Ad

بازیگر ایستاده در غبار روی صحنه تئاتر

سوده ازقندی: فقط دیکته نانوشته غلط ندارد!

نمایش "از پشت پلک های نیمه باز" با بازی سوده ازقندی به کارگردانی سلیم باشکوه این روزها در مجموعه تئاتر باران در حال اجراست

تریبون هنر: سوده ازقندی بازیگر نقش اصلی نمایش “از پشت پلک های نیمه باز” به کارگردانی سلیم باشکوه که این روزها در مجموعه تئاتر باران در حال اجراست درباره بازگشتش به تئاتر پس از چهار سال گفت: ۴سال پیش دو نمایش اخری که کار کردم ، هردو در بازبینی رد شد و نتیجه تلاش ماه ها تمرین بی ثمر ماند.به همین خاطر مدتی از تئاتر فاصله گرفتم و در عرصه ی تصویر _سینما و تلوزیون_بیشتر فعالیت کردم.
وی گفت: در سالهای اخیر فضا برای اجرای نمایش بهتر شده چون تعداد سالن های خصوصی بسیار رشد کرده و در نتیجه امکانات زیاد شده و گروههای بیشتری می توانند کار کنند اما پیش از این رابطه ها و پارتی بازیها حرف اول را میزد چون امکانات و سالن کم بود و گروههای محدود تری امکان فعالیت پیدا می کردند.
ازقندی ادامه داد: الان هنرمندان عرصه تاتر؛ اگر حمایت مالی هم نداشته باشند حداقل میتوانند ریسک کنند و حتا ضرر مالی را بپذیرند اما بدانند که کارشان دیده می شود.
وی که در نمایش “از پشت …” نقش محوری قصه رادبرعهده دارد درباره تفاوت های بازیگری در تئاتر و تصویر و حساسیت های نقش محوری داشتن در داستان گفت: اگر میگویند سبنما بی رحم ایت ، به نظر من تئاتر خیلی بی رحم تر از سینماست چون اصلا تعارف ندارد. یا می توانی و میمانی یا باید بروی! چون در تئاتر صحنه عریان است و همه چیز در لحظه اتفاق افتاده و تمام شده و دیگر نه تدوین دارد نه تکرار نه جلوه های ویژه که به کمک تو بیاید و ریتم را نیز خود بازیگر باید حفظ کند.
وی افزود: در صحنه تئاتر اگر نتوانی ظرافت های نقش را در بیاوری مخاطب بدون تعارف می فهمد و نظرش را به سرعت منتقل می کند پس اگر یک نفر از بازیگران نتواند کار خود را به درستی انجام دهد کل نمایش را تحت تاثیر قرار داده است.
وی درباره نمایشی که در حال بازی در آن است گفت: این کار بستر جامعه امروز را تصویر می کند و روابط ناسالم و بی هویتی که بین جوانهای امروز ماست را به چالش می کشد و می خواهد بگوید هر اثر مثبت و منفی که در زندگی هرکس میگذاریم در نظم دنیا و جاهای مختلفی ممکن است تاثیر بگذارد.
وی درباره رعایت خط قرمزها در نمایش گفت: برخی دیالوگ ها لازمه متن و داستان بود و به نظر من برای بیان قباحت بیش از حد ارتباط های امروزی لازم است ،چون شاهدیم که در روابط جوانان امروز فقط نفع شخصی مهم شده و ارزش های انسانی بسیار کمرنگ است. ما می خواهیم بگوییم که نباید زندگی کسی را به بازی بگیریم چون ممکن است آینده او و سرنوشت او را نابود کنیم البته انتقادها را هم می پذیریم چون به هرحال آنچه غلط ندارد دیکته نانوشته است.
سوده ازقندی پیش از این در فیلم سینمایی ایستاده در غبار ایفای نقش کرده بود که سال گذشته بر پرده سینما اکران شد.

 

 

 

تاریخ انتشار :۳۱ تیر ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad