Ad

در سالمرگ پرویز مشکاتیان

«ماه تابان» با اثری از جلیل شهناز منتشر شد

این آلبوم به خوانندگی محمد سعید شاهری، آهنگسازی علی خشتی نژاد و تنظیم محمد وکیلی به انتشار رسید

تریبون هنر: آلبوم «ماه تابان» به آهنگسازی علی خشتی نژاد، خوانندگی محمدسعید شاهری و تنظیم محمد وکیلی همزمان با سالمرگ پرویز مشکاتیان و با دربرگیری قطعه ای از جلیل شهناز در قالب مراسمی رونمایی شد.

به گزارش تریبون هنر این آلبوم، مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «ماه تابان»۳۰ شهریورماه همزمان با سالمرگ پرویز مشکاتیان با حضور عوامل آلبوم و چهره های هنری همچون کیهان ملکی بازیگر،اکبر رحمتی بازیگر، یحیی منصور موید تهیه کننده سیما ، فرانک یوسفی مجری و گوینده رادیو و قهرمانان ورزشی همچون حسن میراز حسینی،مهدی پهناور، علی برات زاده در خانه فرهنگ پویا رونمایی شد.
در ابتدای این برنامه که با یاد و ادای احترام به پرویز مشکاتیان همراه بود به دعوت اشکان تفنگسازان مجری مراسم ،علی خشتی نژاد آهنگساز «ماه تابان» به ایراد سخنانی در خصوص روند شکل گیری این اثر پرداخت و گفت: اولین جرقه های این کار در همکاری با موسسه سروش مولانا زده شد به طوری که سه تصنیف بر اساس اشعار مولانا ساختم و به همراه محمد سعید شاهری در مراسم سالروز حضرت مولانا اجرا کردیم به دنبال آن تصانیف دیگر این اثر بر روی اشعاری از حسین منزوی و پدرم ساختم و در نهایت با چندین تکنوازی در قالب یک آلبوم با عنوان«ماه تابان» به خوانندگی آقای شاهری شکل گرفت.
وی ادامه داد: یکی از قطعات این آلبوم بر اساس پیش درآمدی از استاد جلیل شهناز و با تقدیم به ایشان ساخته شده که تصمیم گرفتیم اثرمان را به یاد ایشان در بازار موسیقی منتشر کردیم.
محمد سعید شاهری خواننده این اثر نیز گفت:بالاخره بعد از سه سال در سالروز پرواز پرویز مشکاتیان توانستیم از «ماه تابان» رونمایی کنیم.خیلی خوشحالم که با یک تیم حرفه ای کار اولم را شروع کردم وممنونم از آهنگساز خوش ذوق آقای علی خشتی نژاد که بهترین قطعاتشان را به من هدیه دادند و همچنین تنظیم دوست خوبم آقای محمد وکیلی .
وی افزود:این روزها همه از من میپرسند که چرا موسیقی اصیل ؟ چرا سنتی ؟ و چرا تلفیقی کار نمی کنی؟من هیچ دفاعی از سبکی که کار میکنم ندارم چون من با این سبک و این نوع آواز به اوج میرسم و این سبک و این پیشینه آواز ایران هیچ نیازی به توجه من نخواهد داشت و همیشه با ارزش ترین خواهد ماند. شاید در آینده کارهای تلفیقی هم خواندم اما اگر این اتفاق هم بیفتد برای دل خودم و به علایق خودم اینکار را خواهم کرد.
شاهری بیان داشت:یک خواننده اگر بخواهد روح صدا را در آن ملودی و شعر بدمد باید از نظر حس و حال با آن قطعه ارتباط برقرار کند و در موسیقی ایرانی و آواز ایرانی حس و لحن خوش حرف اول را میزند .
این خواننده در پایان ضمن قدردانی از استادانش همچون علی اصغر شاهزیدی ، غفور شیخ ،خسرو علمیه و محمد رضا صادقی خاطر نشان کرد: در آینده تصانیفی به آهنگسازی خودم منتشر خواهم کرد که امیدوارم مورد پسند مخاطبانم باشد .
در پایان مراسم دو قطعه از آلبوم «ماه تابان» توسط بخشی از گروه متشکل از علی خشتی نژاد:تار،سحاب تربتی:تمبک،روزبه زرعی:دف و پرکاشن،حسین سجودی:تارباس ، آیدین ترکیان: کمانچه و محمدسعید شاهری : خواننده اجرا شد.

آلبوم «ماه تابان» به خوانندگی محمد سعید شاهری، آهنگسازی علی خشتی نژاد و تنظیم محمد وکیلی با دربرگیری قطعاتی چون ماه تابان با شعری از غلامعباس خشتی نژاد،چهارمضراب سماع دیوانه،تکنوازی تار،تصنیف بیدل با شعری از مولانا،تکنوازی سه تار،تصنیف دلسپرده با شعری از حسین منزوی،تکنوازی تار،تصنیف عروج با شعری از مولانا،تصنیف تو و من با شعری از حسین منزوی،تکنوازی سه تار، تصنیف زندگانی با شعری از مولانا و مقدمه ماه تابان (به یاد استاد جلیل شهناز) توسط انتشارات جوان در بازار موسیقی منتشر شد.

 

تاریخ انتشار :۱۰ مهر ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad