Ad


انتقاد «پرند زاهدی» از حواشی این روزها

پرند زاهدی: مگر ابراهیم حاتمی کیا کم براى این سینما عزت و اعتبار داشته؟

تنها درد شده فاصلهء ايستادنِ داور زن روى سن با ديگر داوران؟

تریبون هنر: پرند زاهدی، فیلمساز و بازیگر، در انتقاد به غرض ورزی های صورت گرفته درباره جشنواره فیلم فجر یادداشتی را منتشر کرد

پرند زاهدی در پی حواشی ایجاد شده درباره صحبت های ابراهیم حاتمی، فالصه گرفتن فرشته طائرپور از سایر داروران در اختتامیه جشنواره فیلم فجر و سایر حواشی پیش آمده در یک هفته اخیر یادداشتی نوشته که می توانید در تریبون هنر بخوانید:

مدتهاست که از گُرگرفتن با هر تبى از تبارِ مجازى اجتناب کردم اما درجه دما و داغىِ این تب انگار اینبار قرار نداردتنها باحرف وهیاهو و هذیون و هتک حرمتِ حریفِانِ فرضى پایان گیرد! عزمى کرده راسخ که به جانِ سینما رسوخ کند و چون داغِ نشسته بر پیشانى ، دلِ اهالى اش را بسوزاند
واقعاً چه بر سرِ ما و دلهایمان یا دانش و دیده هامان آمده که با همهء دنیا و مردمانش هیچ ! با خودمان و خوبانِ دیروزمان و خادمینِ فرهنگىِ خاکمان هم خشم داشته و عناد پیشه می کنیم !؟مگر تعریف این جشنواره،به جز ارزیابىِ آثارِ تولیدى دریکسالِ سینماى ایران و ایجاد رقابت و تشویق در میانِ سازندگان بوده و هست!؟ پس چطور کسى از کیفیتِ فیلم هاى امسال هیچ حرفى نمی زند!؟ چرا همیشه و مدام در ادراکِ اتفاقاتِ خوب از خود مقاومت نشان می دهیم و به حَضِ حاشیه می پردازیم!؟ چرامدام طلبِ تشنگى از نیمهء خالى لیوان داریم!؟ این عطش با نیمهء پُر شاید سیراب نشوَد،اما آرام که می شوَد! امسال فیلم هایى در بخش مسابقه سینماى ایران وجود داشت که به حق شایسته و لایقِ عنوانِ (بین المللىِ )این جشنواره وجایزه اش بودند و نمی شد که به آنها نبالید و افتخار نکرد! (مرا که همان دارکوب و تنگهء ابو قریب بس باشد به سُرور و غرورِ امسالِ سینما!)

مگر آثارِ همین ابراهیم حاتمى کیا که حالا به عنصرِ اصلى حاشیه ها مبدل شده،کم براى این سینما عزت و اعتبار داشته!؟حمایت شده، قبول! حالا مگر بد ساخته؟!خراب کرده!؟ خطا رفته!؟ مگر در جایى جز سینماى ایران خرجش کرده!؟ نکرده که…حالا هم دردى داشته و داد کرده! اصلاً گیریم که اشتباه کرده! ماچرا چشم نپوشیم!؟حداقل به حرمتِ خاطراتِ خوبى که خودمان با آثارش داریم، خرابش نکنیم ، خرده اى حرمت نگه داریم وبر این آتشِ ادوارى ، شعله افروز نباشیم که ویرانى اش با سوختنِ دیوارهء رنجورِ آبروى سینماى ایران حاصل می شود!
اماداورى!احیاناً ممکنه ما داورى هاى فرضى و فرمایشى در برخى دوره هاى پیشین از خاطرمان رفته باشد که حالا تنها درد شده فاصلهء ایستادنِ داور زن روى سن با دیگر داوران!؟ آیا کاندیدایى لایق نبوده و سیمرغى به ناحق داده شد!؟ دِنشد که! از تمام این آثار یک اثر و عواملش ادعاى حق کشى دارند که خدا را گواه می گیرم من ندیدم (لاتارى )را، اما می دانم حاصلِ کارِ تیمى از حرفه اى ترین هاست…وَالله قسم که آنها هم به حرمتِ حرفه شان راضى به این حاشیه سازى ها نیستند!

من که امسال، هیچ نقشى در آثارحاضر و عواملِ اجرایى اش نداشتم اما با اندکى انصاف هم می شودازحرفِ گزاف کاست.حال که فصلِ پرواز به پایان رسید!پس به فکرِ آشیانه اى درخورِ شأن ، براى سیمرغ هاى سال دیگر باشیم

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad