Ad


رونق تئاتر در تماشاخانه های تهران با حضور چهره های معتبر

تریبون هنر: حدود ۲۰ اثر نمایشی این روزها با حضور چهره‌ها و هنرمندان جوان و پیشکسوت شناخته‌شده تئاتر و سینما در تماشاخانه‌های تهران روی صحنه است

در گزارش پیش رو مروری بر این نمایش ها صورت می گیرد

 

بازی پژمان جمشیدی در نمایشی به کارگردانی ایمان سجادیان

پژمان جمشیدی قرار است از ۳ آذر ماه ساعت ۲۰ با نمایش “فرانکنشتاین” نوشته و کار ایمان افشاریان روی صحنه آید. او در کنار بازیگرانی چون بانیپال شومون، آناهیتا افشار، محمد پویا، سوده شرحی، سیاوش میری، حامد ابریشمی، امید رضایی، فرید کیامرثی، محمد حقیقی‌پور، مهدی روحانی، مجتبی نصرت، سعید زینلی، حسین آیرمی، مبین تقوی، توحید لواسانی، امین رجایی و پویا نجفی در این اثر نمایشی ایفای نقش خواهد داشت. مدت زمان اجرای این نمایش ۹۰ دقیقه است و در خلاصه داستان آن آمده است: نمایش فرانکنشتاین روایت دانشمند جاه‌طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی، جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همگان، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود.

 

ایفای نقش رامبد جوان، ستاره پسیانی و علی شادمان در اثری از آتیلا پسیانی

نمایش “قصر موروثی خاندان فرانکشتاین” به نویسندگی طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانی براساس فیلم فرانکشتاین جوان به کارگردانی مل بروکس از ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. بازیگران این نمایش ۱۰۰ دقیقه‌ای خسرو پسیانی، ستاره پسیانی، اصغر پیران، رامبد جوان، نوید جهان‌زاده، روح‌اله حقگوی لسان، سیما خوشنویس، ‌علی شادمان، ناز شادمان، مهدی صدر و فاطمه نقوی هستند.

 

حضور بهناز جعفری در نمایش جابر رمضانی

“صدای آهسته برف” نام نمایشی نوشته پیام سعیدی و جابر رمضانی با دراماتورژی محمد چرم‌شیر و کارگردانی جابر رمضانی است که از ۸ آبان ماه ساعت ۲۱:۱۵ در تئاتر مستقل تهران با بازی بهناز جعفری، مسیح کاظمی، کمال کلانتر، محمد صادق ملک و مریم نورمحمدی اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای که موفق به دریافت جوایزی در جشنواره‌های خارجی شده است، آمده است: کلبه‌ای در کوهستان؛ برف آنقدر سنگین باریده است که کوچک‌ترین صدایی بهمن را هوار می‌کند.

 

نمایش “هیچ چیز جدی نیست” به کارگردانی مسعود دلخواه

“هیچ چیز جدی نیست” نمایشی اجتماعی، کمدی و ابزورد است که از ۱۶ آبان ماه ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به کارگردانی مسعود دلخواه اجرا می‌شود. نویسنده این نمایشنامه رچ اورلاف و مترجم آن عبدالمحد دلخواه است. در این اثر نمایشی حمید رضا هدایتی، گیلدا حمیدی، ناصر عاشوری، پریسا رضایی، سارا الهیاری، بیژن زرین، سجاد بابایی، صادق حیدری، مریم قربانیان، کوثر سعادت، علی بهمنی، محمدرضا میری، فرشید گویلی و آریا توسلی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: یک گروه تئاتری قصد دارد تلفیقی از آثار شکسپیر، بکت، پینتر و اورلاف را به شیوه پست مدرن اجرا کند، اما آن‌چنان درگیر حواشی می‌شوند که اتفاقات غیر منتظره‌ای پیش می‌آید که…

 

حضور حمیدرضا نعیمی در “دست‌های آلوده”

مسعود موسوی از ۳۰ آبان‌ماه ساعت ۲۰ نمایش “دست‌های آلوده” اثر ژان پل سارتر را در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌آورد. در این نمایش حمیدرضا نعیمی در کنار بازیگران چون مسعود موسوی، ریحانه سلامت، شهاب مهربان، محسن بابایی، فرزانه رضایی، آریاز ذوالفقاری و مهدی باقرزاده ایفای نقش می‌کند.

 

بازی مهران امام بخش و مارال فرجاد در نمایشی به کارگردانی رضا صابری

نمایش “دریاچه قو” با نگاهی به باله جاودانه ایلیچ چایکوفسکی نوشته و کار رضا صابری از ۲۶ آبان ماه ساعت ۲۱ با مدت زمان ۸۰ دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. بازیگران این درام موزیکال خانوادگی مهران امام‌بخش، مارال فرجاد، ستایش رجایی‌نیا، مجتبی شفیعی، عاطفه پوربهرام، محبوبه سلطانی، عارفه معماریان، مهرانا ابوالقاسمی، دل‌آرا ادراکی، عارفه باشی، کمند بخشی‌زاده، نیلوفر بهشتی، هانیه خسروانی، مهدیه رمضان‌پور، سارا رضایی، پگاه زرقامی، مونا فلاح، ساغر قاسمی، ثنا عباس‌پور، سپیده غلامی، سارا کرمی، سحر منصوری و زرین همتیان هستند. این نمایش در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا و موفق به دریافت جوایز بسیاری از این رویداد شده است.

 

کورش سلیمانی با اثری از تام استپارد در عمارت نوفل لوشاتو

کورش سلیمانی از ۹ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ نمایش “سکوت سفید” اثر تام استپارد را با ترجمه هوشنگ حسامی در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه آورده است. بازیگران این نمایش آناهیتا اقبال‌نژاد، مهدی بجستانی، سامان دارابی، الهه زحمتی و الهه شه‌پرست هستند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: جان براون مردی در آستانه میان‌سالی که گذشته‌ای عجیب و دشوار را پشت سر گذاشته برای دور شدن از اجتماع خشمگین و رسیدن به آرامش مورد نظرش به بیمارستان بیچ وود پناه می‌آورد و درخواست می‌کند که او را بدون هیچ بیماری بستری کنند پرسنل بیمارستان این را نمی‌فهمند و این آغاز داستان است.

 

سجاد افشاریان با نمایشی در پردیس تئاتر شهرزاد

سجاد افشاریان مدتی‌ست که نمایش “هر کسی یا روز می‌میرد با شب، من شبانه‌روز” را در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه دارد. او نویسنده و کارگردان این نمایش است و در کنار هنرمندان دیگری در این اثر ایفای نقش می‌کند. دیگر بازیگران این نمایش محمد لاریان، گیلدا ویشکی، سهیل کرمیار، امید سعیدی، نیما خطیب شاد، علی مشایخی، وحید حبیبیان، ثمین داروغه، پریسا طهماسب، ارمغان خان‌محمدی، کیمیا فیضی، نسترن نعمتی، هانی صادقی، منصوره بنی احمد، نگار قربانی، اشکان غلامی و دیانا حق شناس هستند. این نمایش که مدت زمان آن ۱۰۵ دقیقه است ساعت ۱۶ و ۱۸ اجرا می‌شود.

 

حضور آزاده صمدی در نمایشی به کارگردانی سمانه زندی‎‌نژاد

نمایش “آن دیگری” نوشته آرمین جوان و کار سمانه زندی‌نژاد چندی است که در سال ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود و آزاده صمدی بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما در کنار محمدرضا علی اکبری و طاهره هزاوه در این نمایش ایفای نقش دارد. مدت زمان این اثر نمایشی ۷۵ دقیقه است و ساعت اجرای آن ۱۹ است. در خلاصه داستان نمایش “آن دیگری” آمده است: پیرزنی در بک بیمارستان ارتش، جوانی خود را احضار می‌کند و با نیروی جوانی خود و پزشک جوانی که شبیه شوهرش هست خود را رفته‌رفته جوان می‌کند؛ پزشک جوان آرام‌آرام به شوهر ارتشیِ مرد تبدیل می‌شود و پیرزن که حالا جوان شده می‌خواهد اینبار کاری کند تا شوهرش او را ترک نکند، اما او فقط می‌تواند سه روز جوانی خود را نگه دارد و…

 

“مری پاپینز” با بازی بهنوش طباطبایی، مهراوه شریفی‌نیا و احسان کرمی

“مری پاپینز” موسیقی- نمایشی با دراماتورژی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی است که از آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی آرمین رحیمیان، مهراوه شریفی نیا، بهنوش طباطبایی، احسان کرمی با همراهی بیش از ۱۰۰ هنرمند گروه حرکت و بخش آوازی هستند. در خلاصه داستان این نمایش موزیکال که ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ اجرا می‌شود آمده است: آقای بنکس و همسرش در جست‌وجوی پرستار جدیدی برای فرزندانشان هستند، غافل از آنکه با استخدام مری پاپینز، اتفاقات عجیبی رقم می‌خورد که همه اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا اینکه…

 

اجرای متنی از محمد چرم‌شیر در تئاترشهر

“سگدو” عنوان نمایشی نوشته محمد چرم‌شیر به کارگردانی عباس غفاری است که از ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۸ در سال سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است. در این نمایش اجتماعی که درباره دختری به نام “لنا”ست که می‌خواهد به یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شود، اما کابوس‌ها رهایش نمی‌کنند، بازیگرانی چون مرتضی آقاحسینی، زهره رستمی، محمدرضا صولتی، سروش طاهری و آیه کیان‌پور ایفای نقش می‌کنند.

 

بازی فرید قبادی و شیرین بینا در نمایش حسین مسافرآستانه

فرید قبادی، شیرین بینا، مجید رحمتی، علی غابشی، فاطمه رادمنش، ابتسام بغلانی، ماهان عابدی، طاها عابدی و پونه شاملو بازیگران نمایش “برگشتن” به نویسندگی خیراله تقیانی پور، دراماتورژی مرتضی شاه کرم و کارگردانی حسین مسافرآستانه هستند. این نمایش از ۸ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: برگشتن یا برنگشتن، ساختن یا نساختن، رفتن یا ماندن، مرزِ تقابُلِ این دو، دغدغه شهری است که با خود در تضاد است.

 

اثر نمایشی به تهیه‌کنندگی شبنم مقدمی در تماشاخانه ایرانشهر

شبنم مقدمی تهیه‌کننده نمایشی بانام “سوختن” نوشته مهرداد کوروش نیا با نگاهی به رمان “مفتش و راهبه” نوشته کالین فالکنر و ترجمه جواد سیداشرف شده است. این نمایش که طراح و کارگردان آن علیرضا آرا و علیرضا اولیایی است از ۲۶ آبان ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آمده است. مدت زمان اجرای این نمایش ۷۰ دقیقه است و ساعت ۱۹:۱۵ با بازی مجتبی پیرزاده، سوگل خلیق، میثاق زارع و مصطفی پروین اجرا می‌شود.

 

مهسا باقری و محمد عسگری در نمایشی اجتماعی به کارگردانی آرش عباسی

“پارتی” به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از ۱۹ آبان ماه ساعت ۲۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و مهسا باقری، شقایق پور حمدی، مسعود روستا، محمد عسگری، شیوا مکی نیان و علی نجفی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش آمده است:: سه زوج بعد از سال‌ها دوستی در یک مهمانی شبانه، تصمیم می‌گیرند بازی با موبایل شان راه بیندازند…

 

“پنجاه پنجاه” کار مرتضی اسماعیل کاشی

مرتضی اسماعیل کاشی از ۲۷ شهریور ماه نمایش “پنجاه پنجاه” را با حضور جمعی از هنرجویان مدرسه فیلمسازی و تئاتر هیلاج روی صحنه دارد. مدت زمان این نمایش ۷۵ دقیقه است و نویسندگان آن هاله مشتاقی‌نیا و مرتضی اسماعیل کاشی هستند. متن این نمایش نگاهی به نمایشنامه “خودی و غیر خودی” نوشته برتولت برشت با ترجمه کمال الدین شفیعی دارد. بازیگران این اثر ایلناز آذری، آیدا آقاخانی، شهاب اشکان، حانیه اورعی، ارشیا پاکدل، پدیده پزشکیان، حنا جشنوند، شبنم جعفر پیشه، جواد حسینی، محدثه حسینی، مهراد دادخواه، پردیس دهقانی، راویس رحمانی، پوریا رفیع بیگی، پوریا زهرایی، سپیده سرحدی، عادله گرشاسبی، آرمان کنگاوری، ابوذر فرهادی، پارمیدا مختاری، کسری معماری، علی نجاریان، سعید یعقوبی و مصطفی مقیمی هستند و در خلاصه داستان این نمایش تراژدی اقتباسی آمده است: درهای ساختمان موزه‌ای که سال‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مردِ بازیگری باز می‌ شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن‌جا فرار کرده بودند. ارواحِ کشته‌شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت‌های ضدفاشیستی، فراخوانده می‌شوند و در جهانی وهم‌آلود نمایشی را که مجبور بودند زیرِ شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند، دوباره جان می‌گیرد.

 

اجرای نمایش کودک و نوجوان به کارگردانی مریم معترف

“قصه سفر پرماجرای کشتی نوح” با بازنویسی و کارگردانی مریم معترف از ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۹ در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بازی مسعود پورجمشید، منا شمس الدینی، مجتبی گوهرخای، علی بیک محمدی، شهرام نجاتی و میثم یوسفی روی صحنه است. این نمایش عروسکی که مدت زمان اجرای آن ۶۰ دقیقه است، برگرفته از داستان کشتی نوح است که همراه با این داستان مفاهیم مختلفی را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

 

اسماعیل خلج با “جمعه کشی” در پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش “جمعه کشی” نوشته و کار اسماعیل خلج با بازی اسماعیل خلج، علی فتحعلی، علی خازنی، مسعود رحیم پور، افشین زارعی، محمدرضا خسرویان و محمود حسینی از ۲۷ آبان ماه در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. این نمایش پیش از این در تماشاخانه سنگلج روی صحنه آمده است.

 

امیر دژاکام با نمایشی با بازی ابراهیمی، سلطانی، کربلایی زاده و تفتی در سپند

“پنجره‌ای رو به آسمان” نوشته حسین دژاکام و کار امیر دژاکام از۴ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سپند روی صحنه است و بازیگران این نمایش بهرام ابراهیمی، شهره سلطانی، امیر کربلایی زاده، عمار تفتی، حسین شهبازی و ابوالفضل جمشیدی هستند. در خلاصه داستان این نمایش کمدی اجتماعی که مدت زمان آن ۷۰ دقیقه است، آمده است: دو دقیقه مانده است به شروع یک برنامه زنده اما استاد فلسفه مهمان و مجری برنامه نیامده‌اند…

 

“آشپزخانه” حسن معجونی در پایان راه

نسخه تهران نمایش “آشپزخانه” اثر آرنولد وسکر با ترجمه مهدی چاکری و کارگردانی محمدحسن معجونی از ۲۲ آبان ماه ماه ساعت ۲۱ در سالن اصلی تئاتر مولوی با حضور جمعی از هنرجویان معجونی روی صحنه است و در خلاصه داستان این اثر نمایشی ۱۰۰ دقیقه‌ای آمده است: دست‌اندرکاران آشپزخانه‌ رستورانی در میان عشق و خشونت در جست‌وجوی رؤیاها، هدف‌ها و انگیزه‌هایشان هستند. بازیگران این نسخه از “آشپزخانه” محمدرضا آبانگاه، مهدی ابوحمزه، مهسا احمدی، آناهیتا آذرپیوند، مهشید آقاخانی، سیاوش البخشی نائینی، سروین امامی، برناانصاری، روژان ایرجی، پویا پورامین، صبا پویشمن، هاله پورقدیمی، افشین تمدن، غزال توکلی، مهسا جمشیدی، حسین حسینیان، هدیه حسینی نژاد، مژده دایی، یاسمن دهقانی، هلیا رضایی، رکسانا سکایش، مازیار سیدی، امین سیمیار، کتایون طلایی، آرزو عادلی، زینب عباسی، هانیه عسگری، سحر علیرضایی، امیر قاسمی، علی قانعی، پریناز کبیری، سوگل کلابی، مینا مسیحی، احمدرضا مقدسی، نگارنجفی، شهاب نظام دوست و فرنوش نیک اندیش هستند.

 

حضور ارژنگ امیرفضلی در نمایشی به کارگردانی سعید داخ

“نینوچکا” نوشته مجتبی کاظمی براساس فیلمنامه نینوچکا اثر بیلی وایلدر به کارگردانی سعید داخ از ۸ آبان ماه ساعت ۲۰:۳۰ با مدت زمان ۷۰دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه است و بازیگران این نمایش ارژنگ امیر فضلی، کامبیز امینی، کتانه افشاری نژاد، امیر تیموری، جوانه دلشاد، علی داوری، پردیس رفیعی، شبنم ندیمی، زهرا بهرامی و فاطمه دهقانی هستند. در خلاصه داستان این نمایش کمدی عاشقانه آمده است: یه هیئت روسی برای فروش جواهرات مصادره شده سلطنتی وارد فرانسه می‌شوند با دخالت کنت دالگو و ورود نینوچکا برای نظارت برفروش جواهرات ماجراهای پیچیده‌ای اتفاق می‌افتد که منجر به…

 

تئاتر

 

نویسنده: فرنوش آباء

تاریخ انتشار :۲۹ آبان ۱۳۹۸

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad