انوشیروان تقوی عنوان کرد:

موزیسین های ما کارهایشان را به صورت آکادمیک و علمی انجام نمی دهند!

+ موسیقی کشور از لحاظ علمی پیشرفتی نکرده و فقط به تعداد موزیسین ها اضافه شده که رقابتی بی ارزش به راه انداخته است

تریبون هنر- پویا عباسپور: انوشیروان تقوی یکی از خوش سابقه ترین افراد میان آهنگسازان و تنظیم کننده های موسیقی کشور است. سابقه همکاری با خواننده های مطرح بسیاری را در کارنامه موسیقایی اش دارد و سابقه خوانندگی نیز دارد. در خصوص فعالیت هایش گفت و گوی کوتاهی با «تریبون هنر» انجام داده است که در ادامه می خوانید:

 

 

 

این روزهای انوشیروان تقوی چگونه می گذرد؟

 

این روزها از لحاظ کاری به خاطر حواشی پیش آمده باعث شد تا کمی کسل و خسته کننده برایم بگذرند. اما خدا رو شکر که این مسائل حل شد و حالا با انرژی مضاعف و بیشتراز قبل راهم را ادامه می دهم و نسبت به گذشته تلاش های بسیاری کردم تا بتوانم در ژانر مختص به خودم به روزتر باشم.

 

 

انوشیروان تقوی به عنوان یک تنظیم کننده کاربلد و ماهر در میان قشر موسیقایی شناخته شده است. اما این تنظیم کننده خوش ذوق چندی است که خوانندگی را نیز تجربه کرده و یک آلبوم را در کارنامه هنری خودش به ثبت رسانده است.این موزیسین ماهر تا چه حد خودش را در خوانندگی موفق می داند؟ آیا بازهم قرار است که آلبومی از این تنظیم کننده موفق منتشر شود؟

 

 

بنده در زمینه خوانندگی پیشینه بسیار زیادی دارم و این را موزیسین های قدیمی تر نیز می دانند. بنده حدود ۱۵-۱۶ سالی است که می خوانم اما امروزه برای منی که بیشتر وقتم را صرف خلاقیت و نوآوری در تنظیم کردم بسیار رقابت در عرصه خوانندگی را سخت می بینم. اما تلاشم را می کنم تا حرفه ای را که مدت زمان زیادی است انجام می دهم ناتمام نماند. یکی از دلایلی که خواندن را دوست دارم شکل خوانش قطعاتی است که بنده می سازم. وقتی یک قطعه موسیقایی ساخته و آماده پرداخت می شود لازم است تا ایده های آهنگساز،شاعر و تنظیم کننده بر روی کار خودش را نشان دهد اما متاسفانه بعضی از خوانندگان ما اکثرا کارهایی که ساخته می شود را خیلی ساده می خوانند و بعضی اوقات تحریرهایی که بنده به عنوان تنظیم کننده انتظار دارم دارم تا از زبان خواننده بشنوم نمی شنوم. این مساله باعث می شود تا خود من تمایل زیادی برای خواندن آن قطعه به شکلی که دوست دارم خوانده شود داشته باشم. اخیرا هم قرار است تا آلبومی را به تهیه کنندگی سرکار خانوم سحر سلامت برای فصل زمستان به بازار عرضه کنیم.

 

 

 

کمی از اجراهایی که قرار است در اواخر تابستان داشته باشید برایمان بگویید.

 

تابستان امسال فصلی پر از کار و پر از مشغله بود. علاوه بر تهران دور ایران را گشتیم و باز هم قراراست که بگردیم و در شهرهای رشت، کیش، اردبیل و بندرعباس والبته ششمین سانس اجرا را در تهران برگزار کنیم.

 

 

به نظر شما دید عموم مردم به تنظیم کننده و اساسا موزیسینی که خواننده نیست چگونه است؟

 

جالب است که هرگاه در خصوص موسیقی از شنوندگان موزیک مطلبی به گوشمان می رسد تمامی آن ها عقیده بر این دارند که آهنگ هایی که منتشر می شوند با صدای تنظیم کنندگان و آهنگسازان اثر دلنشین تر هستند چون راحت تر و بهتر می توانند حس موزیک را به شنونده القا کنند.

 

 

علم موسیقی در کشور ما تا چه حد پیشرفت کرده و اساسا چه چیزی دلیل این اتفاق است؟

 

متاسفانه موزیسین های ما امروزه کارهای خودشان را به صورت آکادمیک و علمی انجام نمی دهند و انگار که چند پازل را بدون شناختی از علم آن کنار هم می چینند و با موزیسین هایی که به صورت تئوری و علمی این کار را انجام می دهند تفاوت های زیادی دارند. در حال حاضر موسیقی کشور از لحاظ علمی پیشرفتی نکرده است و فقط به تعداد موزیسین ها اضافه شده و رقابتی بی ارزش را به راه انداخته است.

 

 

کار جدیدی را در دست انتشار دارید؟

 

چندین تک آهنگ را قرار است منتشر کنیم که با صدای خودم است. علاوه بر آن چندین قطعه را نیز برای هومن سزاوار عزیز آماده کرده ایم که قرار است منتشر شود. آلبوم نریمان هم آماده انتشار است که همکاری خوبی را با هم در این مجموعه داشتیم.

 

 

در پایان این گفت و گو چه صحبتی دارید؟

 

تشکر می کنم از شما و بابک صحرایی که افتخار دادید با رسانه خوبتان به گفت و گو بنشینم. سال های زیادی است افتخار آشنایی با بابک صحرایی را دارم و برای من خیلی عزیزند. از تمام عوامل سایت تشکر می کنم.

 

 

 

 

منبع: اختصاصی تریبون هنر

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • عصبانی نیستم
    عصبانی نیستم؛ بُمبی که خنثی شد
    یادداشتی از سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: این همه کش و قوس؟این همه شاخ و شانه کشیدن؟این همه دلخوری و قُلدری؟ارزشش را داشت؟ این همه ترس؟ این همه لج بازی؟این همه امضای بی اعتبار؟ارزشش را داشت؟ فیلم “عصبانی نیستم” از رضا درمیشیان بعد از چهار سال سر و صدا ، بالاخره بهار امسال به اکران […]

  • آن سوی ابرها
    فیلم تازه مجید مجیدی
    نگاهی به آن سوی ابرها
    محصول مشترک ایران و هنر

    تریبون هنر: فیلم تازه مجید مجیدی داستان خواهر و برادری است که مدتی از هم دور بوده‌اند اما ماجرایی تازه، دوباره سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. نکته‌ها: – مجید مجیدی دو سال بعد از پروژه‌ی عظیم […]

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

حمید هیراد هلهله

بابک جهانبخش

حمید عسکری

شهاب مظفری

مسعود صادقلو مگه جنگه

شهرام شکوهی

رستاک

سعید عبداللهی من قهرم

چارتار