Ad

در 14 بهمن 1396

پیمان معادی، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، محمود کلاری و احسان رسول اف از «بمب یک عاشقانه» گفتند

عکس ها و گزارش کامل را تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: نشست مطبوعاتی فیلن «بمب یک عاشقانه» در حالی در پردیس ملت برگزار شد که این فیلم در هنگام نمایش با تشویق تماشاگرانش مواجه شد و به این ترتیب فیلم پیمان معادی در روزهای اول جشنواره فیلم فجر مورد تحسین اهالی رسانه قرار گرفت

در نشست رسانه‌ای فیلم «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی (کارگردان و بازیگر)، محمود کلاری (مدیر فیلمبرداری و بازیگر)، لیلا حاتمی (بازیگر)، حبیب رضایی (بازیگر)، ایرج شهزادی(صدابردار و صداگذار)، ارشیا عبدالهی (بازیگر) واحسان رسول‌اف (تهیه‌کننده) حضور پیدا کردند

پبمان معادی در این نشست با اشاره به ریشه فیلم در خاطرات دوران کودکی‌اش اظهار داشت: یادم است از کودکی ما را در صف قرار می‌دادند و هر روز صبح ما با مرگ بر آمریکا گفتن شروع می‌شد. این میزان از خشونت واقعا عجیب بود. او در این نشست با اشاره به تجربیاتش در سینما گفت: پنج فیلمی که در خارج از ایران کار کردم، به من کمک کرد تا نظم و دیسیپلین به‌دست بیاورم و بتوانم یک بیگ پروداکشن را اداره کنم.

معادی درباره ریتم فیلم و احتمال کوتاه شدن زمان فیلم در اکران عمومی اظهار داشت: ما برای اکران عمومی این فیلم، تغییراتی خواهیم داشت و مقدار کمی از فیلم کوتاه می‌شود. کارگردان «بمب، یک عاشقانه» با اشاره به بازی محمود کلاری در این فیلم اظهار داشت: من وقتی به حضور آقای کلاری در فیلم فکر کردم، چند روز مانده بودم که چگونه به ایشان بگویم تا این پیشنهاد را بپذیرد اما وقتی گفتم، بلافاصله قبول کردند و گفتند برای تو بازی می‌کنم!

کلاری هم در این نشست گفت: رابطه من با پیمان معادی خیلی قدیمی نیست. از زمان «جدایی نادر از سیمین» رابطه نزدیکی بین ما شکل گرفت که مثل رابطه یک پدر با پسر است. پیمان معادی در ادامه به پرسشی درباره علت تغییر نام فیلم از «بمب» به «بمب، یک عاشقانه»، گفت: نام فیلم به انتخاب خودم بود و مصلحتی در کار نبود. عنوان انگلیسی این فیلم The bomb :A love story به نظرم جالب بود که مطرح کردم.

احسان رسول‌اف درباره تولید فیلم و تغییر تهیه‌‌کننده فیلم از مانی حقیقی به خودش، اظهار داشت: سال گذشته وقتی پیمان فیلم را برای تهیه نزد من آورد، خیلی خوشحال شدم و استقبال کردم. آقای مانی حقیقی در ابتدا کمک کردند تا پیمان به عنوان کارگردان پروانه ساخت را بگیرد. پیمان معادی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش دیگری درباره ریتم فیلم اظهار داشت: من به دنبال شاعرانگی در سینما می‌گردم که این کندی را می‌طلبد. ضمن اینکه به عقیده من فیلم خوب صد الی صد و بیست دقیقه است اما در سینمای ما فیلم صد دقیقه‌ای، خسته‌کننده می‌شود.

بابک صحرایی سردبیر تریبون هنر در اواسط جلسه خطاب به پیمان معادی گفت: بمب یک عاشقانه فیلم خوب و جسورانه ای است. مدتی پیش حاشیه ای برای این فیلم ایجاد شد مبنی بر اینکه تصویر خشنی از ایران دهه شصت ارائه داده است. چون این نگرانی وجود دارد که همین مساله بهانه ای برای توقیف یا آسیب رسیدن به فیلم شود به همین خاطر نظر شخصی خود درباره این وجه از این فیلم را بیان کنید

بابک صحرایی همچنین با اشاره به قسمتی از فیلم گفت: آنجا که دو برادر در مدرسه برای تنبیه شدن خودکار را لای انگشت هم فشار می دهند ایرج با بازی شما به رابطه با برادرش اشاره می کند که گویی قرار است قیاسی بین کودکان آن روز و جوانانی که در جبهه در حال جنگ هستند صورت بگیرد. در این باره هم می خواهم توضیحاتی بدهید

در ادامه بابک صحرایی درباره انتخاب خوب بازیگر پسربچه فیلم سئوال کرد و از لیلا حاتمی و حبیب رضایی نیز خواست که نظر خود درباره تجربه همکاری با پیمان معادی را بگویند

پیمان معادی در پاسخ به این سوال که نشان دادن تصویر خشن از ایران دهه شصت، باعث توقیف فیلم می‌شود یا خیر، گفت: آن دوران بسیار خشن بود. من از تمامی معلم‌های مدرسه‌ام کتک خوردم. بعید می‌دانم این فیلم توقیف شود، هرچند که فیلم قبلی‌ام یک سال و نیم، بی‌دلیل توقیف بود. اما در این فیلم واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که در آن سال‌ها خشونت بسیار زیادی وجود داشت.

لیلا حاتمی در پاسخ به تجربه همکاری با پیمان معادی گفت: در همکاری با آقای معادی رفاه پشت صحنه خیلی زیاد بود. اتاق استراحت وجود داشت. برای همه نورپردازی ها از بدل استفاده می شدو من در لحظه آخر در صحنه قرار می گرفتم من در این فیلم با آسایش کامل کار کردم

حبیب رضایی بازیگر فیلم هم در پاسخ به بابک صحرایی گفت: خوشبختانه در طول دو سال گذشته به طور عام و در یک سال گذشته به طور خاص و شاید حتی در طول هشت سال گذشته در جریان این طرح و فیلمنامه بودم و همیشه این لذت را داشتم که در مراحل مختلف بنشینم و مراحل تکنیل این طرح را از نزدیک ببینم. مراحل تکمیل این طرح از طرح دو سه صفحه ای بعد رسیدن به فیلمنامه ای که ارائه بشود به آسیا پاسیفیک و بعد دوباره به مراحل اجرایی و ورژن های مختلف همیشه این لذت را داشتم که در دو سال گذشته شاهدش بودم. مثل پیمان من هم در مدرسه بسیار کتک می‌خوردم و این تجربه را داشتم. اول می زدند و بعد سئوال می کردند. وقتی درمورد شخصیت‌ها حرف می‌زدیم پیمان پیشنهاد داد که این نقش را بازی کنم و قبول کردم. البته شرایطی که طبیعتا برای تاج سر سینمای ایران خانم حاتمی فراهم میشود برای ما زیاد فراهم نشد و اتاق استراحت و بدل نداشتیم (این جمله ها به شوخی گفته می شوند) در عین حال به ما خیلی خوش گذشت. امروز هفدهمین سال دوستی من و پیمان است و طی این سال‌ها بارها باهم درمورد سینما اتود زدیم و حرف زدیم. این همکاری تازه هم هیچ اتفاق عجیبی برایم نبود و مثل همه کارهای دیگری بود که انجام دادیم. پیمان معادی هم در ادامه حرف‌های رضایی گفت: من بخش بزرگی از فیلمنامه «بمب، یک عاشقانه» را مدیون حبیب رضایی هستم.

احسان رسول اف تهیه کننده درباره اشاره بابک صحرایی به تنبیه دو برادر در مدرسه و مقایسه و نسل قبل از خود گفت: دقیقا همان دو برادری که ناظم مدرسه آقای حبیب رضایی ازشان می خواهد که خودکار لای انگشت هم بگذارند و فشار بدهند عین این اتفاق برای پیمان معادی و برادرش رخ داده و پیمان به برادر بزرگترش گفته که خودکارها را لای انگشت او فشار بدهد و او هم الکی صدای دردآمیز بودن فشار این خودکارها را در می آورده. درست شبیه آنچه در فیلم می بینیم.

پیمان معادی درباره انتخاب ارشیا عبداللهی، پسربچه فیلم گفت: انتخاب ارشیا خیلی سخت بود. بیشتر از ۲۰۰، ۳۰۰ تا بچه در این سن برای ما آوردند که بازیگر بودند و سابقه کار داشتند اما آن کسی که می خواتم را پیدا نکردم. بعد رفتم سر کلاس ها نشستم. هفت هشت ده تا مدرسه در مناطق مختلف را می رفتم می نشستم و بچه ها را می دیدم. بعد می رفتم جلوی مدرسه می ایستادم و بچه هایی که می آمدند را می دیم. ارشیا را که دیدم آنقدر به نظرم درست آمد و آنچه که در ذهن من بود مطابقت داشت که خیلی خوشحال شدم. اتفاقا هم در گروه مان مخالفت هایی داشتیم. یعنی کسان دیگری را ترجیح می دادند. چند تا چیز باعث شد که من به انتخابم مطمئن شوم. اینکه ارشیا خیلی باهوش است و بسیار بچه خوبی است. بسیار خانواده درجه یکی دارد و بسیار همکاری کردند. کار با کودک خیلی مهم است. اینه خانواده اش همکاری کنند و خود ارشیا هم بسیار همکاری می کرد.

ارشیا عبدالهی بازیگر فیلم نیز در این نشست گفت: من سه بار تست دادم تا بالاخره قبول شدم. برای من تجربه خیلی بزرگی بود که با آقای پیمان معادی و حبیب رضایی و خانم لیلا حاتمی بازی کردم. فکر نکنم دیگر چنین تجربه‌ای برایم اتفاق بیفتد. پیمان معادی در ادامه به تولید مستقل فیلم خود اشاره کرد و گفت: چندین نهاد که فیلم‌های بزرگی را در این جشنواره سرمایه گذاری کرده‌اند؛ به من لطف داشتند از جمله سازمان اوج، شهرداری و فارابی اما همیشه دوست داشتم مستقل باشم. برای همین تا به حال یک کلمه در این فیلم به خواست هیچ نهادی و هیچ ارگانی اضافه نشده است.

معادی درباره موسیقی متن فیلم گفت: من همیشه کارهای النی کارایندرو را خیلی دوست داشتم. حتی وقتی درمورد نقش با خانم حاتمی حرف می‌زدم، موسیقی‌های خانم کارایندرو را برایشان می‌فرستادم تا بگویم حال و احوال فیلم چگونه است. این افتخار همکاری به سبب حضور من به عنوان داور در یک فستیوال در یونان بود. آنجا توانستم با او ارتباط بگیرم… او بعد از مرگ آنجلوپلوس خیلی سخت‌گیر بود و کار نمی‌کرد اما به طرز عجیبی فیلم را دوست داشت و امروز روابط عجیبی با هم داریم… می‌توانم بگویم مثل خاله من شده و زنگ می‌زند و حال بچه‌هایم را می‌پرسد…

 

تاریخ انتشار :۱۵ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad