در دومین روز جشنواره موسیقی فجر

گروه «رستاک» در تالار وحدت به روی صحنه رفت

ناصر وحدتی، وحید اسدالهی و پسرانش و همچنین علیرضا میرآقا در حالی که از این اجرا استقبال شده بود، به صحنه آمدند.

تریبون هنر: در دومین روز جشنواره موسیقی فجر تالار وحدت میزبان گروه رستاک بود که در آن، ناصر وحدتی، وحید اسدالهی و پسرانش و همچنین علیرضا میرآقا در حالی که از این اجرا نیز استقبال شده بود، به صحنه آمدند.

این گروه اولین اجرای خود را با ترانه‌ای از هرمزگان شروع کرد سپس فرزاد مرادی خواننده و نوازنده، گفت: ما قطعاتی از موسیقی نواحی نقاط مختلف ایران را برای شما آماده و سعی کرده‌ایم این قطعات را به شکل جدیدی در آلبوم «میان خورشیدهای همیشه» اجرا کنیم. همچنین چند قطعه از آلبوم‌های قدیمی را نیز در این برنامه اجرا می‌کنیم.

قطعه دومی که این گروه اجرا کرد مربوط به موسیقی منطقه خوزستان بود. رستاک در اجرای سومین قطعه که به منطقه کرمان اختصاص داشت، از علیرضا میرآقا نوازنده ترومپت دعوت کرد به صحنه بیاید. این قطعه براساس شادیانه‌ای از منطقه منوجان شکل گرفته بود که با صدای چنگ، قیچک کرمان، سازهای کوبه‌ای و ترومپت همراه بود.

«هله مانی» بوشهر قطعه بعدی بود که پیش از اجرای آن، فرزاد مرادی – خواننده و نوازنده – و اکبر اسماعیلی‌پور – نوازنده – به حاضران در تالار وحدت آموزش دادند که چطور گروه رستاک را هنگام اجرا، با شیوه دست زدن همراهی کنند. حامد بلندهمت در این بخش با تکنوازی نی‌انبان حاضران را به شور آورد.

این گروه دو قطعه از کردستان را نیز اجرا کرد که «سوزله» یکی از آن‌ها بود. در بخش موسیقی منطقه لرستان نیز آهنگ «بارون بارونه» اجرا شد.

این گروه پیش از اجرای موسیقی گیلان، آهنگ «رعنا» را به‌عنوان یکی از زیباترین عاشقانه ایران معرفی کرد که با حضور ناصر وحدتی خواننده و پژوهشگر موسیقی گیلان همراه بود.

«واسونک» شادیانه منطقه فارس قطعه بعدی بود که رستاک آن را اجرا کرد. این قطعه نیز در آلبوم جدید این گروه منتشر شده است.

رستاک برای اجرای آخرین قطعه‌، از وحید اسداللهی ناقاره‌نواز آذربایجانی و فرزندانش محمد و رضا اسداللهی برای حضور روی صحنه دعوت کرد.

 

رستاک

مطالب مرتبط




شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام پست الکترونیک وب سایت




یادداشت آرشیو

  • چرچیل
    نقد فیلم چرچیل به قلم بابک صحرایی
    اگه می تونستم خودمو ترک می کردم
    دروغی که در روایت تاریخ پنهان مانده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: چرچیل به کارگردانی جاناتان تپلیتسکی تصویر تازه ای از این سیاستمدار عجیب نشان می دهد. چرچیل در ایران یک نماد و استعاره ای منفی از زیرکی همراه با نیرنگ است و اسمش چندین دهه است که در فرهنگ ایران تبدیل به یک صفت شده و هنوز […]

  • رپ فارسی
    یادداشت بابک صحرایی در نشریه چلچراغ درباره رپ فارسی
    بابک صحرایی: رپ فارسی در بخش اجتماعی را بسیار ارزشمند می دانم
    یاس سرآمد جریان رپ اجتماعی است

    تریبون هنر: بابک صحرایی در یادداشتی که در نشریه چلچراغ منتشر شده است به تحلیل رپ در موسیقی ایران پرداخته است یادداشت بابک صحرایی را می توانید در تریبون هنر بخوانید: موسیقی رپ در ذات قرار است خاستگاه بخش مهمی از اعتراض های اجتماعی باشد. اعتراضی که گستاخانه و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره «جنگ برای سیاره میمون ها»
    رستگاری سه گانه سیاره میمون ها
    روایت زوال انسان در جنگ با ذات خود و طبیعت

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: «جنگ برای سیاره میمون ها» استثنایی در سینمای سرگرم کننده و به اصطلاح بلاک باستر هالیوود است. فیلمی که اگرچه در ظاهر قسمت سوم فیلم های «سیاره میمون ها» است اما در حقیقیت در قالب جنگ میان انسان ها و میمون های هوشمند در دوران […]

  • جواد طوسی
    یادداشت جواد طوسی درباره فیلم سوزی این روزها
    بیا که آتیش زدم به فیلمم!
    با یک جامعه غرغرو طرفیم

    تریبون هنر _ جواد طوسی: یک زمانی در صفحه حوادث روزنامه ها با تیتر درشت می خواندیم، فلانی «خودسوزی» کرد. حالا به مناسبت های مختلف با این واژه بازی می کنند که «فیلم سوزی»، نمونه دم دست اخیرش است. البته در دهه ۶٠ در اوج تعصبات انقلابی برای دفن ابتذال […]

  • american made
    درباره ساخت امریکا : ساخته داگ لیمان
    امر محرمانه ای وجود ندارد!
    دیکتاتوری های کوچک جنایت می کنند

    تریبون هنر _ عبدالرضا منجزی: وقتی گری وب خبرنگار گمنام “سن خوزه مارکوری نیوز “در دهه نود مدعی این شد که کاخ سفید و روسای سیا نقش جدی و موثری در موضوع قاچاق کوکایین به خاک امریکا داشته اند ، کمتر کسی موضوع را جدی گرفت.وبز اما می دانست که کاخ […]

فراخوان کشف صدای تازه

امیرعباس گلاب بریم دریا

سیامک عباسی کوه

آرش و مسیح زدی پر

مانی رهنما آتش دریا