Ad

به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"

قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است

یادداشت سیدمحمد کاظمی

تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر به سینما برود. “بدون تاریخ،بدون امضاء” یک قصّه ی فوق العاده است که بدون کوچک ترین تردیدی می توان آن را پلّه ای مستحکم برای صعود و افتخار سینمای ایران دانست.
وحیدجلیلوند در ابتدای فعّالیت حرفه ای خود، فیلم”چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” را ساخته بود و از همان جا می شد حدس زد که با یک فیلمساز کاربلد طرف هستیم.به همین خاطر”بدون تاریخ،بدون امضاء” را ندیده می شد تایید کرد ولی زمانی که فیلم را ببینید،به حسّی فراتر از این حرف ها خواهید رسید!
“بدون تاریخ،بدون امضاء” بهترین قصّه ای بود که یک کارگردان فیلم دومی می توانست برای مخاطب خود به تصویر بکشد.قصّه ای که علاوه بر جذابیت های روایی،زیربنای مطالعاتی داشته و کاملاً مشخص است که برای خلق آن زحمت کشیده اند.
این فیلم بسیار شریف است چراکه بدون اغراق از شرافت انسان هایی صحبت می کند که شاید گاهی اوقات خیال کنیم دیگر وجود خارجی ندارند ولی قطعاً هنوز هم پیدا می شوند.از مشکلات آدم هایی می گوید که گاهی نمی دانند ترکیب غیرت و زندگی و آبرو،چه نتیجه ای خواهد داشت.
بازی ها در فیلم کاملاً روان و باورپذیرند؛ البته شکی نیست که نوید محمّدزاده یک سر و گردن بالاتر از همه ظاهر شده.اکران “بدون تاریخ،بدون امضاء” به راحتی می تواند جزو موفق ترین نمایش های سال شود و نکته ی جالب توجّه اینجاست که نمایش عمومی این اثر از بهمن ماه ۹۶ شروع شده و طبیعتاً تا اردیبهشت ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت.پس اگر فرصت نکردید تا قبل از پایان سال فیلم را ببینید، می توانید در تعطیلات نوروزی به تماشای آن بنشینید.

منبع: تریبون هنر

تاریخ انتشار :۳۰ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad