Ad


توران مهرزاد در ۹۳ سالگی: من عاشق شما هستم

تریبون هنر: بزرگداشت توران مهرزاد، هنرمند پیشکسوت که ۹۳ سالگی را می گذراند برگزار شد.

در شبی برای توران مهرزاد هنرمندی که در سینما، تئاتر و رادیو فعال بوده است، بهزاد فراهانی گفت: مکتب‌خانه میدان ارک بزرگانی همچون پرویز بهرام، ژاله علو و… را پرورش داده و افرادی در رادیو حضور داشتند که از تک‌تک‌شان می‌توان آموخت اما همیشه یک اَبَربانو به نام توران مهرزاد در زمینه صدا حرف اول را می‌زد.

به گزارش تریبون هنر،آیین نکوداشت توران مهرزاد با عنوان «بانوی مهر» به پاس هشت دهه فعالیت هنری این چهره پیشکسوت و از سلسله شب‌های «فرهیزش» شامگاه یکشنبه ۲۸ آبان در فرهنگسرای ارسباران (هنر) برگزار شد.

توران مهرزاد که به دلیل کهولت سن دقایقی کوتاه صحبت کرد و خطاب به حاضران گفت که «من عاشق شما هستم.»

منوچهر والی زاده هنرمند عرصه دوبله هم که روی صحنه حاضر بود، ادامه داد:« خانم توران مهرزاد افتخار این مملکت و بزرگ ما هستند.»

او خطاب به توران مهرزاد گفت: «نوکر شما هستم!»

والی‌زاده همچنین اشاره ای داشت به اینکه همسایه توران مهرزاد بوده است و دوباره تاکید کرد: «من از کودکی نوکر شما هستم.»

 

ایرج راد: همکاری با توران مهرزاد، یکی از افتخاراتم بوده

ایرج راد، بازیگر و کارگردان تئاتر نیز گفت : همکاری با توران مهرزاد در عرصه نمایش یکی از افتخارات دوران حرفه‌ای‌ام بوده است.
وی ادامه داد: دو ساعت و ۱۰ دقیقه مصاحبه تصویری با ایشان در خانه تئاتر داشتیم و سعی‌مان بر این بود که حتی ثانیه‌ای از صحبت‌هایشان حذف نشود، چرا که سخنان ایشان نکات مهمی درباره تاریخ تئاتر ایران در بر داشت.
راد اضافه کرد: از اینکه از چنین بزرگانی قدردانی می‌شود، تشکر می‌کنم و باعث افتخار است که سپاسگزار بزرگان عرصه تئاتر کشور هستیم.

 

توران مهرزاد در 93 سالگی: من عاشق شما هستم

 

بهزاد فراهانی: همیشه یک اَبَربانو حرف اول را می‌زد

بهزاد فراهانی بازیگر و کارگردان نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان مراسم بیان کرد: مکتب‌خانه میدان ارک بزرگانی همچون پرویز بهرام، ژاله علو و… را پرورش داده و افرادی در رادیو حضور داشتند که از تک‌تک‌شان می‌توان آموخت اما همیشه یک اَبَربانو به نام توران مهرزاد در زمینه صدا حرف اول را می‌زد.
وی با اشاره به اینکه آموزشی که ایشان نزد عبدالحسین نوشین دیده‌اند، باعث این پختگی در صدایشان شده ، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شاخص شاگردان نوشین منش و اخلاق حرفه‌ای است.
فراهانی بیان کرد: توران مهرزاد، بانوی رشید تئاتر ایران است و از هفت سالگی روی صحنه تئاتر خوش درخشیده و توانسته گوی سبقت را از رقبای قَدَر برباید. بسیاری از بازیگران زن تلاش کردند به این جایگاه دست پیدا کنند اما بازی‌های قدرتمند ایشان در سطح متفاوتی بود.

 

اسماعیل خلج: از ملاقات دوباره با خانم مهرزاد بسیار خوشحالم
اسماعیل خلج بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر نیز در سخنانی گفت: در سال‌های دور تئاتر به نام تئاتر کسری در لاله‌زار بود که خانم مهرزاد هم در آنجا بازی می‌کردند. من دو نمایش «گناهکاران بی‌گناه» و «محاکمه» را در این سالن دیدم.
خلج گفت: سال‌ها بعد سریال سازی در تلویزیون را آغاز کردم و به دلیل علاقه‌ام به هنرمندان رادیو و تئاتر، برای بازی در این مجموعه‌ها از آنان دعوت کردم.
وی افزود: نخستین کارم «سایه همسایه» نام داشت که در فاصله سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۵ افتخار همکاری با خانم مهرزاد را داشتم. در این سریال ۱۳ قسمتی با بازیگران هم مشورت زیادی داشتیم. بزرگداشت خانم مهرزاد را به ایشان تبریک می‌گویم و از ملاقات دوباره با ایشان بسیار خوشحالم.

 

توران مهرزاد در 93 سالگی: من عاشق شما هستم

 

میکاییل شهرستانی: با شوق به این مراسم آمدم
میکائیل شهرستانی نیز در حاشیه این مراسم گفت: خوشحالم در زمانی که خانم مهرزاد در قید حیات هستند، این بزرگداشت برگزار شده است و با شوق به این مراسم آمدم.
وی افزود: بانو مهرزاد تکرار نشدنی است و ساختمان رادیو با وجود این بزرگوارها مثل خانم ها مهرزاد، شمسی فضل الهی، ژاله علو و… معنا پیدا می کند.

 

تک‌نوازی پیانو توسط انوشیروان پویان و نمایش برشی از مستند «بانوی مهر» به روایت غزاله عربگل از دیگر بخش‌های برنامه بود که به همت گروه تولیدی مهرام و موسسه فرهنگی و هنری فرهیزش برپا شد.

توران مهرزاد که متولد ۱۳۰۹ در تهران است،در دوران فعالیت خود در ۱۶ تئاتر ، ۱۲ مجموعه تلویزیونی ۲۵ فیلم سینمایی حضور داشته است و در طول سال‌ها فعالیت هنری خود در سینما و تلویزیون با کارگردان‌هایی همچون جلال مقدم، علی حاتمی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، اسماعیل خلج، ابراهیم حاتمی‌کیا، داوود میرباقری و… همکاری داشته است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۹ آبان ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad