Ad

آمار فروش نمایش‌های اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شد:

از گالیله تا شاید؛ تئاترهای دولتی نزدیک ۵ میلیارد تومان فروختند

تریبون هنر:‌ آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه اول تیر ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۴۴ اجرا و میزبانی از ۱۷ هزار و ۲۷۴ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۴ میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «توو» به کارگردانی محمدمتین اوجانی که اجرای خود را از ۷ خردادماه در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۷ اجرا و میزبانی از ۸۵۴ مخاطب توانسته به فروشی معادل ۱۱۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان برسد.

نمایش «شاید» به کارگردانی اسماعیل نجار که اجرای خود را از ۷ خردادماه در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده بود، با مجموع ۱۸ اجرا و میزبانی از ۶۱۰ مخاطب و فروشی معادل ۶۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان به اجرای خود پایان داد.

نمایش «ناگفته‌های هشت سال زنانگی» به کارگردانی سمیه آباده نیز که اجرای خود را از ۲۵ خردادماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۶۰ هزار تومان آغاز کرده ، با ۷ اجرا، میزبان ۳۸۹ مخاطب بوده و فروشی معادل ۴۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به دست آورده است.

همچنین در همین تالار قشقایی نمایش «خورشت خون» به کارگردانی مرتضی امینی‌پور که اجرای خود را از ۲۵ خردادماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده ، با ۷ اجرا، میزبان ۳۶۹ مخاطب بوده و توانسته به فروش معادل ۴۵ میلیون و۲۰۳ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «پوده‌خواران» به کارگردانی امیر شفیعی که از ۲۹ خردادماه در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۴ اجرا و میزبانی از ۱۰۴ مخاطب به فروشی معادل ۸ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان دست پیدا کرد.

نمایش «روزهای بی‌باران» به کارگردانی سعید برجعلی که از ۲۵ خردادماه در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۷ اجرا، ۴۲۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به کارگردانی پرستو کرمی که از ۲۹ خردادماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۴ اجرا میزبان ۵۰ مخاطب بوده و به فروش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دست پیدا کرده است.

همچنین در هفته گذشته ۵ نمایشنامه در سالن مشاهیر، خوانده شده که جزییا فروش و مخاطب آنها به این شرح است:

نمایشنامه‌ «باغ آلبالو» به کارگردانی نیره‌سادات میرزایی روز ۲۷ خردادماه با بلیت ۱۲۰ هزار تومانی توانست۷۰ مخاطب جذب کند و به فروش ۸ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان دست یابد.

نمایشنامه «تانیا» به کارگردانی ماری نجیب روز ۲۸ خردادماه با جذب ۶۴ مخاطب، ۷ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان فروش کرد.

نمایشنامه «نامه اداری» به کارگردانی رضا مؤمنی روز ۲۹ خردادماه با جذب ۵۵ مخاطب، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروش داشت.

نمایشنامه «یک عاشقانه ایسلندی» به کارگردانی آرش شیرعلی روز ۳۰ خردادماه با جذب ۷۲ مخاطب، ۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان فروش بلیت داشته است.

نمایشنامه «متروک بی‌انتها» به کارگردانی تردلان زنجانی روز ۳۱ خردادماه با جذب ۸۵ مخاطب، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروش داشته است.

در تماشاخانه سنگلج، نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» به کارگردانی علی طربی که از ۲۱ خردادماه به صحنه رفته است، دهمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۸۹۵ تماشاگر بوده است. این نمایش (با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف‌دار) با بلیت ۱۲۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۴۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان فروخته است.

در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۲ اردیبهشت‌‎ماه ۱۴۰۳در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است، با ۴۲ اجرا و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان، توانست ۴ هزار و ۶۴۷ تماشاگر را جلب کند و با فروش ۲۸۴ میلیون و ۲۰۷هزار تومان به اجرای خود خاتمه دهد.

همچنین در همین تالار نمایش «بچه گرگ استثنایی» به کارگردانی متین حسنی‌پور که از ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است، با ۱۳ اجرا و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان، توانست ۱ هزار و ۳۸۶ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۱۰۸ میلیون و ۶۶۹ هزار تومانی دست یابد.

مجموع آمار فروش نمایش‌ها و نمایشنامه‌خوانی سه سالن تئاترشهر، هنر و سنگلج معادل ۴ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲ تیر ۱۴۰۳

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای تعزیه اثری جدید و بدیع خلق کردند، بهرام بیضائی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی سه هنرمندی هستند که جلوه‌هایی از […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

  • روایت «بابک صحرایی» از «مرگ با طعم نسکافه»

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: بابک صحرایی، کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» نوشت: «این نمایش در ذهن من ترانه بلندی است که در عجیب‌ترین جای زندگی ام نوشته ام و کارگردانی کرده‌ام. قدم زدنی از گذشته تا امروز که مرور گریه‌هایی عمیق و خنده‌هایی از ته دل است. در بستر […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad