Ad


فیلم های جشنواره فجر از نگاه مسعود آب پرور

مصادره: عطاران معمولی و حمیدیان بی خاصیت

شايد نكته مهم در ثلث اول فيلم در فضاسازي ها و زنان بی حجابش باشه

تریبون هنر _ مسعود آب پرور: چهار فیلم تا حالا دیدم: مصادره، جاده قدیم، هایلایت و مغزهای کوچک زنگ زده

که از این میان مغزهای کوچک زنگ زده چه در مضمون و چه در قدرت و نوآوری در اجرا چند قدم جلوتر از سه اثر دیگر بود…

در «مصادره» در یک سوم اول فیلم، کلاف روایت کلا درهم پیچیده و پیش نمیره. شاید نکته مهم در ثلث اول فیلم در فضاسازی ها و زنان بی حجابش باشه( بازسازی سال ۵٧)
بعد از اون هم که تازه سرنخ قصه پیدا شد دیگه چیز تازه ای در فیلم نمی یابید.
فیلم سختی بوده، فضاهاش بد از آب درنیامده اما عطاران معمولی داره و حمیدیان بی خاصیت. خودِ مهران احمدی دو سکانس بازی کرده که خوبه و زحمتش کاملا دیده میشه.
به نظرم دلیل عمده انتخاب فیلم برای بخش مسابقه، بخاطر پرداختن به انقلاب و ساواک و مهاجرت ناگزیر طاغوتیان و… بوده نه ارزشهای ساختاری فیلم

 

مسعود آب پرور

 

منبع: تریبون هنر

تاریخ انتشار :۱۶ بهمن ۱۳۹۶

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad