز؛ من به عنوان ناظر ضبط حضور خواهم داشت.

ملیکا تهرانی از مدرسان برجسته خوانندگی در این نشست درباره حضورش در مسترکلاس نیما مسیحا گفت: به جرات می توانم بگویم یکی از بهترین اتفاقات در دنیای موسیقی و آواز این روزها برگزاری چنین مستر کلاس هایی است. آواز هم مثل ساز نیاز به آموزش دارد. متاسفانه یک فکر رایجی است که همه فکر می کنند اگر زمینه ای در آواز دارند و یا از نظر ژنتیکی دارای صدای خوبی هستند پس خواننده خوبی هم هستند در صورتی که این تفکر کاملا غلط است

ملیکا تهرانی در ادامه درباره چگونگی آموزش <از در این مستر کلاس دو روزه گفت: طبق گفته یمی از روانشناس های برجسته مرحله تشخیص مهم ترین مساله است. در این کلاس ها عیب ها و نواقص خواننده تشخیص و گوشزد می شود و در ادامه برای رفع آنها راهنمایی می شوند

سبحان اکرامی در این نشست خبری درباره حضورش در مسترکلاس نیما مسیحا گفت: احساس می کنیم نحوه بیانی که در خوانندکی امروز شنیده می شود باید تا حدی اصلاح شود. در تلفظ بعضی از حروف خیلی از عزیزان اشکال دارند. گوش های ما کمی خراشیده شده است. در این مستر کلاس سعی می کنیم این موارد را در خواننده ها اصلاح کنیم تا آن صدای زیبا با یک لحن زیباتر و بیان بهتر آهنگین تر به نظر بیاید و مخاطب بیشتری را بتواند جذب کند

علیرضا قرایی منش، خواننده و آهنگساز در این نشست درباره آهنگسازی قطعه ای که به نفر اول این مسترکلاس اهدا می شود گفت: در تمام زندکی همیشه کمال گرا بوده ام. همیشه کیفیت را بر کمیت ارجحیت داده ام. مسلما تمام توانم را خواهم گذاشت تا کاری در خور این کلینیک آواز و اسامی ای که کنارشان هستم بسازم

علیرضا شمس اسکندری نیز گفت: وظیفه تنظیم قطعه ای که قرار است به نفر برگزیده اهدا شود را بر عهده خواهم داشت و امیدوارم بتوانم در کنار این عزیزان حضور مثبتی داشته باشم

مستر کلاس نیما مسیحا روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

در ادامه گزارش ویدئویی نشست خبری مسترکلاس نیما مسیحا را در تریبون هنر ببینید

 

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]