Ad


صادق آهنگران: به علت وجود فرهنگ جریان‌ساز عاشورا دشمن مقابل ما زانو زده

جوانان امروز مثل کذشته از انقلاب دفاع خواهند کرد

تریبون هنر: صادق آهنگران گفت: فرهنگ عاشورا همیشه در تاریخ سرنوشت‌ساز بوده است و انقلاب ما با همان فرهنگ و همان شعار قیام امام حسین(ع) به پیروزی رسید.

این مداح باسابقه با بیان اینکه پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا داشت، اظهار کرد: دشمن برای جلوگیری از ادامه مسیر حرکت انقلاب دست به حرکت‌هایی زد و جنگ تحمیلی را آغاز و کشور را هشت سال درگیر جنگ کرد که باز هم به برکت امام حسین(ع) فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس بیشتر متجلی شد و در عرصه جنگ پیروز شدیم.

وی تأکید کرد: اگر در دهه چهارم انقلاب قرار داریم با تکیه بر فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) است و اگر نبود این فرهنگ عاشورایی با چالش‌های زیادی مواجه می‌شدیم. اگر امروز دشمن نتوانسته این انقلاب را به زمین بزند و حتی در مقابل ما زانو زده به علت وجود فرهنگ جریان‌ساز عاشورا و قیام امام حسین(ع) است که قدرت برگرفته از ارادت مردم ما به سیدالشهداست و راه امام حسین(ع) است.

رییس هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به نقش عزاداری‌ها در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: انقلاب امام حسین(ع) اصولا بر سه عنصر حماسه، پیام و سوز عاشورا استوار است؛ به طوری که قبل از انقلاب به‌گونه‌ای در نوحه‌سرایی‌ها این سه عنصر گنجانده می‌شد و همین امر ادامه پیدا کرد تا زمان دفاع مقدس که اوج آن بود و چون قیام امام حسین(ع) همه آن حماسه است، عنصر حماسه پله اول و انتقال پیام کربلا به عنوان پله دوم بر روی دوش حضرت زینب(س) قرار گرفت و پله سوم که سوز عاشورا بود که در جفایی که بر امام و یارانش روا شد، نهفته است، تلفیق این سه عنصر در زمان دفاع مقدس شوروحالی در رزمندگان ایجاد کرد که پیروزی‌ها یکی پس از دیگری رقم می‌خورد تا جایی‌که تأثیر فرهنگ عاشورا در شش عملیات بسیار محسوس بود و پیروزهای ما در جنگ مدیون فرهنگ عاشورا است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای سیاه‌نمایی علیه نظام اسلامی گفت: اکنون دشمن به دنبال این است که فرهنگ عاشورا را از ما بگیرد. یادواره‌های شهدا که در سراسر کشور روز به روز و ماه به ماه برگزار می‌شود را می‌بینم که برگزارکنندگان یادواره‌ها جوانان هستند اما با نظارت بچه‌های جنگ و اکثر شرکت‌کنندگان هم نسل جدید هستند که با وجود این حضور، دشمن این موضوع را در فضای مجازی تیتر کرده که نسل جدید با انقلاب همراه نیست.

آهنگران ادامه داد: با توجه به شناخت بنده از جوانان که در یادواره‌های شهدا دیدم اگر ماجرای دیگری پیش بیاید به طور قطع جوانان پرشورتر از زمان دفاع مقدس در عرصه دفاع از انقلاب حاضر خواهند شد و علت آن هم انگیزه بالای آنان به خاطر بالا رفتن سطح آگاهی و بهره‌مندی از خاطرات زمان دفاع مقدس است.

وی افزود: همچنین شهید باکری‌ها، همت‌ها و علم‌الهدی‌ها و شهدای استان همدان و شهر تویسرکان و با پشتبانی بچه‌های جنگ و فرهنگ عاشورا که نمونه عینی آن حضور جوانان در سوریه به منظور جلوگیری از حاکم کردن وهابیت در سوریه است که دشمن برای تحقق این حاکمیت هزینه‌های زیادی کرد، اما جوانان نسل امروز از شهید باکری‌ها، عینعلی‌ها و ملکی‌ها یاد گرفتند که مقابل دشمن با پیروی از فرهنگ عاشورا بایستند؛ بنابراین دشمن در سوریه زمین‌گیر شد.

آهنگران رمز پیروزی در دفاع مقدس را اخلاص و شجاعت بسیجیان و رزمندگان دانست و گفت: وقتی قبل از عملیات، حین عملیات و بعد از عملیات به لشکرها، تیپ‌ها و گردان‌ها سرمی‌زدم، اخلاص و شجاعت در تک تک رزمندگان هویدا بود به طوریکه یکی از گردان‌هایی که با آنان رفاقت داشتم گردان ۱۵۳ قاسم‌ابن‌الحسن(ع) تویسرکان بود و بارها و بارها در این گردان برنامه داشتم و شجاعت بچه‌های تویسرکان در عملیات‌ها و حال آنها در عزاداری‌ها خاص بود.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم همانگونه که شهدا به ویژه شهدای تویسرکان کار و نیتشان فقط برای رضای خدا بود نه غیر خدا، ما هم راه آنها را ادامه دهیم و با آنها محشور شویم.

تاریخ انتشار :۲۹ شهریور ۱۳۹۷

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad