Ad

معین راهبر عنوان کرد:

احساس مرتضی پاشایی چیزی شبیه معجزه بود

+ تا موسيقی را وسيله ای برای رسيدن به اهداف غير معنوی خود بدانيم پيشرفتی نخواهيم داشت

 

تریبون هنر- پویا عباسپور: معین راهبر را به عنوان یک تنظیم کننده موفق و پرکار می شناسند. او در تازه ترین گفت و گوی خود که با سایت «تریبون هنر» انجام شده به مسائل روز موسیقی و کاری اش پرداخته که در ادامه می خوانید.

 

 

 

موسیقی امروز خیلی وابسته به تنظیم های مدرن شده و جدا از تمرکز بر روی صدای خواننده، ملودی و تنظیم مورد توجه شنونده موسیقی قرار می گیرد. هین روند چه تاثیری بر روی کار شما به عنوان تنظیم کننده دارد؟

 

همیشه در دنیای کاری خودم سعی بر آن داشته ام که جهت ساز باشم. این اتفاق باعث شده تا ارزش یک تنظیم خوب و استاندارد که موجب کمک کردن به فضای کلی یک اثر می شود را با تنظیم های دیگر که فقط تولید یک سری سر و صدا هستند مشخص کرد. خیلی وقت ها یک تنظیم درست و به جا یک قطعه را نجات می دهد و خیلی وقتها هم عکس این موضوع اتفاق می افتد.  نکته جالب این است که برخی افراد متوجه این موضوع می شوند و جای خوشحالی دارد برای یک تنظیم کننده  که قدر کارش را فهمیده اند چون اکثر افراد فقط به صدای خواننده توجه می کنند و مسئله مهم تنظیم را نادیده می گیرند.

 

 

شما به عنوان یک تنظیم کننده کاربلد در موسیقی پاپ روند پیشرفت موسیقی را در چه می بینید؟ و عواملی که باعث آن می شود تا موسیقی پاپ ایران به موسیقی پاپ در سطح جهانی نزدیک تر شود چیست؟

 

لازمه پیشرفت ما در موسیقی رویارویی با حقیقت است و تلاش برای خود موسیقی. تا زمانی که موسیقی را وسیله ای برای رسیدن به اهداف غیر معنوی خود بدانیم پیشرفتی نخواهیم داشت. ما اگر بخواهیم در دنیا هم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به موسیقی اصیل خودمان و ترکیب آن با موسیقی مدرن دنیا بیشتر فکر کنیم و زمان بیشتری را صرف تلفیق ادبیات و موسیقی خودمان با موسیقی روز جهان کنیم. البته تا حدودی هم این کار را کرده ایم اما با فضایی مثبت و عمیق تر مطمئنا به نتایج رضایت بخش تری خواهیم رسید .

 

شما قرار بود تا در کنار تنظیم کنندگی خوانندگی را نیز تجربه کنید و آلبومی را منتشر کنید. زمان دقیقی برای انتشار آن در دست نیست؟

 

عجله ای برای انتشار این آلبوم ندارم چون اگر نتوانم احساسی را به موسیقی این مارکت اضافه کنم، عملا کار بیهوده ای را انجام داده ام. از آنجایی که صدها کار زیر دستم بوده و میدانم احساسم چه رنگی است و باید چه رنگی شود، سعی می کنم بیشتر وقتم را روی فکر کردن معطوف کنم تا دست و پا زدن برای انتشار.

 

 

مرحوم مرتضی پاشایی یکی از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ بوده و هست. شما به عنوان یکی از نزدیکان وی در حوزه کاری علت محبوبیت او را چه می دانید؟

 

خود شناسی، واقعیت گرایی و احترام و در نظر گرفتن  خواسته های مردم با ارزشمان، مهمترین علل پیشرفت و صعود مرتضی عزیزم به بالا ترین جاها بود .البته احساس بی نظیر و روح معنوی که در وجودش بود را هم نمی توان نادیده گرفت. احساس زیبای مرتضی پاشایی چیزی شبیه معجزه بود .

 

 

در خصوص کارهایی که در دست دارید و قرار است به زودی منتشر شود کمی صحبت کنید.

 

در رابطه با کارهای شخصی خودم باید بگویم که به همراه دوست بسیار باهوش و هنرمندم “فرشید ادهمی ” عزیز در حال ساخت و ایده پردازی بر روی چند سینگل ترک هستیم که در ماه های آینده منتشر خواهند شد. در مورد کارهای دوستان عزیزم هم که  به عنوان تنظیم کننده با آن ها همکاری داشته ام باید بگویم که قطعاتی با صدای خوانندگان برجسته کشور نظیر محمد علیزاده ، سینا شعبانخانى ، امیرعباس گلاب ، شهاب مظفرى، سامان جلیلى ، علی لهراسبى ، مهدی احمدوند، بهنام صفوى، پویا بیاتى حسین توکلی و دیگر دوستان که در حال حاضر حضور ذهن ندارم و من رو خواهند بخشید اگر فراموش کردم،  منتشر خواهد شد که در آن ها هم سعی کردم تا قسمت قابل توجهی از احساساتم را به مخاطبان موسیقی تقدیم کنم.

 

 

در آخر اگر کلامی از قلم افتاده بفرمایید

 

ممنونم از شما که حامی هنرمندان هستید  و با دانش و توانایی هایتان از هنرشان حمایت میکنید. سلامت و پیروز باشید.

 

 

 

منبع: اختصاصی تریبون هنر

تاریخ انتشار :۲۱ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad