گفتگو با یکی از بهترین های نوازندگی و تنظیم

هومن نامداری: شاهد یک سکون آزاردهنده در موسیقی هستیم

خواننده باید به ارتقا سطح سلیقه‌ مخاطب نیز فکر کند

تریبون هنر: هومن نامداری یکی از آهنگساز و تنظیم‌کننده‌های موفق و سرشناس موسیقی کشور که آثار موفق بسیاری را از او شنیده‌ایم در دو زمینه نوازندگی و تنظیم از چهر های موفق و پرکار موسیقی است

او به تازگی همکاری هایی با  سیامک عباسی و مهدی یراحی داشته است که این همکاری های مراحل تولید را سپری می‌کنند. ضمن اینکه یک آلبوم جدیدی که با آهنگسازی فریدونخشنود و تنظیم هومن نامداری، مراحل تولید را پشت سرمی‌گذارد. با این موزیسین برجسته گفتگویی داشته ایم که می توانید در ادامه بخوانید

 

 سعی می‌کنم گزیده‌کار باشم

هومن نامداری در رابطه با تکراری نشدن در ساخت موسیقی به تریبون هنر گفت: به نظر من کم‌کاری می‌تواند کمک بسیاری به تکراری نشدن فضای موسیقی داشته باشد. حداقل در حوزه‌ی کاری من این‌طور است. وقتی درگیر پرکاری شویم یعنی زمان‌بندی، بیزینس و درآمد، موسیقی را تحت پوشش قرار می‌دهد. من همیشه سعی می‌کنم گزیده‌کار باشم ضمن اینکه باید بتوانم با کار ارتباط برقرار کنم. اعتقادم این است که نسبت به هر خواننده وسواس داشته باشم. به نظرم وسواس باعث می‌شود کم‌تر دچار تکرار شویم.

تنظیم در ناخودآگاه مردم تاثیر می‌گذارد
نامداری در ادامه گفت: در فضای موسیقی پاپ ایران و شرق، ترانه و ملودی از اهمیت بیشتری نسبت به تنظیم برخوردارند. البته اهمیتی که به آن اشاره کردم از نظر مخاطبان عام است نه مخاطبان متخصص موسیقی. به طور معمول تنظیم در ناخودآگاه مردم تاثیر می‌گذارد. در کل اولین چیزی که شنونده‌ی عام نسبت به آن توجه دارد ملودی و ترانه‌ی یک قطعه‌ی موسیقایی‌ست.

دوست ندارم خواننده از من کاری شبیه به کار دیگری را بخواهد
این موزیسین و نوازنده‌ی موفق در مورد معیارهای خود برای همکاری با خواننده این‌طور توضیح داد: اولین چیزی که برای من اهمیت دارد، هم‌سو و هم سلیقه بودن با خواننده است. دوست ندارم خواننده از من کاری شبیه به کار دیگری را بخواهد. به طور معمول با خواننده‌هایی همکاری می‌کنم که با شناخت کافی با من تماس می‌گیرند. و همین برای من بسیار ارزشمند است. این روزها ترانه‌سرا، آهنگساز و … زیاد هستند و خواننده می‌تواند انتخاب های متعدد داشته باشد.

خواننده باید به ارتقا سطح سلیقه‌ی مخاطب نیز فکر کند
هومن نامداری در توضیح فضای موسیقی اظهار داشت: بدون در نظر گرفتن خوب یا بد بودن فضا، باید عرض کنم خیلی پرتلاطم و جنب و جوش نیست. کارهای زیادی تولید و منتشر می‌شود اما شاهد یک سکون به نسبت آزاردهنده هستیم. امیدوارم این سکون از بین برود به جهت این‌که پتانسیل خوبی در جامعه وجود دارد. باید به این نکته اشاره کنم که این اتفاق، اول از خود ما یعنی اهالی موسیقی شروع می‌شود. من معتقدم خواننده باید به ارتقا سطح سلیقه‌ی مخاطب نیز فکر کند. باید مخاطب برای خواننده اهمیت داشته باشد.

 

منبع: تریبون هنر

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • بدون تاریخ بدون امضا
    به بهانه اکران "بدون تاریخ،بدون امضاء"
    قصّه ای که دیدن و شنیدنش واجب است
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: در میان انبوهی از فیلم های بی قصّه یا بد قصّه که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، لطمه ی اصلی را به سینما وارد می کنند، فیلم وحیدجلیلوند را باید بارها تحسین کرد و به هر انسانی توصیه کرد که برای تماشای این اثر […]

  • عبدالجواد موسوی
    یادداشت سید عبدالجواد موسوی
    درهیچ کجای دنیا منتقدان فیلم را بی‌شرف و بی‌غیرت خطاب نمی کنند
    دست از سر هنر و سیاست و دین مردم‌ بردارید

    تریبون هنر _ سید عبدالجواد موسوی: فایده‌ای ندارد. هر چه قدر هم درباره دوقطبی‌سازی و مضراتش بگوییم فایده‌ای ندارد. عده‌ای نان و هویت‌شان را در این دوقطبی‌سازی‌های مضحک و چندش‌آور می‌بینند و اصلا هم برای‌شان مهم نیست از دل این دوقطبی‌سازی‌ها ممکن است چه فجایع هولناکی سر بر آورند. اختلاف […]

  • ابراهیم حاتمی کیا تریبون هنر
    یادداشت محمد قوچانی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    بیش از عقل معاش، عقل معاد دارد
    سیاست را می‌فهمد اما سیاست را دوست ندارد

    تریبون هنر _ محمد قوچانی: ابراهیم حاتمی‌کیا مثل هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا […]

  • ابراهیم حاتمی کیا
    یادداشت عبدالرضا منجزی درباره ابراهیم حاتمی کیا
    او منزلت طرفداران انقلاب را هم پایین آورده
    مرور حاتمی کیا؛ از همراهی آوینی تا ناسزا به کیارستمی و فرهادی

    تریبون هنر _ عبدالرضامنجزی: بعضی از ادم ها هر چه در سایه باشند ،مقبول ترند.محبوب ترند. گاهی دورماندگی ادم را دست نیافتنی و، پرراز و رمز می کند.مثل هوارد هیوز.مثل وارن بیتی.حتی مثل شمیم بهار منتقد خودمان که در دورافتادگی اش ،صاحب منزلت و اعتباری شده، حتی بت گروهی هم […]

  • مهناز افشار و سارا بهرامی
    درباره نامزدی هم زمان مهناز افشار و سارا بهرامی
    در اسکار ۱۲ بار ۲ بازیگر از یک فیلم برای بهترین نقش اصلی انتخاب شده اند
    در اسکار 1991 جینا دیویس و‌ سوزان ساراندون، هر دو «تلما و لوییز» نامزد شدند

    تریبون هنر _ حسن علیشیری: از دیشب که اسامی نامردهای سیمرغ جشنواره‌ی فجر اعلام شده، حضور دو بازیگر از یک فیلم در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن (خانم‌ها مهناز افشار و سارا بهرامی برای فیلم دارکوب) بحث‌برانگیز شده. جدا از این‌که در این فیلم آیا واقعن هر دو بازیگر […]