Ad


ماریا در جشنواره فیلم فجر: این فیلم واقعی است

تریبون هنر: کارگردان فیلم «ماریا» از واقعی بود داستان این فیلم سخن گفت و تاکید کرد: متاسفانه یکسری خرده فرهنگ‌های غلط در کشور ما وجود دارد که ما با ساخت فیلم «ماریا» سعی کردیم آنها را به تصویر بکشیم.

مهدی اصغری ازغدی -کارگردان فیلم «ماریا»- که فیلمش در چندین جشنواره خارجی اکران و جوایزی دریافت کرده است، در مورد دلیل حضورش در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر گفت: پیش از جشنواره فیلم فجر ؛«ماریا» در چندین جشنواره بین‌المللی اکران شده و حتی برنده جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا از سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم توکیو هم شده‌ایم که جایزه مهمی در حوزه سینما است. بنابراین ما تجربه دیدن فیلم «ماریا» در کنار تماشاگر بین‌المللی را داشته ایم اما خیلی دوست داشتیم نگاه هم‌وطنان خودمان که از یک فرهنگ هستیم را هم تجربه کنیم. به هرحال برخی از تعصبات و موضوعات فرهنگی را در کنار هم‌وطن راحت‌تر می‌توان دید.

وی در خصوص ایده ساخت این فیلم نیز خاطرنشان کرد: ایده و جرقه اولیه این فیلم از یک ماجرای واقعی رقم خورد، به این ترتیب که یکی از دوستان بنده یک فیلم کوتاه در حال ساخت داشت که در آن یک خانمی که علاقه زیادی به بازیگری داشت قرار بود بازی کند اما از آنجایی که خانواده این خانم دارای یکسری تفکرات متعصبانه بودند نسبت به این موضوع رضایت نداشتند و این خانم بدون اطلاع خانواده در حال بازی در این فیلم بود و بعدش در این زمینه ماجراهایی رخ می دهد.

اصغری بیان کرد: در فیلم «ماریا» ما سعی کردیم این اتفاق واقعی را در کنار یکسری خرده داستان حول محور داستان اصلی به تصویر بکشیم، در واقع سعی کردیم در کنار نقش اصلی فیلم یکسری فرهنگ‌های نادرست و متعصب را نشان بدهیم.

 

ماریا در جشنواره فیلم فجر: این فیلم واقعی است

 

وی افزود: نکته حائز اهمیت در مورد فیلم «ماریا» این است که تمام گروه کارگردانی، مدیر تولید، عکاس، طراح صحنه و حتی دو نفر از بازیگران فیلم؛ همه کسانی هستند که برای اولین بار در جریان تولید یک فیلم قرار می‌گیرند، کسانی که من برای تولید این فیلم انتخاب کردم حتی پیش از این یک فیلم کوتاه هم نساختند و همه هنرجو بودند.

این کارگردان ابراز کرد: با انتخاب این تیم تولید ریسک بزرگی را پذیرفتم اما دوست داشتم دانش خود را محک بزنم، به این معنا که دوست داشتم ببینم در انتقال دانش خودم به کارآموزان تا چه اندازه موفق بودم و به نظرم در این ریسک موفق شدم، به همین خاطر مراحل پیش تولید ما ۷ماه به طول انجامید زیرا ۹۰درصد تیم تولید تازه کار بودند.

اصغری در خصوص زمان ساخت این فیلم نیز تصریح کرد: باتوجه به اینکه بودجه ما برای ساخت محدود بود فیلم را در ۳۰جلسه فیلمبرداری به پایان رساندیم، البته ما به خاطر داشتن ۲۳ لوکیشن در فیلم با هزینه زیادی روبه‌رو بودیم و به همین خاطر مجبور بودیم در مدت زمان کوتاهی فیلمبرداری را انجام دهیم به همین خاطر در طول یک ماه کار فیلمبرداری را به پایان رساندیم.

وی در پایان در خصوص چهل‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز گفت: این دوره از جشنواره به نظرم یک دوره خوبی خواهد بود زیرا دبیر جشنواره در برخورد با آئین‌نامه و یکسری قوانین بسیاری حرفه‌ای برخورد کرد. مثلا در مورد اکران فیلم‌هایی که پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی حضور داشتند حرفه‌ای عمل کرد و همانند بسیاری از جشنواره‌های دیگر دنیا این امکان را برای رقابت فیلم‌هایی که قبلا اکران شدند؛ فراهم کرد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۰ بهمن ۱۴۰۳

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tribune/domains/tribunehonar.com/public_html/wp-content/themes/v1/comments.php on line 92

نام




یادداشت آرشیو

  • به بهانه تولد اکبر گلپا: سفری به سال‌های دور

    تریبون هنر: اکبر گلپایگانی یا «گلپا» نخستین مشق‌های موسیقی خود را از پدرش و سپس از حسن یکرنگی فراگرفت، اما فردی که از او یک خواننده ساخت، نورعلی‌خان برومند بود؛ مردی که سال‌ها گلپا را زیر بال و پر خود گرفت و او را با بزرگانی همچون صبا، خالقی و […]

  • فیوریوسا

    تریبون هنر: سال ۲۰۲۴ برای صنعت سینما با ناامیدی‌هایی در گیشه نیز همراه بود، با فیلم‌هایی که باوجود بودجه‌های کلان و انتظارهای بالا، در جذب مخاطبان ناکام ماندند و برخی از آثار بزرگ سال نه‌تنها نتوانستند هزینه‌های خود را جبران کنند، بلکه نقدهای منفی گسترده‌ای را نیز به همراه داشتند. […]

  • یک هیأت انتخاب پربحث برای فیلم فجر با نگاهی به رکورداران ۴۳ دوره

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: معرفی اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر در حالی با واکنش‌های مثبت و منفی همراه بوده که هنوز مشخص نیست چه فیلم‌هایی متقاضی حضور در این رویداد شده‌اند و اگر اسامی این متقاضیان هم اعلام شود، شاید بتوان در آینده قضاوت منطقی‌تری درباره عملکرد هیأت انتخاب […]

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad