Ad

گزارش نشست مطبوعاتی جاده قدیم

منیژه حکمت: سناریوی این جشنواره از قبل نوشته شده

مهتاب کرامتی: جاده قدیم ضد مرد نیست

تریبون هنر: نشست رسانه‌ای «جاده قدیم» با حضور عوامل فیلم برگزار شد

نشست این فیلم با حضور منیژه حکمت؛ کارگردان فیلم، مهتاب کرامتی، پوریا رحیمی، محمدرضا غفاری و ترلان پروانه بازیگران فیلم و با اجرای محمود گبرلو عصر جمعه سیزدهم بهمن‌ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

منیژه حکمت بعد از ابراز خوشحالی از دیدن فیلمش با اصحاب رسانه سخنان خود را با افشاگری و انتقاد از ساختار جشنواره فیلم فجر آغاز کرد

منیژه حکمت گفت:سناریوی این جشنواره از قبل نوشته شده. تمام بلیت ها یه ارگانها فروخته شده تا مردم نتوانند در انتخاب فیلم مردمی رای بدهند. سهمیه هر فیلم در سالن ۴۰۰ نفره ۶ تا ۱۰ نفره. آقا جایزه مردمی مال شما. نوش جونتون
در ادامه مهتاب کرامتی با ابراز خوشحالی از حضور در این نشست و دیدن فیلم با اهالی رسانه گفت: برای من این همنشینی ونظر شما مهم است و موجب ارتقای کار من می‌شود.
کرامتی با ابراز رضایت از حضور در این فیلم گفت: حضور در چنین نقشی برای هر کسی آرزو است. ما تحقیقات میدانی داشتیم و زمانی که من به فیلم پیوستم و جز اولین نفرات بودم، خانم حکمت تحقیقات و وویس‌های ضبط شده را در اختیارم گذاشتند. موارد اینچنینی در جامعه زیاد است اما ترس از فاش شدن هویت‌شان اجاره پرداختن به این موضوع را نمی‌دهند.

منیژه حکمت در پاسخ به سئوال بابک صحرایی، سردبیر تریبون هنر درباره آسیب شناسی مدنظر کارگردان در بیان معضل تجاوز گفت: بحث پنهان کاری مساله ای است که در این فیلم مد نظر داشتم. اینکه بسیاری از زنانی که دچار چنین اتفاقی می شوند به خاطر شرایط جامعه و زندگی خانوادکی این مساله را پنهان یا کتمان می کنند

مهتاب کرامتی نیز در پاسخ به سئوال تریبون هنر درباره هدف و برنامه ریزی اش در زمینه سرمایه گذاری در فیلم هایی مثل صفر تا سکو، تیک آف و حالا جاده فیلم اظهار داشت: به همراه طهورا ابوالقاسمی، سحر مصیبی و تعدادی دیگر از دوستان در قالب یک دفتر فیلمسازی این سرمایه گذاری ها انجام می شود و من هم یکی از اجزا این ساختار هستم

محمدرضا غقاری نیز در پاسخ به بابک صحرایی درباره حضور در این فیلم گفت: از گروه بسیار خوب‌مان و آرامشی که سر صحنه برای ما وجود داشت، تشکر می‌کنم. این صمیمیت موجب می‌شد ما با خوشحالی کارمان را انجام دهیم. در فیلمی که آدم حالش خوب است، مطمئنا خروجی خوب می‌شود.

ترلان پروانه دیگر بازیگر حاضر در این نشست در پاسخ به تریبون هنر درباره تجربه حضور در فیلمی از منیژه حکمت گفت: بازی در این فیلم و همراه بودن با یک تیم خوب کمی ادامه کار در فیلم های دیگر را برای من سخت می کند. از این جهت که تجربه همکاری با منیژه حکمت، مهتاب کرامتی و دیگر عزیزان تجربه ای بود که کمتر پیش می آید
منیژه حکمت در ادامه جلسه درباره اسپانسرهای فیلم گفت: من با صدای بلند می‌گویم که ما اسپانسری نداریم و اسامی که در تیتراژ می‌بینید را برای اکران پاک خواهیم کرد. بانک پارسیان هم تنها به ما یک شعبه داد.
پروانه نیز گفت: آنقدر شرایط پشت صحنه خوب بود از پایان فیلمبرداری ناراحتم. بعد از این کار و پشتیبانی‌هایی که خانم حکمت داشتند، کار کردن با دیگر کارگردان‌ها را برای من سخت می‌کند و فکر می‌کنم چنین پشتیبانی‌هایی برای من در سینما رقم نخواهد خورد.
او درباره بیلبورد تاکسی‌های اینترنتی که در فیلم دیده شد، گفت: هیچ قصدی در کار نبوده است.

کارگردان این فیلم در پاسخ به اینکه آیا ساخته شدن فیلم «فروشنده» باعث شد شما راحت‌تر کار کنید، گفت: فیلمنامه این فیلم پنج سال قبل در خانه سینما ثبت شده است. هیچ مرکز آماری درباره تجاوز و چنین ناهنجاری‌هایی وجود ندارد. مسئولین این حوزه آن را انکار می‌کنند. باید تحقیق کرد تا ببنیم این روند ناهنجاری به کجا می‌رسد. دیروز من در سینما آزادی و مگامال بودم و شاهد بودم که درصد کمی از بلیت‌ها به مردم تعلق دارد و درصد بالایی در اختیار ارگان‌های خاص است و این موضوع برای من بسیار ناراحت کننده است.

منیژه حکمت درباره ضد زن بودن یکی از کاراکترهای فیلم گفت: من همه مردهای فیلمم را دوست دارم. ضد مرد بلد نیستم فیلم بسازم و به جنسیت کاراکترها نگاه نمی‌کنم.

کرامتی در پاسخ به ضدیت با مردها در فیلم «جاده قدیم» گفت: چنین مساله ای وجود ندارد. شوهر زن آسیب دیده در این فیلم بسیار منطقی با اتفاقی که افتاده برخورد می کند. از طرف دیگر یکی از زنان قصه که خواهر شوهر این زن است برخورد نامناسبی انجام می دهد. خانم حکمت در فیلم‌شان به گونه‌ای رنگ‌پردازی داشتند که شخصیت‌ها هر کدام به نوبه خودشان با موضوع برخورد می‌کنند.

کارگردان این فیلم در پاسخ به اینکه آیا ساخته شدن فیلم «فروشنده» باعث شد شما راحت‌تر کار کنید، گفت: فیلمنامه این فیلم پنج سال قبل در خانه سینما ثبت شده است. هیچ مرکز آماری درباره تجاوز و چنین ناهنجاری‌هایی وجود ندارد. مسئولین این حوزه آن را انکار می‌کنند. باید تحقیق کرد تا ببنیم این روند ناهنجاری به کجا می‌رسد.

 

در پایان می توانید عکس های ساقی بلیغ از این نشست را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

تاریخ انتشار :۱۴ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای تعزیه اثری جدید و بدیع خلق کردند، بهرام بیضائی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی سه هنرمندی هستند که جلوه‌هایی از […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

  • روایت «بابک صحرایی» از «مرگ با طعم نسکافه»

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: بابک صحرایی، کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» نوشت: «این نمایش در ذهن من ترانه بلندی است که در عجیب‌ترین جای زندگی ام نوشته ام و کارگردانی کرده‌ام. قدم زدنی از گذشته تا امروز که مرور گریه‌هایی عمیق و خنده‌هایی از ته دل است. در بستر […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad