Ad


چه کسی مسئول این قانون است؟

نیلوفر لاری پور: تفکیک جنسیتی در آرامگاه ظهیر الدوله دردآور است

آرامگاه ظهیرالدوله شاید عجیب ترین آرامگاه در کل جهان باشد

تریبون هنر: نیلوفر لاری پور با انتشار ویدئویی از تفکیک جنسیتی برای حضور در آرامگاه ظهیرالدوله انتقاد کرد

شاید خیلی ها اطلاع نداشته باشند که حضور در قبرستان ظهیرالدوله مشمول قانون تفکیک جنسیتی است. در این قبرستان تعدادی از اهالی ادب و هنر دفن شده اند که از آن جمله می شود به ملک الشعرای بهار، داریوش رفیعی، قمرالملوک وزیری، روح الله خالقی، مرتضی محجوبی و رهی معیری اشاره کرد

نیلوفر لاری پور، ترانه سرای برجسته  با انتشار ویدئویی با انتقاد از این وضعیت گفت:

آرامگاه ظهیرالدوله شاید عجیب ترین آرامگاه در کل جهان باشد که دارای تفکیک جنسیتی است مثل اینکه خانم ها تا ساعت یک بعد از ظهر و آقایان از یک بعد از ظهر به بعد می توانند حضور داشته باشند. سئوالم این است که مسئول این امر کیست؟ آیا شهرداری است یا نهاد دیگری تصمیم می گیرد. خیلی این درد عمیق است که حتی گورستان را هم برایش تفکیک جنسیتی قائل بشویم و بیشتر از اینکه دردآور باشد شاید مسخره باشد. بد نیست که رسیدگی کنیم.

 

ویدئوی صحبت های نیلوفر لاری پور را در تریبون هنر ببینید

 

دانلود ویدیو

تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۶

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • مسعود فراستی
    خانم ها، آقایان! نظرشماچیست؟
    آیا فراستی عاشق شده است؟
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: پدیده ی عجیبی ست این عشق.ماجرای غریبی ست این عشق.فقط عشق می تواند سیاه ترین صحنه های زندگی و مقوّا ترین آدم های اجتماع را تبدیل به بهترین پلان ها و “درآمده ترین” شخصیّت ها کند‌. خانم ها، آقایان ! ما مسعود فراستی را خوب می شناختیم.او نوازنده […]

  • مردی بدون سایه

    تریبون هنر: علیرضا رئیسیان جزو فیلمساز های محترم سینمای ما به حساب می آید.او اعتبار و جایگاه ویژه ای را برای خودش در سینما پیدا کرده.در فیلم هایش تلاش می کند که هم الگوهای صحیح سینما را در نظر بگیرد و هم توجه مخاطب را جلب کند.به همین خاطر است […]

  • طلا

    تریبون هنر: “طلا” اصلاً فیلم بدی نیست.لازم دانستم یادداشت خودم را با این جمله شروع کنم تا همین اول کار ، جمله ی آخر را گفته باشم.ولی باز هم پای انتظارات برآورده نشده ی ما از یک کارگردان خوش سابقه به میان می آید. کارگردانی که “نفس عمیق” و “دربند” […]

  • زهرمار
    زهرمار؛ چیزی نزدیک به هیچ
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: مگر می شود از جواد رضویان توقّع فیلمی غیر از ژانر کمدی را داشت؟ بدون استثنا تمام کسانی که آماده می شدند تا”زهرمار” را تماشا کنند ، منتظر اثری کمدی و البته خارج از قالب جشنواره بودند.انتظار دوم به صورت کامل برآورده شد.یعنی “زهر مار” به هیچ عنوان […]

  • مسخره باز
    مرور فیلم های جشنواره فجر
    مسخره باز؛ غیر قابل مقایسه به اتّهام سورئالیسم
    به قلم سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: کار خیلی سختی ست که “مسخره باز” را در کنار دیگر آثار سینمایی ایران قرار داده و بخواهیم به مقایسه بپردازیم.”مسخره باز” کاملاً متفاوت از آثار دیگری ست که در سینمای داخلی مان می بینیم؛ هرچند شبیه به آن را بارها در هالیوود شاهد بوده […]

Ad
Ad
Ad
Ad