Ad

یک متر از «88 متر» عیاری کم شد

کیانوش عیاری بعد از تغییر نام سریاش توسط تلویزیون: تا الان راحت کار کردیم

این نگرانی را داریم که کمبود بودجه تاثیر خود را روی سریال بگذارد

تریبون هنر: بنا به تصمیم صدا و سیما، نام سریال جدید «کیانوش عیاری» از «۸۸ متر» به «۸۷متر» تغییر داده شد

کیانوش عیاری درباره سریال «۸۷ متر» که این روزها در حال ساخت آن است، گفت: برای من داستان و هسته اصلی هر قصه ای بهانه ای است تا آنچه را که می خواهم بیان کنم. در سریال «روزگار قریب» هم همینطور بود قصد من این نبود که بیوگرافی ای از زندگی یک پزشک ارایه کرده و زندگی اش را تصویر کنم بلکه منظور دیگری داشتم.

وی ادامه داد: زندگی پزشک «روزگار قریب» بهانه ای شد تا بتوانم پوست انداختن کشور را در آن سال ها یعنی سال ۱۸۹۵ به این طرف ببینم. در آن دوره بسیاری از پدیده ها در حال شکل گیری بودند و آن مقطع برای کشوری که می خواست تغییر کند بسیار حساس بود.

این کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون تصریح کرد: آن زمان شخصیت دکتر قریب در درجه دوم اهمیت قرار داشت ولی بهانه و عنصر خوبی بود تا بتوانیم با استفاده از نمایش زندگی وی مسایل مورد نظرمان را بیان کنیم. اینجا هم دغدغه ما همین است، درباره موضوعی که سریال می سازیم یعنی فروش یک خانه در یک زمان به دو نفر و کلاهبرداری با آن فیلم و سریال های بسیاری ساخته شده است و این موضوع به تنهایی برای من حایز اهمیت نیست.

عیاری با اشاره به دغدغه های خود عنوان کرد: آنچه برای من مهم است ارتباط آدم ها با یکدیگر و جامعه است و ما مسایلی از جمله حقه بازی، تقلب، بی مسئولیتی، دروغ و… را مطرح می کنیم که در جامعه وجود دارد.

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره بودجه تلویزیون و اینکه این پروژه را دچار مشکل خواهد کرد یا خیر؟ توضیح داد: ما این نگرانی را داریم که کمبود بودجه تاثیر خود را روی سریال بگذارد و می گذارد با این حال من سعی می کنم تا جایی که زورم برسد این مشکلات را پشت سر بگذارم و کیفیت کار خود را کاهش ندهم.

وی درباره اینکه چرا نام این سریال فقط به دلیل ارجاع به یک اتفاق تغییر کرد، گفت: به هر حال تلویزیون بنا بر مصلحت هایی ترجیح داد که نام این سریال «۸۷ متر» شود و متاسفانه اینگونه عنوانش تغییر کرد.

عیاری در پایان درباره رویکرد تلویزیون نسبت به داستان و اینکه سخت گیری داشته اند یا خیر بیان کرد: ما تا الان راحت کار کردیم و مشکلی نداشتیم و بخشی از تصاویری هم گرفته شده است برای مدیران فرستاده شده که خوشبختانه مشکلی نداشتند.

تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر

    تریبون هنر:‌مهرداد بخشی:‌ ترکیب هیئت داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر، پنج روز مانده به آغاز جشنواره معرفی شدند. همانطور که انتظار می‌رفت داوران این دوره از جشنواره که به نوعی دوران بلوغ آن حساب می‌شود، افرادی هستند که صورت سینمایی آشنایی دارند و خود کارنامه آنها نشان‌دهنده نوعی پختگی است. […]

  • نقد شب یلدا به قام بابک صحرایی با باری محمدرضا فروتن

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: موسیقی از شناسه های مهم سینمای کیومرث پوراحمد است. مروری بر فیلم های او نشاندهنده توجه همیشگی این کارگردان به موسیقی متن و گهگاه ترانه است. او در تمام سال های فیلمسازی اش از موسیقی به عنوان عنصری کارآمد و اثرگذار استفاده کرده و شناخت […]

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad