Ad


واکنش مدیر نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی به تهدید محسن چاوشی

ابوالفضل صادقی نژاد: از مرداد ۱۳۹۶ شرکت درخواست دهنده روند صدور مجوز آلبوم «محسن چاوشی» را پیگیری نکرده

پرونده‌ی این آلبوم هنوز تکمیل نشده / به طور قطع شرایط برای تجدیدنظر وجود دارد / به پنج قطعه‌ اصلاحیه خورده است

تریبون هنر: به دنبال اظهارات محسن چاوشی در خصوص عدم صدور مجوز انتشار آلبوم «ابراهیم» ابوالفضل صادقی‌نژاد مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تاریخ ششم مرداد ماه سال ۹۶ با شماره‌ی ثبت ۹۶.۱۴۹۵ هفت قطعه در قالب آلبومی با عنوان «ابراهیم» از سوی موسسه طرف قرارداد با آقای محسن چاوشی در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسید. طبق روال اداری و قانونی روز هجدهم مرداد ماه این آثار را به شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی ارسال کردیم که پس از بررسی دو قطعه از هفت قطعه تایید و به پنج قطعه‌ی دیگر نیز اصلاحیه خورد.

صادقی‌نژاد در ادامه گفت: بعد از اعلام این موضوع به موسسه‌ای که آلبوم را ارسال کرده بود، تا امروز هیچ اقدامی برای اصلاحیه‌ی موارد ذکر شده انجام نشده است. بنابراین اگر نود ماه هم این مساله از سمت موسسه‌ی تولید اثر راکد بماند، مجوزی از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نخواهد شد. زیرا پرونده‌ی این آلبوم هنوز تکمیل نشده است.

او در ادامه اظهار داشت:  وقتی شما برای دریافت گواهینامه رانندگی به مراجع مربوط مراجعه می کنید و آن مرجع به شما اعلام می کند که شما با عینک می توانید گواهینامه بگیرید و در غیر این صورت به شما گواهینامه اعطا نمی شود آیا در آنجا هم می توان گفت چرا بدون عینک به من گواهینامه ندادند؟

صادقی‌نژاد این طور ادامه داد: اگر آقای چاوشی و موسسه‌ی تولیدکننده آلبوم «ابراهیم» نسبت به روند صدور مجوز شکایت یا انتقادی دارند به طور قطع شرایط برای تجدیدنظر وجود دارد کما اینکه روند صدور مجوز در دوره‌ی قبلی دفتر موسیقی انجام گرفته بود.  بنابراین ایشان به طور کامل حق قانونی داشت با ارسال نامه به مدیریت دفتر موسیقی فرصتی برای دفاع و تجدیدنظر روی رای شورای شعر و ترانه داشته باشد. شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی یک روز را به چنین مواردی اختصاص داده که دوستان در مسالمت آمیزترین شکل ممکن نسبت به تجدیدنظر در آرای شورا پیگیری های لازم را انجام دهند.

ابوالفضل صادقی‌نژاد، مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به انتشار بخشی از انتقادها به معیارهای اجرای برنامه در تالارهای برگزاری کنسرت و نظارت نکردن دفتر موسیقی این طور توضیح داد: ما پیش از این هم به صورت کتبی به همه‌ی مدیران سالن‌ها و تالارهای اجرای زنده‌ی موسیقی اعلام کردیم که مسوولیت و سیاست‌گذاری کنسرت‌ها به عهده‌ی مدیران تالارهاست و ما مسوولیتی درباره‌ی محتوای کار نداریم بنابراین آن‌ چه به عهده‌ی دفتر موسیقی است صدور مجوز در حوزه‌ی کلام و موسیقی است که در این حوزه اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

 

تاریخ انتشار :۱۷ مرداد ۱۳۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad