Ad


عشق، زخم عميقى كه هرگز خوب نميشه

یادداشت بابک صحرایی درباره آخرین فیلم رابرت زمه کیس

متفقين در بخش عاشقانه اش از تاثيرگذارى خوبى برخوردار است

تریبون هنر _ بابک صحرایی: متفقین اگرچه در اندازه هاى شاهکارهاى کارگردانش، رابرت زمه کیس نیست اما با جان عاشقانه اى که در خود دارد مى تواند در حافظه و خاطره تماشاگرش حک شود
اداى دین جالب فیلم به کازابلانکا، بازى هاى زیباى برد پیت و ماریون کوتیلارد، دکوپاژهاى دیدنى زمه کیس و طراحى صحنه دقیق و زیبا براى خلق فضاى کلاسیک فیلم از شاخص هاى مثبت متفقین هستند اما ضعف داستان در شخصیت پردازى مکس و ماریان، پرش ناگهانى و بدون منطق فیلم از فضایى اکشن و جاسوسى به عاشقانه اى کلاسیک، جلوه هاى ویژه نامناسب در برخى صحنه ها مثل فرود آمدن برد پیت با چتر در سکانس اول فیلم و یا اصابت هواپیما به کنار خانه مکس و ماریان از جمله ضعف هاى فیلم به شمار مى روند
با این وجود متفقین در بخش عاشقانه اش از تاثیرگذارى خوبى برخوردار است:
عشق، زخم عمیقى که هرگز خوب نمیشه
و این زخم به زیبایى در متفقین به تصویر کشیده شده
رابرت زمه کیس، فارست گامپ و بازگشت به آینده نساخته اما عاشقانه اى را جان داده که اتفاقا بیشتر داراى روح شرقى است. سر به سوداى عشق سپردن و به خاطرش تا پاى جان رفتن اگرچه قصه اى آشنا و تکرارى است اما در متفقین با بغضى دلنشین مرور شده. دیدن عاشق پیشگى برد پیت در بطن قصه اى که در دوران جنگ جهانى دوم مى گذرد و دلبرانگى هاى ماریون کوتیلارد در قاب رابرت زمه کیس، زیبا از کار درآمده
نویسنده: بابک صحرایی

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • فیلم کلمبوس
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم کلمبوس
    یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دیشب فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی را در پردیس کورش دیدم. یک کمدی ابزورد زیبا که در قیل و قال کمدی های سطحی این روزها، دارای شاخص های صحیح یک کمدی سیاه با اندیشه ای قابل احترام است اسم هاتف علیمردانی را اولین بار […]

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad