Ad

در سالن کنفرانس انجمن جامعه شناسان

دو رمان داریوش مهرجویی به نام های «درخرابات مغان» و«آن رسید لعنتی» نقد می شوند

با همت گروه جامعه شناسی هنر و انجمن جامعه شناسی ایران دکتر نیره توکلی،شهرام اقبالزاده و مجتبی گلستانی در نشستی به نقد و بررسی دو رمان متاخر این کارگردان سینمایی خواهند پرداخت.

دو رمان داریوش مهرجویی با عناوین«درخرابات مغان» و«آن رسید لعنتی»در سالن کنفرانس انجمن جامعه شناسان نقد و بررسی می‌شوند.

با همت گروه جامعه شناسی هنر و انجمن جامعه شناسی ایران دکتر نیره توکلی،شهرام اقبالزاده و مجتبی گلستانی در نشستی به نقد و بررسی دو رمان متاخر این کارگردان سینمایی خواهند پرداخت.

«در خرابات مغان» دومین رمان داریوش مهرجویی است که در سال ۹۱ توسط نشر قطره چاپ شده است. موضوع این رمان به دو دلداده دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا – یک پسر ایرانی مسلمان و یک دختر کاتولیک ایتالیایی تبار- درکشاکش اندیشه و ایمان، تعلق دارد. در شرایطی که درگیر عشقی آنان عمیق می‌شوند و می‌خواهند به زندگی مشترک بپردازند ،حادثه خونبار ۱۱ سپتامبر پیش می‌آید…

در واقع این رمان،رمانی درباره عشق، دین، فلسفه، سیاست و خشونت و…زندگی!»است.

مهرجویی ابتدا قصد داشت فیلم «در خرابات مغان» را بسازد که به دلایلی امکان آن فراهم نشد.

رمان «آن رسید لعنتی»این کارگردان و نویسنده نیز که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد،درباره سردرگمی و کلاف باز نشدنی مشکلات انسان‌ها در زندگی شهری است؛ حتی می‌توان گفت نقدی بر بوروکراسی و زندگی مدرن است. با آنکه شهری که داستان در آن می‌گذرد تهران است، اما اتفاقات داستان در هر شهر بزرگی می‌تواند بیفتد. در لابه‌لای این داستان با انسان‌های مختلفی برخورد می‌کنیم که همه غرق در مشکلات خود هستند. همه می‌خواهند به هم کمک کنند اما هیچ یک توان حل مشکلات خود را هم ندارد.

جلسه نقد و بررسی این آثار روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه از ساعت۱۷ تا۱۹ در محل انجمن جامعه شناسان ایران واقع در بزرگراه جلال آل احمد،جنب پل گیشا دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیم طبقه اول برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار :۲۲ مهر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • تریبون هنر _ حسین لامعی: یک: نوشتن از مهناز افشار، کار آسانی نیست. بازیگری که همه‌ی حواشی و اتفاقاتِ این یک ساله‌اش، باعث شده امروز کمتر از هرچیز، به «بازیگری» ِ او توجه شود. نکته اما این است که ما می‌توانیم مواضع سیاسی اجتماعی افشار را بپسندیم یا نپسندیم؛ می‌توانیم […]

  • گورخوابها

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره تئاتر «گورخوابها» نوشت: گورخوابها عیان کننده وجه دیگرى از توانایى هاى منحصر به فرد نسیم ادبى در بازیگرى است دگردیسى شخصیت زن قصه در طول نمایش و آشنایى با روان پریشى هایش، به زیبایى هرچه تمام توسط نسیم ادبى به عینیت رسیده از سوى دیگر، […]

  • فرزاد حسنی در هوس و هفت دقیقه

    تریبون هنر: بابک صحرایی بازی فرزاد حسنی در نمایش «هوس و هفت دقیقه» را تحسین برانگیز دانست و نوشت: شاه نقشی را روی صحنه تئاتر خلق کرده بابک صحرایی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام درباره بازی فرزاد حسنی در «هوس و هفت دقیقه» نوشت: بازى فرزاد حسنی در این […]

  • نیلوفر لاری پور بابک صحرایی رازیما میرزایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تئاتر “به وقت پازولینى” را دو بار ببینید «به وقت پازولینى از چندین منظر، تئاتر زیبا و تحسین برانگیزى است نمایش “به وقت پازولینى” با نویسندگى و کارگردانى آرش سنجابى مفهوم عمیقى دارد که راز و رمزش با روایتى درست و تعلیقى جذاب، آرام آرام در […]

  • عبدارضا منجزی
    به بهانه ی تولد بازیگر ما....
    بهروز وثوقی، یه مرد بود ، یه مرد ..
    یادداشتی از عبدالرضا منجزی

    تریبون هنر _ عبدالرضا منجزی: دو تا بمب اتم باید ترکونده شود ، زمین و زمان رو شخم بزند ، این و آن را بهم بدوزد، یه انرژی هایی رها بشود، یک چیزهایی در چیزی دیگر قاطی بشود تا یه همچو موجود عجیبی مثل تو ، از توش دربیاید، تا […]

Ad