Ad

به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"

به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم

یادداشت سیدمحمد کاظمی

تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از بزرگان سینما تجربه کسب کرده و قطعا سینما را بیشتر از خیلی ها لمس کرده ، تصمیم می گیرد متفاوت عمل کند.دلایل این تصمیم را خودش می داند ولی می توان حدس زد که پاکروان ، این بار بیشتر از همیشه سلیقه روز مخاطب را مد نظر قرار داده.او حتی پا را فراتر گذاشته و فضای فانتزی سرگرم کننده ای که مدت هاست حلقه ی مفقوده ما در سینما به حساب می آید را به عنوان چاشنی جدید، وارد فیلم خود می کند.
برای ساخت “لس آنجلس،تهران” پرویز پرستویی که اتفاقاپیش از این، هم در آثار کمدی رئال مثل “مارمولک” و هم در کمدی های فانتزی مثل”مومیایی۳” خوش درخشیده، در کنار تینا پاکروان قرار می گیرد.با اضافه شدن چهره های مخاطب پسندی چون مهنازافشار، گوهر خیر اندیش و … همه چیز آماده می شود برای ساختن یک فیلم خوب.اما متاسفانه شانس با پاکروان و گروهش یار نیست.فیلم ، فیلمِ خوبی از آب در نمی آید و بدون شک عوامل “لس آنجلس،تهران” هم به این قضیّه واقف هستند.اما حالا که این اتفاق رخ داده، با توجه به سوابق درخشان تیم تولید”لس آنجلس ، تهران” آیا بهتر نیست کمی نرم تر نقد کنیم و به فکرِ قلع و قمع نباشیم؟چرا اختلافات گذشته را به میان می کشیم و سعی می کنیم با تمام قدرتمان به پرویز پرستویی ضربه بزنیم؟پرویز پرستویی و فیلمی که بازی کرده دشمن ما نیستند.لطفا بیایید خودمان به خودمان رحم کنیم.فیلم تازه ی تینا پاکروان آن چه باید می شده نشده؛ هر چند مخاطب خاص خودش را دارد.ولی ما به جای ضربه زدن به خود، می توانیم با آدم های خودی همدردی کنیم.می توانیم به تینا پاکروان،پرویز پرستویی و خودمان فرصت های بیشتری بدهیم.

سیدمحمد کاظمی

منبع: تریبون هنر

تاریخ انتشار :۱۳ آبان ۱۳۹۷

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad