Ad

فیلمی درباره بنیانگذار جمعیت علمای مسلمان الجزایر

تصویر برداری فیلم «ابن بادیس» با همکاری گریمورهای ایرانی در الجزایر پایان یافت

احتمال می رود فیلم عبدالحمید بن بادیس در صورت مونتاژ به موقع، به مناسبت هفته فرهنگی الجزایر در تهران نمایش داده شود

تصویر برداری فیلم «ابن بادیس» با همکاری گریمورهای ایرانی در الجزایر پایان یافت
تصویربرداری فیلم تاریخی «ابن بادیس» از پیشگامان اصلاحات دینی در الجزایر و از داعیان مبارزه علیه استعمار فرانسه که وظیفه گریم هنرپیشه های آن فیلم را یک تیم ایرانی به عهده داشته، پایان یافت.
«عزالدین میهوبی» وزیر فرهنگ الجزایر روز یکشنبه در حساب تویتری خود نوشت: «باسل الخطیب» کارگردان فیلم ابن بادیس در تماسی تلفنی به وی اطلاع داده که تصویربرداری این فیلم پایان یافته است.
سناریوی این فیلم را «رابح ظریف» نوشته و در الجزیره، پایتخت و شهرهای البلیده، تلمسان، قسنطینه و مستغانم فیلمبرداری شده است.
برخی منابع که از نزدیک شاهد فیلمبرداری بوده اند، به خبرنگار ایرنا گفتند؛ شباهت بسیار نزدیک هنرپیشه ها با شخصت های واقعی فیلم به ویژه شخصیت ابن بادیس، توجه دست اندرکاران و حتی افراد پشت صحنه فیلم را به خود جلب کرده است.
منابع یادشده وجود چنین شباهت های بسیار نزدیک بین هنرپیشه ها و شخصیت های واقعی فیلم را ناشی از توانمندی تیم ایرانی گریم می دانند.
این منابع افزودند: گریمورهای ایرانی در همه مراحل فیلمبرداری حضور داشته و با ابتکار و نوآوری خاص، چهره عبدالحمید بن بادیس را به شخصیت های هم دوره وی نزدیک کرده اند.
این منابع خاطرنشان کردند که تیم ایرانی گریم، برای این کار از برخی عکس های ابن بادیس و مبارزان جمعیت علمای مسلمان الجزایر استفاده کرده است.
منابع یاد شده گفتند که دست اندرکاران فیلم و برخی اعضای جمعیت علمای مسلمان از توانایی تیم ایرانی که یوسف سحیری را تا حد بسیار زیادی شبیه شخصیت ابن بادیس گریم کرده است، شگفت زده شده اند.
این فیلم زندگی عبدالحمید بن بادیس (۱۹۴۰-۱۸۸۹) از پیشگامان اصلاحات دینی و بنیانگذار جمعیت علمای مسلمان الجزایر را که مردم را به مقاومت در برابر استعمار فرانسه دعوت می کرد، روایت می کند.
در این فیلم یوسف سحیری، سهیله معلم، عبدالحق بن معروف، ایوب عمریش، ابراهیم رزوق و دیگر بازیگران ایفای نقش کرده اند.
احتمال می رود فیلم عبدالحمید بن بادیس در صورت مونتاژ بموقع، به مناسبت هفته فرهنگی الجزایر در تهران نمایش داده شود.

تاریخ انتشار :۲۶ مهر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad