Ad


تاکید بر ادامه فیلمبرداری بیشنر متعجب مان کرد

پاسخ جشنواره فجر به صحبت های داوودنژاد: به دلیل اجرای ضوابط و مقررات از لذت تماشای «مصائب شیرین ۲» محرومیم

هیچ تماسی، اضافه‌تر از آنچه با ایشان داشته‌ایم با هیچ فیلمسازی برقرار نشده است

تریبون هنر: مدیر دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به صحبت های  علیرضا داودنژاد درباره عدم حضور فیلم «مصائب شیرین» در جشنواره فجر پاسخ داد

در متن توضیحات سیمون سیمونیان آمده است: “مبنای ارتباط و مراودات برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر بر اساس همدلی و تعامل شکل گرفته و می‌گیرد و یقیناً اعتبار بزرگترین و مهمترین رویداد فرهنگی، هنری و سینمایی میهن‌مان به خاطر حضور فیلمسازان معتبر و ارزشمند کشورمان است. به همین دلیل تمامی تلاش دست‌اندرکاران این رویداد، ایجاد ارتباط تنگاتنگ با فیلمسازان محترم برای حضور هر چه پربارتر آثارشان در جشنواره است.
آیین‌نامه و فراخوان جشنواره شامل مقررات و زمان‌بندی در همه رسانه‌ها مکتوب و مجازی منتشر شد و اکثر قریب به اتفاق سینماگران، آثار خود را چه به صورت کامل و چه در مراحل مختلف پس از تولید یا حتی بخش‌هایی تدوین شده از فیلم در حال فیلمبرداری را به دبیرخانه ارائه نمودند.
طی تماس تلفنی، آقای داودنژاد فرمودند گرفتار تولید هستند و اعلام کردند مایل هستند فیلم را به جشنواره ارائه دهند و دبیرخانه نیز نام این فیلم را در فهرست متقاضیان حضور در جشنواره به هیات انتخاب ارائه کرد. طی تماس تلفنی به آقای داودنژاد زمان‌بندی و آخرین مهلت بازبینی توسط هیات انتخاب را به اطلاع ایشان رساندم و چند روز مانده به پایان کار هیات انتخاب، در آخرین تماس تلفنی متوجه شدم که ایشان در فرودگاه مشغول فیلمبرداری هستند و فرمودند راش‌ها هنوز قابل ارائه به هیات انتخاب نیست و اینجانب بر پایان مهلت بازبینی تاکید کردم.
این همدلی از همان ابتدا با فیلم مصائب شیرین ۲ و ثبت نام این اثر به صورت تلفنی (که در مصاحبه جناب آقای داودنژاد با ایسنا هم اشاره کردند) به وجود آمد. علاوه بر این از این ایشان تقاضا کردیم هر چه از فیلم آماده شده به دبیرخانه ارسال شود که جناب آقای داودنژاد فرمودند هنوز فیلم تدوین نشده و آنچه تصویربرداری شده راف کات است. تاکید ایشان مبنی بر این که هنوز در انتظار فصل سرما برای ادامه و تکمیل فیلمبرداری هستیم بیش از پیش متعجب‌مان ساخت.
یقیناً جناب آقای داودنژاد که از فیلمسازان برجسته، ارزشمند و با کسوت سینمای ایران هستند اذعان خواهند داشت؛ برقراری نظم و ضرورت برنامه‌ریزی دقیق جشنواره (که همواره مورد تاکید و هشدار فیلمسازان و اهالی رسانه است) دست‌اندرکاران را موظف می‌سازد تا در مهلت‌ و موعد مقرر، پرونده هر بخش را به سرانجام برسانند.
دبیرخانه جشنواره با قطعیت تمام به جناب آقای داودنژاد اطمینان می‌دهد، هیچ تماسی، اضافه‌تر از آنچه با ایشان داشته‌ایم با هیچ فیلمسازی برقرار نشده است. ما هم معترفیم حضور فیلمسازانی نظیر ایشان بر غنای جشنواره می‌افزاید ولی متاسفیم که به دلیل اجرای ضوابط و مقررات جشنواره از لذت تماشای مصائب شیرین ۲ در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر محرومیم.»

تاریخ انتشار :۱۶ دی ۱۳۹۷

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad