Ad


جمال وفایی شایعه مرگ خود را تکذیب کرد / در آستانه ۸۱ سالگی خواهم خواند

تریبون هنر: جمال وفایی شایعه مرگ خود را تکذیب کرد.

جمال وفایی، خواننده قدیمی درباره شایعه درگذشتش گفت:

تویی که تشنه به خون دل منی باز آ

یک دو جرعه دگر در این سبوست هنوز

ضمن سپاس از همه دوستانی که همواره لطف و مهرشان شامل این حقیر بوده، مخصوصا آنها که در پی انتشار شایعه ای بی اساس آزرده خاطر شدند. عزیزانم تا امروز که در آستانه ۸۱ سالگی می باشم به عشق شما زندگی کردم. خداوند متعال توفیق کند خواهم خواند برای شما نور چشمانم تا نفسی دارم.

 

جمال وفایی سال ۱۳۱۹ در خیابان ری تهران کوچه آصف الدوله متولد شده است. او در دوران کودکی به خاطر پدرش که از صدایی خوش برخوردار بود به خوانندگی علاقه مند شد.

جمال وفایی در هفت سالگی به مدرسه ترقی می‌رود. در این مدرسه با منوچهر نوذری که فن بیان تئاتر را تدریس می‌کرد، آشنا می‌شود. او با آموزش منوچهر نوذری اولین پیش پرده به نام «بچه‌های شکمو» را در مدرسه می‌خواند که مورد توجه حضار قرار می‌گیرد و مدیر مدرسه از فردای آن روز به او تکلیف می‌کند که سر صف قرآن و دعا بخواند. بدین ترتیب او از هفت سالگی خواندن را شروع می‌کند.

 

ورود به برنامه گلها

او در اوایل شروع خوانندگی حرفه ای در سال ۱۳۴۵ به رادیو دعوت می شود. وفایی در این دوران با آهنگسازهایی همچون عباس شاپوری، حبیب اله بدیعی، منصور صارمی، اسداله ملک، فرهنگ شریف و عباس زندی همکاری می کند.. او در برنامه گل‌ها اعم از گل‌های رنگارنگ، برگ سبز، شاخه گل شرکت نمود و بیشتر اهنگ‌های مهدی خالقی را که برایش می‌سازد را اجرا می‌ کند که بهترین آن‌ها از نظر خود وفایی «جمال کعبه» نام دارد که روز عید قربان از رادیو پخش شد.

وفایی پس از مدتی، با شرکت در برنامهٔ «سازهای ملی» به رهبری مهدی فلاح و حسینعلی مفتاح و به سرپرستی ضیاء مختاری به مدت ۵ سال کار خود را ادامه دمی دهد.  آهنگ‌های ارکستر «سازهای ملی» را اکبر محسنی، ابراهیم خان منصوری و عبداله جهان پناه می‌ساختند و برنامه‌های مختلفی نیز همراه با منصور صارمی، اسداله ملک، جواد لشگری، بزرگ لشگری، حسین صمدی و معارفی اجرا می کند.

 

بازگشت به ایران

او پس از انقلاب به خارج از کشور رفت و دو آلبوم را نیز در خارج از کشور منتشر می کند.. جمال وفایی چندی پیش به ایران بازگشت و در تهران ماندگار شد. جمال به همراه دو برادر خود کمال وفایی و عباس (وفا) در دهه ۱۳۵۰ بسیار معروف شدند و در چندین فیلم بازی کردند.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۶ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • امیر جدیدی
    به بهانه تولّدش
    امیر جدیدی؛ یک سر و گردن بالاتر
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: امیر جدیدی یکی از بی سر و صدا ترین سوپر استارهای سینمای ایران است. او تمام تمرکزش را روی مسیری گذاشته که مقصد آن برای خیلی ها آرزوست. فیلم به فیلم بهتر می شود و به قول معروف “گاف” هم نمی دهد! نیازی به تلاش برای اثبات این […]

  • تک خال در حفره

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تک خال در حفره به کارگردانی بیلی وایلدر فیلمی نوآر با بازی کرک داگلاس در نقش یک خبرنگار فرصت طلب است که طمعش او را در مسیر تلخ بی بازگشتی قرار می دهد. تک خال در حفره از یک منظر، فیلمی درباره فریب جامعه توسط […]

  • دکتر ژیواگو

    تریبون هنر: فیلم دکتر ژیواگو شکوه خیانت و اندوه است. خیانت مردم به همدیگر، حاکمیت به مردم و عاشق و معشوق به هم که همگی با شکوه درخشانی به نمایش درآمده اند. در حقیقت هم همین است. خیانت هم به اندازه عشق می تواند باشکوه باشد. منتها شکوه عشق منجر به […]

  • آزاده صمدی

    تریبون هنر: پخش قسمت های شانزدهم و هفدهم “می خواهم زنده بمانم” یکی دیگر از ویژگی های این سریال را برجسته کرد و آن هم بازی فوق العاده حامد بهداد و آزاده صمدی، رو در روی یکدیگر بود. با توجّه به اینکه قبلاً در رابطه با بهداد صحبت کرده بودیم […]

  • اسب کهر را بنگر

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دوراهی انتقام از دوست خائن و دشمن دیرینه: اگر در چنین موقعیتی قرار بگیریم کدام را انتخاب می کنیم؟ پایان فیلم «اسب کهر را بنگر» ساخته فرد زینه مان پاسخی به این پرسش است. شاید برای خیلی از ما پیش بیاید که به نقطه ای […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad