Ad


حمایت ماکرون از ژرار دوپاردیو در ماجرای اتهامات تجاوز

تریبون هنر: ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ضمن حمایت از ژرار دوپاردیو او را نماد سینمای این کشور دانست که موجب افتخار فرانسه بوده است.

به گزارش تریبون هنر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به سوالی درباره پس گرفتن احتمالی جایزه دولتی لژیون دونور از ژرار دوپاردیو به دلیل اتهامات جنسی به شبکه فرانس ۵ گفت: «من از این نوع چیزها متنفرم و نمی‌توان بر اساس گزارشی از فردی نشان لژیون را گرفت.»

لژیون دونور، بالاترین جایزه‌ای است که دولت فرانسه اعطا کند و دوپاردیو در سال ۱۹۹۶ آن را دریافت کرد.

ماکرون ادامه داد: «این جایزه ابزاری اخلاقی نیست و این بازیگر موجب افتخار فرانسه است و و خود من نیز تحسین‌کنندگان بزرگ دوپاردیو هستم».

هفته گذشته، ریما عبدالمالک، وزیر فرهنگ فرانسه گفت که اظهارات این بازیگر باعث شرمساری فرانسه شده و جایزه لژیون افتخار یک رویه انضباطی را برای تصمیم گیری در مورد محروم کردن او از جایزه آغاز خواهد کرد.

سال ۲۰۲۱، دوپاردیو در پرونده ای که توسط شارلوت آرنولد بازیگر مطرح شد، متهم به تجاوز جنسی شد، او مدعی است در آپارتمانش در پاریس در سال ۲۰۱۸ در حالی که ۲۲ ساله بود مورد تجاوز قرار گرفته است. دوپاردیو تلاش کرد این اتهامات را رد کند اما دادگاه پاریس سال گذشته آنها را تأیید کرد و اعلام کرد شواهد جدی و تایید شده ای در این باره وجود دارد.

دوپاردیو در نامه‌ای سرگشاده که در ماه اکتبر در نشریه فیگارو منتشر شد، اتهامات تجاوز جنسی را رد کرد و نوشت: «هرگز، هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام».

یک گزارش تلویزیونی در فرانسه در ماه اخیر که شامل تصاویری از این بازیگر ۷۴ ساله بود، اتهامات اخلاقی علیه دوپاردیو را دوباره در کانون توجه قرار داد و بحثی را درباره تبعیض جنسی در سینمای فرانسه برانگیخت.

«ژرار دوپاردیو» از شناخته‌ترین هنرپیشه‌های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از بازی‌های معروف او در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ساخته ریدلی اسکات و همچنین «ژان والژان» در سریال «بینوایان» است.

او دو جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب در کارنامه سینمایی دارد و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود ۱۷۰ فیلم در کارنامه دارد.

وی تاکنون ۱۵ بار نامزد دریافت جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) بوده و برای فیلم‌های «آخرین مترو» و «سیرانو دوبرژراک» این جایزه را از آن خود کرده است.

این هنرپیشه در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا اولاند»، در اعتراض به افزایش مالیات افراد پردرآمد، فرانسه را ترک کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به او شهروندی افتخاری این کشور را اعطا کرد.

 

حمایت ماکرون از ژرار دوپاردیو در ماجرای اتهامات تجاوز

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۳۰ آذر ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad