Ad

بزرگداشت اکبر عبدی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

اکبر عبدی: دیالیز شدم و قرنطینه بودم

فروتن، صدرعاملی، معتمدی و ده نمکی از اکبر عبدی گفتند

تریبون هنر: مراسم بزرگداشت اکبر عبدی در افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد

به گزارش تریبون هنر تقدیر از اکبر عبدی با پخش فیلم کوتاهی ساخته مجید توکلی درباره این بازیگر برجسته آغاز شد. محمدرضا فروتن، مسعود ده نمکی، بهرام بدخشانی و رسول صدرعاملی برای بزرگداشت اکبرعبدی به صحنه آمدند. اکبر عبدی از احمدرضا معتمدی خواست تا به صحنه بیاید.

 

رسول صدرعاملی: چاره‌ای نداشتیم جز اینکه او را دوست داشته باشیم

صدرعاملی در مورد عبدی گفت: «او نشان داد می توان بازیگر بود و مولف هم بود. او در تمام کارهایی که انجام داده چیزی اضافه کرد و او هیچگاه ادای چیزی را در نیاورد. او نقش ها را طوری بازی کرد که ما باور کردیم. او خودش را به ما تحمیل کرد و وما چاره‌ای نداشتیم جز اینکه او را دوست داشته باشیم».

 

احمدرضا معتمدی: عبدی پر ظرفیت‌ترین و پر ظرافت‌ترین نقاش سینمای ایران است

معتمدی گفت: «به عنوان کسی که بیش از ۳۰ سال در سینما تدریس کردم و با استاد علی نصیریان، سعید پورصمیمی، پرویز پرستویی، مهدی هاشمی، فرامرز قریبیان، نیکی کریمی، مریلا زارعی و.. کار کردم به جرات از طرف همه آنهایی که با عبدی کار کرده‌اند، می‌گویم، عبدی پر ظرفیت‌ترین و پر ظرافت‌ترین نقاش سینمای ایران است. او را می‌توان یک نابغه در تصویرگری فیزیک و میمیک دانست. او برای ما سرمایه و ثروتی ملی است و باید ارزش او را فراتر از ایران بدانیم».

 

مسعود ده نمکی: آقای عبدی و شریفی نیا مثل تام و جری هستند

اکبرعبدی گفت: «من شانس بزرگی آوردم که با علی حاتمی، ناصر تقوایی، داوود میرباقری و… کار کرده‌ام. جالب ابنجاست که با تنها کارگردانی که در ۶ اثر همکاری داشتم مسعود ده‌نمکی بوده است.»

مسعود ده‌نمکی هم در مورد عبدی توضیح داد: «به نظرم باید از همسر او تجلیل می‌شد. ما با او کار کرده‌ایم و می‌دانیم که همسرش از دست عبدی چه کشیده است. کسانی که می‌خواهند با اکبرعبدی کار کنند، باید رضایت همسرش را بگیرند. آقای عبدی و شریفی نیا مثل تام و جری هستند و نباید دعواهای آنها را جدی گرفت و بدون هم نمی‌توانند کار کنند. خیلی از آدم‌ها مشهور هستند خیلی‌ها محبوب هستند؛ عبدی هم محبوب است، هم مشهور».

 

محمدرضا فروتن: اکبر عبدی در سینمای ما معجزه کرده

محمدرضا فروتن در ادامه گفت: «بزرگان در سینما بسیارند و من به دو نفراز آنها خیلی ارادت دارم. یکی خسرو شکسیبایی که او برایم عشق بود و دومین فرد اکبر عبدی است که نبوغ او حیرت همه را برانگیخته است. او در سینمای ما معجزه کرده و همه این را می‌دانند. جدا از نبوغ خدادادی که خداوند به او داده او واقعا عاشق کارش است. بخشی از خصوصیات عبدی که من دوست دارم، خوش قلبی مهربانی و صفای دل اوست. او همیشه به دیگران کمک می کند و موثر بوده. عبدی با انسان‌های زیادی هم‌دردی کرده و افتخار می‌کنم این اخبار را از او می‌شونم.

 

 اکبرعبدی دست همسرش را بوسید

اکبر عبدی در ادامه افزود: «به همه حضار شب‌به‌خیر می‌گویم. ایام فاطمیه را تسلیت می گویم. همسرمن هم سید است.

او گفت: بهتر است بر گردم به بحث سلبریتی‌ها که در فیلم مجید توکلی گفتم، با همسرم به توافق جدی رسیدم. از مردم عزیز تشکر می کنم که حتی فیلم های مزخرفی که بازی کردم دیدید و هیچی نگفتید. از وزیرفرهگ و ارشاد اسلامی، دوستان و همکارانش، از همه مسئولان تشکر می کنم. با همه عزیزانی که در حوادث چند وقت اخیر از دست دادیم همدردی می‌کنم. از خدا تشکر می کنم. عزتی که خدا به انسان دهد قابل مقایسه با هیچ چیز نیست. من بچه نازی آباد کجا در کنار منوچهر اسماعیلی بزرگ برای من بزرگداشت گرفتند. باید برای او بزرگذاشت می‌گرفتند. اسماعیلی، فرشچیان سینما است. سینما ۵۰ درصد صدا و ۵۰ درصد تصویر است. در فیلم «مادر» او به جای من درست مثل خودم حرف زد . البته در فیلم «مادر» جای ۴ نفر دیگر یعنی جمشید آریا، محمدعلی کشاورز، من ومحمود بصیری صداپیشگی کرد. در فیلم هزار دستان، دزد عروسک‌ها و… هم او معجزه کرد. او در واقع کاستی‌های من را با صدای مخملی خود پر کرده و حضورمن را دو برابر جلوه داد. امیدوارم هرکس هدف درستی دارد، سلامت باشد. برای آقای سینمای ایران؛ انتظامی، مشایخی، نصیریان، کشاورز، شهلا ریاحی، ناصر تقوایی، احمد پژمان که قرار بود اینجا باشد و نشد، آرزوی سلامتی می‌کنم. من دیالیز شدم و قرنطینه بودم خوب می‌دانم بیماری چیست و برایشان آرزوی صحت دارم.

همسر عبدی هم در این بزرگداشت به صحنه آمد و اکبرعبدی دست او را بوسید. در پایان احسان کرمی بازهم ضرورت کمک و همراهی هنرمندان با زلزله‌زدگان کرمانشاه را یادآوری کرد.

 

تاریخ انتشار :۱۳ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad