Ad

به بهانه انتشار آلبوم «منشور»؛

کاوه یغمایی فراموش شدنی نبود

تریبون هنر- سام شرف زاده: روزهای زیادی اگر از روزنامه نگاران و خبرنگاران حوزه موسیقی سوال می کردید چه خبر، در جواب می شنیدید «هیچ» تا زمانی که خبر انتشار آلبوم جدید کاوه یغمایی به صورت رسمی و مجاز در محافل موسیقایی به گوش رسید. فضای خطی موسیقی کشور روز به روز به شکستن و تحول نزدیک تر می شد تا به دوازده مرداد، به روز انتشار «منشور» رسیدیم. همه مخاطبین حرفه ای موسیقی کشور می دانند که حال موسیقی خوب نیست و در چنین شرایطی قطره ای نور برای کم کردن تاریکی، دریا به حساب می آید و البته که «منشور» قطره نبود! همین ابتدای یادداشت بگویم که آقایان پشت میز نشین یک نشان مثبت از ما دریافت می کنند. یک خواننده که برای خیلی ها عادت شده بود او را در قاب شبکه های ماهواره ای ببینند، امروز در کشور خودش به صورت رسمی فعالیت می کند و قرار است نهم و دهم مرداد ماه، تقریبا یک ماه پس از انتشار تازه ترین آلبوم خود کنسرت خود را روی صحنه ببرد.

 

کاوه یغمایی خواننده ای است که سخت می توان گفت مخاطب عام دارد. آن دسته از شنوندگان موسیقی که به سبک های غربی علاقه دارند، به اندازه کافی خوراک سالم از موسیقی داخل دریافت نمی کنند. آن ها که موسیقی راک و پاپ- راک را دنبال می کنند، قطعا علاقه دارند این موسیقی را با کلام فارسی بشنوند و در این سال ها مخاطب رضا یزدانی و گروهThe Ways  بوده اند و خدا را شکر که این دو را داشته ایم. کاوه یغمایی خواننده ای است که پس از نه سال به مارکت داخل برگشته و شنیدنش فارغ از آنچه می شنویم زیبا است و به یک ضیافت تبدیل شده و این صحبت نگارنده را تا تجربه نکنید سخت قابل درک است.

 

دو نکته طلایی در خصوص کاوه یغمایی وجود دارد که نباید ناگفته. اول اینکه مثل خیلی از خواننده ها نبود که با کم رنگ شدنش در فضای موسیقی که ممکن است دلایل مختلفی مثل ممنوع الکاری باشد، از خاطر مردم برود و فراموش شود. جایگاه خود در موسیقی و دل مخاطب را پیدا کرده بود و ستون های این جایگاه فروریختنی نیست مگر خود خواننده جایگاهش را متزلزل کند. دوم آنکه کار راحتی نیست پسر یک خواننده اسطوره ای باشید و بتوانید رفته رفته خود را از زیر سایه پدر کنار بکشید و به صورت مستقل کار کنید. خصوصا اگر پدر کوروش یغمایی، خالق «گل یخ» و خیلی از خاطرات چند نسل باشد. گفتنی ها در خصوص «منشور» زیاد است و نگارنده در قالب یک یادداشت دیگر به زودی با مخاطبین در ارتباط خواهد بود.

تاریخ انتشار :۱۸ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad