Ad

نشستی برای یتیم‌خانه در هفت

ابوالقاسم طالبی: امین حیایی هیچ‌گاه بعد از «قلاده‌های طلا» بایکوت نشد

با کمک بهروز افخمی و تجهیزات و لوکیشن‌های مانده از فیلم «فرزند صبح» توانستیم هزینه تولید فیلم به اندازه 9 میلیارد تومان بکاهیم

تریبون هنر: ابوالقاسم طالبی روز جمعه مهمان بهروز افخمی در برنامه هفت بود. فیلم «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی به تازگی اکران شده به همین بهانه این کارگردان به همراه علی رام نورایی مهمان برنامه هفت بود تا از این فیلم بگوید اما بحث به فیلم قلاده های طلا و حاشیه های آن نیز کشیده شد

طالبی در برنامه هفت گفت: یکی از معضلات و مشکلات سینما «توهم» است. امین حیایی هیچ‌گاه بعد از «قلاده‌های طلا» بایکوت نشد و کسی اصلا نمی‌تواند و جرات ندارد کسی را بایکوت کند. بله سعی کردند این جو را ایجاد کنند که وای بایکوت می‌شوید، اما هیچ‌کدام از بازیگران آن فیلم هیچگاه واقعا بایکوت نشدند!

ابوالقاسم طالبی و بازیگران فیلم سینمای «یتیم خانه ایران» همزمان با آغاز اکران این فیلم شامگاه ۷ آبان ماه میهمان بهروز افخمی، در برنامه‌ی «هفت» بودند.

طالبی در گفتگو با بهروز افخمی درخصوص حواشی ممانعت از اکران این فیلم بیان داشت: فیلم ما طبق برنامه قرار بود از ۵ آبان اکران شود اما شرایط ناگهان دو روز به اکران عوض شد و به ما اعلام کردند که مشکل دفاتر وجود دارد. اما پخش کننده ما آقای سرتیپی در مسافرت خارج از کشور بود و طبیعتا هرکسی خودش نباشد جانشینی هم ندارد. لذا پیگیری‌های زیادی شد تا مشکل حل شود و خداروشکر حل شد.

طالبی: یک بیلبورد شهری نداریم

کارگردان فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» اضافه کرد: لذا کار تبلیغاتی و پخش ما ضعیف است و امروز یک بیلبورد شهری نیز از ما بالا نرفته است! تنها چند تیزر آن هم به لطف آقای علی عسگری در تلویزیون پخش شد. در شهرستان‌ها و برخی سالن‌های تهران نیز هنوز فیلم اکران نشده است، قاعدتا موتور اصلی اکران ما از فردا روشن می‌شود.

وی درخصوص علت سریال ساختن این موضوع برای پخش از تلویزیون تصریح کرد: خیلی‌ها به من گفتند که چرا سریال نساختی. اما سریال تلویزیونی برای چنین موضوعی جامعه را دچار افسردگی می‌کند. سریال روزنامه است و سینما کتاب! من به نظرم رسید ما باید برای چنین اتفاق تلخی یک کتاب در سینما داشته باشیم. متاسفانه کسی نمای روشنی از قحطی آن سال‌ها ندارد و همه خاطراتی مبهم به یاد دارند و این فاجعه عظیم در کتب درسی تاریخی ما نیز از زمان پهلوی تا بعد از انقلاب گنجانده نشده است!

فیلم را تنها با ۸ میلیارد تومان ساختیم

طالبی درخصوص هزینه‌های ساخت این فیلم گفت: برآورد مالی فیلم بسیار بالا بود. اما در سفری که در سوریه با بهروز افخمی داشتیم اتفاق‌های خوبی افتاد و آنجا با کمک بهروز افخمی و تجهیزات و لوکیشن‌های مانده از فیلم «فرزند صبح» توانستیم هزینه تولید فیلم به اندازه ۹ میلیارد تومان بکاهیم! لذا بسیاری باورشان نمی‌شود که ما این فیلم را با تنها ۸ میلیارد تومان تولید کردیم.

او ادامه داد: بازیگران خارجی را با رج زنی خوب به گونه‌ای به ایران آوردیم که هزینه تمام بازیگران خارجی ما کمتر از بازیگران ایرانی شد. چیزی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان. من بازیگران خارجی فیلم را با وب کم و مکالمه اینترنتی با آنها انتخاب کردم تا هزینه‌ها کاسته شود. والا می‌توانستم ۱۰ روز به انگلیس بروم.

وی افزود: بازی آقای جعفر دهقان در این فیلم یک بازی جدیدی بود که از پس نقش نیز به خوبی برآمد. این نقش را قرار بود در ابتدا آقای مرحوم ارجمند بازی کنند. الحمدلله همه بازیگران و عوامل در این فیلم به خوبی همراهی کردند.

در ادامه برایان طرفه، بازیگر خارجی فیلم بیان داشت: تجربه همکاری با ابوالقاسم طالبی تجربه بسیار خوبی بود. مانند کودکی بودم که قرار بود به او شنا یاد دهند اما به ناگهان به درون آب پرتش کرده باشند. بازی با یک گروه ایرانی و بزرگ و فارسی صحبت کردن شبیه به این بود. من بازیگر تئاتر کمدی و موزیکال در انگلستان بودم.

نورایی: برخی گمان می‌کنند سینما ملک پدری شان است

علیرام نوری، بازیگر نقش اصلی «یتیم خانه ایران» بیان داشت: برای ارتقا و بهبود آمادگی بدنی‌ام برای بازی در ماراتن سخت این فیلم آموزش‌های زیادی دیدم. آموزش سوارکاری و… .

او درخصوص شایعات بایکوت او بعد از بازی در فیلم «قلاده های طلا» گفت: اول از همه باید گفت چه کسی بایکوت می‌کند؟ من بعد از «قلاده‌های طلا» همچنان مشغولم و راهم را در سینما ادامه می‌دهم. برخی گمان می‌کنند سینما ملک پدری شان است و همین آنها را دچار توهم می‌کند!

طالبی: هیچ کدام از بازیگران «قلاده های طلا» هیچگاه بایکوت نشدند

طالبی در همین خصوص بیان داشت: یکی از معضلات و مشکلات سینما توهم است. امین حیایی هیچگاه بعد از «قلاده‌های طلا» بایکوت نشد و کسی اصلا نمی‌تواند و جرات ندارد کسی را بایکوت کند. بله سعی کردند این جو را ایجاد کنند که وای بایکوت می‌شوید، اما هیچ کدام از بازیگران آن فیلم هیچگاه واقعا بایکوت نشدند!

وی افزود: آقای برایان اهل انگلیس است، اما در فیلمی کاملا علیه انگلیس بازی کرده است. اصلا سینما این نیست. واقعی نیست. مجاز است. برخی خیلی واقعی آن را نگاه می‌کنند و بچه بازی درمی‌آورند. باید این طرز نگاه را کنار بگذارند.

من یک فیلمساز انقلابی‌ام

این کارگردان ادامه داد: کسانی که چنین تصورات خامی و چنین خیالاتی در سر دارند، باید به روان پزشک مراجعه کنند. قطعا با خوردن قرص خوب می‌شوند! ما ۵ سال برای «یتیم خانه ایران» وقت گذاشتیم. و الان نیز داریم بر روی فیلم جدید کار می‌کنیم. اصلا دست این افراد نیست. همه چیز دست خداست. تعزمن تشاوتذل من تشا ! اندیشه‌های من مشخص است. من یک فیلمساز انقلابی‌ام. ۱۶ سالم بوده که با امام (ره) بیعت کردم و تا زنده‌ام همین خواهد بود. هیچگاه کتمان نکردم و ادا هم درنیاوردم.

طالبی با اشاره به توقیف فیلم «آقای رئیس جمهور» گفت: من وقتی فیلم سینمایی «آقای رئیس جمهور» را می‌ساختم، می‌دانستم چنین برخوردی می‌شود. فیلم را توقیف کردند و هنوز هم حاضر نشدند در تلویزیون آن را پخش کنند! من زمانی به شوخی به آقای ضرغامی می‌گفتم، نمی‌خواهید فیلم را پخش کنید؟ او هم می‌گفت؛ پخش نکردند؟! نهایتا گفت که آقای خاتمی بدش می‌آید. بعد گفتند آقای احمدی نژاد بدش می‌آید. حالا نمی‌دانم آقای روحانی هم بدشان می‌آید یا خیر…

وی نهایتا بیان داشت: از افرادی که اهل فکر و نظرند که وقت مطالعه و پژوهش ندارند درخواست می‌کنم بروند فیلم «یتیم خانه ایران» را ببینند تا با قطعه‌ای گم شده از تاریخ معاصر ایران آشنا شوند.

«هفت» در ادامه میزبان یوسفعلی میرشکاک (نویسنده) بود تا با بهروز افخمی درخصوص «سینمای آخرالزمان» گفتگو کند و در بخش انتهای خود با حضور مسعود فراستی، مصطفی آل‌احمد کارگردان مستند «نویسنده بودن» و مهدی قزلی نویسنده مستند «جلال در اسالم» به نقد و بررسی این دو مستند درباره زندگی‌نامه جلال آل‌احمد پرداخت.

تاریخ انتشار :۸ آبان ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

  • برای سالروز تولد علی نصیریان: هزارچهره در بازیگری، یک چهره برای مردم

    تریبون هنر: علی نصیریان به مرد هزار چهره شهره است و همچنان می‌تواند شما را با ذوق و هنرش غافلگیر کند اما پای مردم که به میان بیاید، نشان داده فقط یک چهره دارد؛ در کنار مردم اما نه با جنجال و هیاهو. به گزارش تریبون هنر، امروز، ۱۵ بهمن […]

  • چرا اسکار روی نام «دی کاپریو» خط قرمز کشید؟

    تریبون هنر: لئوناردو دی‌کاپریو در اسکار امسال مورد بی توجهی کامل قرار گرفته است. آن هم در دوره ای که در فیلمی از مارتین اسکورسیزی به ایفای نقش پرداخته. از سوی دیگر کریستوفر نولان با «اوپنهایمر» یک گام دیگر به فتح جوایز اسکار نزدیک شد.همانطور که پیش‌بینی می‌شد «اوپنهایمر» با […]

  • نگاهی به فصل دوم سریال «مستوران»؛ وقتی اسطوره جذاب می‌شود

    تریبون هنر: سریال «مستوران» با روایتی جادویی از داستانی اسطوره‌ای ساخته شده است،‌ سریالی که این روزها فصل دومش از شبکه یک سینما در حال پخش بوده و یک داستان کهن را دستمایه جذب مخاطب کرده است. همیشه بشر قصه‌های افسانه‌ای جذاب بوده‌اند. گواه این ادعا انبوه آثار ادبی به […]

Ad
Ad
Ad