Ad

انوشیروان تقوی عنوان کرد:

موزیسین های ما کارهایشان را به صورت آکادمیک و علمی انجام نمی دهند!

+ موسیقی کشور از لحاظ علمی پیشرفتی نکرده و فقط به تعداد موزیسین ها اضافه شده که رقابتی بی ارزش به راه انداخته است

تریبون هنر- پویا عباسپور: انوشیروان تقوی یکی از خوش سابقه ترین افراد میان آهنگسازان و تنظیم کننده های موسیقی کشور است. سابقه همکاری با خواننده های مطرح بسیاری را در کارنامه موسیقایی اش دارد و سابقه خوانندگی نیز دارد. در خصوص فعالیت هایش گفت و گوی کوتاهی با «تریبون هنر» انجام داده است که در ادامه می خوانید:

 

 

 

این روزهای انوشیروان تقوی چگونه می گذرد؟

 

این روزها از لحاظ کاری به خاطر حواشی پیش آمده باعث شد تا کمی کسل و خسته کننده برایم بگذرند. اما خدا رو شکر که این مسائل حل شد و حالا با انرژی مضاعف و بیشتراز قبل راهم را ادامه می دهم و نسبت به گذشته تلاش های بسیاری کردم تا بتوانم در ژانر مختص به خودم به روزتر باشم.

 

 

انوشیروان تقوی به عنوان یک تنظیم کننده کاربلد و ماهر در میان قشر موسیقایی شناخته شده است. اما این تنظیم کننده خوش ذوق چندی است که خوانندگی را نیز تجربه کرده و یک آلبوم را در کارنامه هنری خودش به ثبت رسانده است.این موزیسین ماهر تا چه حد خودش را در خوانندگی موفق می داند؟ آیا بازهم قرار است که آلبومی از این تنظیم کننده موفق منتشر شود؟

 

 

بنده در زمینه خوانندگی پیشینه بسیار زیادی دارم و این را موزیسین های قدیمی تر نیز می دانند. بنده حدود ۱۵-۱۶ سالی است که می خوانم اما امروزه برای منی که بیشتر وقتم را صرف خلاقیت و نوآوری در تنظیم کردم بسیار رقابت در عرصه خوانندگی را سخت می بینم. اما تلاشم را می کنم تا حرفه ای را که مدت زمان زیادی است انجام می دهم ناتمام نماند. یکی از دلایلی که خواندن را دوست دارم شکل خوانش قطعاتی است که بنده می سازم. وقتی یک قطعه موسیقایی ساخته و آماده پرداخت می شود لازم است تا ایده های آهنگساز،شاعر و تنظیم کننده بر روی کار خودش را نشان دهد اما متاسفانه بعضی از خوانندگان ما اکثرا کارهایی که ساخته می شود را خیلی ساده می خوانند و بعضی اوقات تحریرهایی که بنده به عنوان تنظیم کننده انتظار دارم دارم تا از زبان خواننده بشنوم نمی شنوم. این مساله باعث می شود تا خود من تمایل زیادی برای خواندن آن قطعه به شکلی که دوست دارم خوانده شود داشته باشم. اخیرا هم قرار است تا آلبومی را به تهیه کنندگی سرکار خانوم سحر سلامت برای فصل زمستان به بازار عرضه کنیم.

 

 

 

کمی از اجراهایی که قرار است در اواخر تابستان داشته باشید برایمان بگویید.

 

تابستان امسال فصلی پر از کار و پر از مشغله بود. علاوه بر تهران دور ایران را گشتیم و باز هم قراراست که بگردیم و در شهرهای رشت، کیش، اردبیل و بندرعباس والبته ششمین سانس اجرا را در تهران برگزار کنیم.

 

 

به نظر شما دید عموم مردم به تنظیم کننده و اساسا موزیسینی که خواننده نیست چگونه است؟

 

جالب است که هرگاه در خصوص موسیقی از شنوندگان موزیک مطلبی به گوشمان می رسد تمامی آن ها عقیده بر این دارند که آهنگ هایی که منتشر می شوند با صدای تنظیم کنندگان و آهنگسازان اثر دلنشین تر هستند چون راحت تر و بهتر می توانند حس موزیک را به شنونده القا کنند.

 

 

علم موسیقی در کشور ما تا چه حد پیشرفت کرده و اساسا چه چیزی دلیل این اتفاق است؟

 

متاسفانه موزیسین های ما امروزه کارهای خودشان را به صورت آکادمیک و علمی انجام نمی دهند و انگار که چند پازل را بدون شناختی از علم آن کنار هم می چینند و با موزیسین هایی که به صورت تئوری و علمی این کار را انجام می دهند تفاوت های زیادی دارند. در حال حاضر موسیقی کشور از لحاظ علمی پیشرفتی نکرده است و فقط به تعداد موزیسین ها اضافه شده و رقابتی بی ارزش را به راه انداخته است.

 

 

کار جدیدی را در دست انتشار دارید؟

 

چندین تک آهنگ را قرار است منتشر کنیم که با صدای خودم است. علاوه بر آن چندین قطعه را نیز برای هومن سزاوار عزیز آماده کرده ایم که قرار است منتشر شود. آلبوم نریمان هم آماده انتشار است که همکاری خوبی را با هم در این مجموعه داشتیم.

 

 

در پایان این گفت و گو چه صحبتی دارید؟

 

تشکر می کنم از شما و بابک صحرایی که افتخار دادید با رسانه خوبتان به گفت و گو بنشینم. سال های زیادی است افتخار آشنایی با بابک صحرایی را دارم و برای من خیلی عزیزند. از تمام عوامل سایت تشکر می کنم.

 

 

 

 

منبع: اختصاصی تریبون هنر

تاریخ انتشار :۱۷ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad