Ad


انتقاد زهرا صبری از پخش اینترنتی «ننه دلاور»

تریبون هنر: زهرا صبری می‌گوید: قرارداد فیلم – تئاترهای ما انگار یک شاه‌کلید بوه، اما آیا با شاه‌کلید هر دری را باید باز کرد؟!

کارگردان نمایش «ننه دلاور» در پی حاشیه‌های پیش آمده بر سر پخش و فروش فیلم تئاترها و اعتراض تعدادی از کارگردان‌ها مبنی بر بی‌اطلاعی از این اتفاق، به ایسنا گفت:‌ همه حرف و سوال من از ناشر فیلم – تئاتر نمایشم که سال ۱۳۹۳ در تئاتر شهر اجرا شد، این است که چرا برای پخش این اثر در فضای اینترنت از من سوال پرسیده نشد و اجازه‌ای نگرفتند؟

او با بیان اینکه وقتی فیلم تئاتر «ننه دلاور» آماده شد، حرف از vod و فیلیمو نبود، به یادداشت محمد رحمانیان اشاره کرد و افزود: هر آنچه باید گفته می‌شد را آقای رحمانیان گفته‌اند و تنها تفاوت‌مان این است که من از ابتدا هم اعتماد نداشتم و الان به این عدم اعتماد رسیدم.

صبری افزود: وقتی نسخه تصویری نمایش «ننه دلاور» با تدوین نه چندان مناسب آماده شد، به دلیل اینکه فیلم دیگری از این نمایش نداشتم طی یک قرارداد ۳۰ به ۷۰ درصد به سود ناشر قبول کردم این فیلم در بازار توزیع شود ولی تا کنون هیچ ارتباطی میان من و ناشر وجود نداشته تا اینکه اخیرا از انتشار نسخه تصویری نمایشم در فضای اینترنت مطلع شدم گرچه گویا این اتفاق مدت‌ها قبل انجام شده است.

این کارگردان تئاتر ادامه داد:‌ سال قبل با خانم معتمدآریا صحبتی کرده بودم که «ننه دلاور» ما آنطور که باید دیده نشد و مایل هستم آن را دوباره اجرا کنیم. البته این خواست گروه هم بود منتها قبلا شرایطش برای من خیلی مهیا نبود. با این حال همیشه در گروه ما این حرف بود که یک بار دیگر «ننه دلاور» را اجرا کنیم. اما با این وضعی که از آن مطلع هم نبودم، آیا می‌شود این کار را انجام داد؟ ما برای این نمایش چند ماه تمرین کرده و ماه‌ها زحمت کشیده بودیم و الان این را قبول ندارم که بگویند بر اساس «قرارداد» پخش اینترنتی نمایش من انجام شده است. این قراردادها انگار مثل شاه کلید هستند که به هر قفلی می‌خورند، اما آیا درست است هر کسی که شاه‌کلید دارد هر دری را باز کند؟

صبری با اشاره به فیلم تئاترهایی که توسط کمپانی تئاتر لندن در چند وقت اخیر و هر کدام فقط به مدت یک هفته پخش اینترنتی و رایگان داشته‌اند، گفت: چنین برخوردی با فیلم – تئاتر به این معناست که آن‌ها حتی در فضای مجازی ماهیت اجرای زنده را برای مخاطب خود رعایت کرده‌اند، اما متاسفانه برای فیلم – تئاترهای ما چنین اتفاقی نیفتاده و الان آن‌ها مادام‌العمر در دسترس هستند. این کار یک کاسبی است که جایش در تئاتر نیست.

تاریخ انتشار :۱۴ خرداد ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad